معایب پرورش بلدرچین

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

در پرورش طیور برخی از مسایل هستند که پرورش دهنده قبل از اقدام به پرورش باید آنها را بصورت کامل بررسی کند. نه تنها در کسب و کار پرورش بلدرچین ، بلکه تمامی کسب و کارها دارای یک سری محاسن و معایب هستد و ما باید شغلی را انتخاب کنیم که با شرایط و روحیات ما مناسب باشد. درصورتیکه شما کسب و کار پرورش بلدرچین را انتخاب کرده اید باید با معایب آن نیز کنار آمده و شرایط و واقعیات را بپذیرید. ما در این مطلب شما را با معایب پرورش بلدرچین آشنا خواهیم کرد که در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید.

قبل از پرورش بلدرچین باید با واقعیات آن آشنا شده و به آنها فکر کنید. باید ابتدا تصمیم بگیرید که از کسب و کار چه انتظاری دارید؟ مواردی مانند :

آیا تحمل بود بد سالن را دارید؟ آیا تحمل بیدار شدن در شب را دارید ؟ آیا با مدیریت منابع انسانی آشنایی دارید ؟

درصورتی که با موارد و سوالاتی بالا جواب نه داده اید در پرورش بلدرچین موفق نخواهید شد. پرورش بلدرچین نیز مانند سایر کارها دارای اصولی است که باید رعایت شوند. تمامی این موارد قابل یادگیری هستند و شما میتوانید به مرور زمان پرورش بلدرچین را شروع کنید. باید بدانید که پرورش چند صدتایی بلدرچین در سالن بوی نامطبوع زیادی ایجاد میکند و شما باید هر دو روز سالن را تمیز کنید تا در سالن بیماری وجود نیاید. البته اگر شما از قفس های پرورش بلدرچین استفاده کنید نظافت و تمیزکاری آنها برایتان آسان خواهد بود.

معایب پرورش بلدرچین

« معایب پرورش بلدرچین »

مدیریت سالن بلدرچین

شما باید برای پرورش بلدرچین مدیریت توانمندی باشید ، چرا که اهمیت مدیریت صحیح و اصولی سالن بلدرچین بیشتر از صرف میزان ساعات بالای کاری در آن است. در صورتیکه پرورش بلدرچین در سطح وسیعی را انجام میدهید بهتر است تا چند کارگر را به استخدام درآورید تا امور کارگری را بر عهده بگیرند و شما در زمان آزاد خود باید ساعت هایی را برای برنامه ریزی کسب و کار خود اختصاص دهید. پیشنهاد میشود که این کار را حداقل دو ماه انجام دهید و سپس با تسلط کامل بر امور آن را به کارکنانی که بعدها به استخدام در می آورید واگذار کنید.

ایا کسب و کار پرورش بلدرچین کار سختیست؟

صنعت پرورش بلدرچین نیز مانند سایر صنایع مشکلات و درگیری های خاص خود را دارد. بلدرچین ها باید در مکانی ساکت و به دور از مناطق شهری پرورش داده شوند. فضولات این پرنده نیز بوی بسیار نامطبوعی دارد. دما و رطوبت محیط نگهداری بلدرچین نیز همیشه باید تحت کنترل باشد.

ایا کسب و کار پرورش بلدرچین کار سختیست؟

صنعت پرورش بلدرچین نیز مانند سایر صنایع مشکلات و درگیری های خاص خود را دارد. بلدرچین ها باید در مکانی ساکت و به دور از مناطق شهری پرورش داده شوند. فضولات این پرنده نیز بوی بسیار نامطبوعی دارد. دما و رطوبت محیط نگهداری بلدرچین نیز همیشه باید تحت کنترل باشد.

سالن نگهداری بلدرچین

« سالن نگهداری بلدرچین »

زمان مورد نیاز برای شغل پرورش بلدرچین چه مقدار است؟

ساعات کاری این رسته شغلی بستگی به نحوه مدیریت سیستم سالن پرورشی دارد. اگر از سیستم های اتوماسیون بلدرچین استفاده نکنید نیاز است تا همواره دما ، رطوبت و شدت نور سالن و وضعیت بلدرچین ها را به طور مرتب بررسی کنید.

یافتن بازار فروش بلدرچین و موانع پیش رو

یکی از دغدغه های اساسی پرورش بلدرچین بازاریابی گوشت و تخم آن می باشد ؛ چرا که برخلاف گوشت و تخم مرغ محصولات بلدرچین مصرف بالایی در کشور ندارند. به همین علت باعث میشود تا بازار فروش محصولات بلدرچین سخت باشد. البته در کشور برخی از کشتارگاه ها وجود دارند که بصورت تضمین شده تخم و گوشت بلدرچین را از شما خریداری کنند ؛ ولی این روش فروش سود کمتری نیز دارند ، چرا که محصولات شما را با قیمت های پایین از شما خریداری میکنند.

برای بدست آوردن مصرف کننده های نهایی نیاز است تا خود شما دست به کار شده و بازاریابی میدانی انجام دهید و بدین ترتیب محصولات خود را با قیمت اصلی به فروش برسانید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با سختی ها و موانع پرورش بلدرچین را برای شما توضیح دهیم. توجه کنید که همه کسب و کارها مشکلات و ریسک های خود را داشته و شما در این شغل نیز ریسک های آن را بپذیرید. مشاغلی مانند پرورش بلدرچین به مراقبت های شبانه روزی نیاز دارند و در مقابل بیماری ها و سایر عوامل آسیب پذیر هستند. اما اگر به شکل اصولی به این صنعت وارد شوید سودآوری بسیار خوبی خواهید داشت و بازگشت سرمایه آن نیز سریع می باشد.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت