خواص ، خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

تخم بلدرچین وزنی حدود یک پنجم تخم مرغ دارد ولی پنج برابر آن دارای انواع ویتامین و پروتئین است. تخم این پرنده به دلیل ارزش غذایی و دارویی بالایی که دارد برای استفاده توسط کودکان ، مادران باردار ، سالخوردگان ، و بیماران قلبی و اعصاب توصیه میشود. در این مقاله قصد داریم به برخی خصوصیات و ویژگی های تخم بلدرچین اشاره کنیم.

چکیده مقاله

املاح و عناصر معدنی برای سلامتی و شادابی بدن انسان ضروری هستند. تخم بلدرچین علی رغم حجم کوچکی که دارد ، دارای چندین برابر عناصری مانند فسفر ، آهن و انواع ویتامین های B نسبت به تخم مرغ است. همچنین تخم بلدرچین منبعی غنی برای پروتئین محسوب می شود به طوری که از آن به عنوان بمب پروتئین نام برده می شود.

بررسی خواص و فواید تخم بلدرچین

تنظیم کننده سطح کلسترول موجود در بدن

۱- پرورش دهنده ای که از تخم تمام پرندگان با سایزهای متفاوت جوجه کشی می کند، مجبور به تهیه هر سه نوع شانه مخصوص است.

۲- پرورش دهنده نمی تواند از این نوع شانه ها به طور همزمان برای قرار دادن انواع تخم های نطفه درا استفاده کند.

۳- باید بدانید که اگر برای جوجه کشی از این نوع شانه ها استفاده شود قابلیت چرخش آن ها فقط به اندازه 90 درجه ( 45 درجه به چپ و 45 درجه به راست می چرخد) است.

۴- در فرایند جوجه کشی، حتما مراقب آسیب نخوردن آنها باشید چون اگر شکسته شوند، تعمیر و یا تعویض قطعه آسیب دیده زمان بر خواهد بود و در کار شما وقفه ایجاد می کند.

خصوصیات تخم بلدرچین

« خصوصیات تخم بلدرچین »

تقویت کننده بینایی

به خاطر وجود ویتامین A در تخم بلدرچینمی توان با مصرف آن سلامت چشم ها و تقویت بینایی را تضمین کرد چون آنتی اکسیدان موجود در ویتامین A آنقد فعال است که قادر است مقدار لکه زرد در داخل چشم ها را پایین بیاورد و از بروز بیماری هایی مانند آب مروارید جلوگیری کند.

تحریک کننده رشد

در تخم بلدرچین مقدار زیادی پروتئین وجود دارد و نقش زیادی در رشد بدن ایفا می کنند. این بمب پروتئین می تواند به مونومر تشکیل دهنده خود تبدیل شده و در ترمیم و بازسازی یاخته ها ، رگ ها ، بافت ها و … کمک شایانی داشته باشد. در واقع هر چقدر میزان پروتئین در بدن زیاد باشد، می تواند باعث رشد و سالم ماندن بدن شده و سلامتی هر فردی که مصرف کننده تخم بلدرچین است را تضمین کند.

پاک کننده بدن از مواد مضر

همانطور که می دانید، به خاطر تردد ماشین های زیادی در خیابان، آلودگی هوا و میزان آلایندگی ها زیادتر از گذشته شده است و این امرباعث بهخطر افتادن سلامتی افراد زیادی شده است از این رو کسانی که ساکن ایران هستند و یا در جوامع مختلف آسیا و اروپا زندگی می کنند، تصمیم گرفته اند با اتکا بر رژیم های غذایی متفاوت مراقب سلامتی خود باشند. جالب است بدانید که

طبق بررسی ها و تحقیقات انجام پذیرفته مصرف روزانه تخم بلدرچین در سم زدایی و پاکسازی بدن بیسار تاثیر گذار است ضمن اینکه کسانی که به سنگ کلیه یا مثانه مبتلا هستند، می توانند با مصرف تخم باعث تحلیل رفتن آن شوند.

نیمروی تخم بلدرچین

« نیمروی تخم بلدرچین »

پایین آورنده فشار خون

در تخم بلدرچین به مقدار مناسبی پتاسیم وجود دارد که باعث پایین اوردن فشار خون بدن می شود. در واقع پتاسیم یک ماده معدنی است که عروق خونی و حساس بدن را باز می کند و از لخته شدن خون در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند چون باعث دور شدن تنش از انواع سرخرگ ها و همچنین عروق خونی می شود. طبق بررسی ها و آماری که وجود دارد، نشان می دهد میزان پتاسیم در تخم بلدرچین بسیار زیادتر از تخم مرغ است.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن

آنتی اکسیدان ها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی بدن انسان دارند. حقیقت این است که بدن انسان همواره با رادیکال های آزاد که می تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازد، در حال مبارزه است در غیر این صورت همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا سلامتی انسان به خطر بیفتد و درگیر بیماری های خطرناکی چون سرطان (Cancer) یا دیگر بیماری های مزمن و حاد شود.

و از آنجایی که تخم بلدرچین سرشار از ویتامینهای مفیدی چون A و ویتامین C است، با مصرف آن می توانید تمام رادیکال های آزاد را خنثی کنید تا بدنتان حالت ایده آلی برای حفظ سلامتی شما داشته باشد.

یکی از عوامل افزاینده سطح انرژی بدن

تخم بلدرچین دارای انواع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است که اگر مصرف آن را در وعده صبحانه قرار دهید تمام انرژی لازم بدن تان تامین می شود. جالب است بدانید که یکی از موارد مهم برای بالا بودن خواص تخم بلدرچین ، نسبت به تخم سایر پرندگان وجود مقدار زیاد پروتئین در آن است.

یک شیوه درمان برای حساسیت

قطعا بسیاری از شما خوانندگان عزیز با حساسیت های فصلی مشکل ساز و طاقت فرسا مواجه شده اید. خبر خوب برای شما عزیزان این است که با استفاده از تخم بلدرچین می توانید این حساسیت ها را به حداقل برسانید چرا که در تخم بلدرچین مقدار زیادی اووموکوئید وجود دارد که می تواند در رفع چنین مشکلی کارساز باشد . در واقع اووموکوئید یک نوع پروتئین آنتی هیستامین است که دراروی شیمیایی آن از طرف پزشکان متخصص برای درمان افرادی که به گرفتگی بینی ، التهاب و یا دیگر فاکتور های حساسیتی مبتلا هستند، تجویز می شود.

عامل افزایش دهنده سوخت و ساز بدن

تخم بلدرچین سرشاز از ویتامین B است که عملکردهای آنزیمی و هورمونی را بهبود می بخشد و سوخت و ساز در بدن را افزایش می دهد از این رو توصیه من به شما مخاطبین عزیز این است که؛ با مصرف تخم بلدرچین تمام نیاز های بدن تان را برای افزایش سوخت ساز بیشتر تقویت کنید.

نکته : فراموش نکنید که در تخم بلدرچین به مقدار زیادی چربی اشباع وجود دارد که اگر در مصرف آن زیادی روی کنید، ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت