کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

نوشته شده در : ۱۳۹۹٫۰۹٫۲۹

بلدرچین به عنوان پرنده ای زیبا دارای خواص بسیار زیادی هم در گوشت و هم در تخم خود می باشد و اغلب پرورش دهندگان تمایل به پرورش بلدرچین گوشتی و تخم گذار را به صورت توامان دارند. زیبا این پرنده پر خاصیت هم قادر به تخم گذاری در دوازده مال سال می باشد و هم اینکه پس از گذشت 2 سال از عمرش دیگر قادر تخم گذاری نبوده و آماده کشتار می شود.

بلدرچین ها نژاد و گونه های مختلفی دارند و تنها دو گونه بلدرچین ژاپنی و بلدرچین معمولی در ایران پرورش می یابند و در طول سالیان متمادی پرورش دهندگان زیادی را به خود علاقه مند نموده است و همه روزه شاهد کسانی هستیم که از این راه به درآمد میلیونی رسیده اند. دلیل علاقه بسیار زیاد پرورش دهندگان به پرورش بلدرچین ژاپنی، به مقاومت بدنی بالایی که در بلدرچین ژاپنی وجود دارد بر می گردد. بلدرچین ژاپنی به دلیل خوی وحشی گری و ذات وحشیانه ای که دارد در برابر بیشتر بیماری ها، سرما و گرما مقاوم بوده و نیاز به مصرف انواع واکسن ها و آنتی بیوتیک ها در پرنده کمتر احساس می شود.

هدف اصلی ما در این مقاله معرفی بلدرچین ژاپنی و راهنمایی اولیه در جهت کسب درآمد از پرورش بلدرچین ژاپنی می باشد، لطفا با ما همراه باشید.

بلدرچین ژاپنی

« بلدرچین ژاپنی »

بلدرچین ژاپنی چه ویژگی هایی دارد ؟

این پرنده از دسته بلدرچین ها و از راسته ماکیان سانان و بومی شرق آسیا یعنی چین و ژاپن و کره می باشد. پرورش بلدرچین ژاپنی در این کشور ها در ابتدا به جهت زیبایی آن بود و بعد از اینکه امپراطور ژاپن پس از خوردن گوشت بلدرچین از بیماری سل رهایی یافت، پرورش این پرنده به جهت بهره بردن از گوشت و تخم آن مورد توجه همگان قرار گرفت. در کشور ایران نیز حدود 20 سالی می شود که پرورش بلدرچین ژاپنی در دستور کار قرار گرفته است و منشا شروع آن استان یزد می باشد.

بلدرچین ژاپنی در حدود 50 روز پس از تولد به سن بلوغ جنسی می رسد و شروع به تخم گذاری می نماید، و در بهترین شرایط و با نوردهی 17 ساعته، هفتگی 5 الی 6 تخم می نماید. برای داشتن تخم هایی نطفه دار باید بلدرچین ها توسط جنس نر بارور گردد در غیر این صورت تخم ها فاقد نطفه خواهند بود و فقط مصرف خوراکی خواهند داشت. بلدرچین ژاپنی در سن دوسالگی دیگر قادر به تخم گذاری نخواهند بود و برای کشتار به بازار عرضه می شود.

دمای مناسب برای پرورش جوجه بلدرچین ها تا سن دو هفتگی 37 درجه می باشد و پس از آن باید در دمای 22 الی 26 درجه سانتی گراد قرار بگیرند. هم چنین نور محیط جوجه بلدرچین ها باید تا سن دو هفتگی باید 24 ساعته باشد و پس از آن نور 17 ساعته کفایت می کند. برای همین جوجه بلدرچین ها را دو هفته در زیر لامپ مادر مصنوعی قرار می گیرند چون هم دمای مورد نیاز محیط آنها رائ تامین می کند و هم نور محیط را.

چگونه پرورش بلدرچین ژاپنی را شروع کنیم؟

برای شروع به پرورش بلدرچین ژاپنی باید ابتدا دانش لازم را در مورد این پرنده کسب کنید، برای این منظور می توانید از یک پرورش دهنده موفق و با تجربه بلدرچین کمک بگیرید. و اگر واجد شرایط لازم بودید می توانید کار را شروع کنید. برای شروع پرورش بلدرچین ژاپنی می توانید از یک مکان چهار الی پنج متری در خانه یا انباری یا زیر زمین خانه تان شروع کنید. اگر دیدید استعداد و علاقه پرورش بلدرچین را دارید می توانید با اجاره یک مکان و خرید تعدادی تجهیزات نظیر آبخوری، دانخوری، قفس، هیتر و ... کار پرورش بلدرچین را به صورت حرفه ای شروع کنید.

بلدرچین نژاد ژاپنی

« بلدرچین نژاد ژاپنی »

برای پرورش بلدرچین ژاپنی به چه مقدار سرمایه نیاز خواهیم داشت؟

معمولا طبق محاسبات انجام شده برای پرورش 2000 بلدرچین بالغ و تخم گذار به حدود 15 میلیون سرمایه نیاز خواهید داشت و ماهیانه بین 5/1 الی 2 میلیون تومان درآمد خواهید داشت. این سرمایه در بخش های زیر هزینه خواهد شد:

  • خرید بلدرچین بالغ
  • اجاره مکان
  • خرید قفس مکانیزه
  • هزینه آب و برق و گاز
  • خرید دان بلدرچین
  • خرید ابخوری و دانخوری
  • خرید هیتر، کولر، دستگاه تهویه

شما هزینه های فوق را در صورتی پرداخت خواهید نمود که قصد برداشت تخم از بلدرچین ها را داشته باشید، ولی اگر هدف شما گوشتی کردن بلدرچین ها می باشد می توانید به روش متفاوتی عمل خواهید کرد که هزینه کمتری نیز خواهد داشت. برای این منظور به جای خرید قفس های مکانیزه می توانید از یک دستگاه جوجه کشی ارزان و چندین تخم نطفه دار سالم شروع کنید، بعد از 17 روز تخم ها تبدیل به جوجه خواهند شد و پس از 50 روز نیز می توانید بلدرچین های بالغ و گوشتی خود را بفروشید یعنی دوره بازگشت سرمایه شما 67 روز خواهد بود.

فقط باید به این نکته توجه نمایید که برای گرفتن بهترین نتیجه باید تخم های نطفه دار و هم چنین دستگاه جوجه کشی را از شرکت هایی مطمئن و قانونی خریداری نمایید. شرکت یا مغازه تامین کننده تخم های نطفه دار باید دارای مجوز قانونی از جهاد کشاورزی یا اداره دامپزشکی باشد. هم چنین دستگاه جوجه کشی مورد نظر باید قابلیت انتخاب خودکار پرنده را داشته باشد تا کار جوجه کشی را بدون دخالت شما و به صورت خودکار انجام دهد.

گروه صنعتی اسکندری با 25 سال سابقه تولید موفق مفتخر است تا با در اختیار گذاشتن دستگاه جوجه کشی ارزان و با کیفیت ( با یکسال گارانتی بی قید و شرط و 10 خدمات پس از فروش ) به شما عزیزان در این راه همراه باشد.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت