روش های کشتار صحیح بلدرچین

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۱

همانطور که می دانید بلدرچین ها بعد پایان دوره پرورش باید برای کشتار آماده شوند. کشتار بلدرچین یکی دیگر از راه های کسب درآمد برای وارد شدن به عرصه بازار است. کسانی هستند که با راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ و خریدن تجهیزاتی که برای ذبح بلدرچین ها ضروری است، در این صنعت بزرگ مشغول کارند و در آمدهای خوبی از این راه عایدشان می شود. بدون شک شما هم که این مقاله را مطالعه می کنید، به فکر راه اندازی سالن های پرورش هستید تا بعد از پروار شدن بلدرچین هایتان را به مراکز کشتار بفرستید گر چه پرورش دهندگانی هم هستند که در کنار سالن های پرورشی مکانی را مخصوص بلدرچین های پروار شده آماده کرده اند تا بعد از پایان دوره پرورشی خودشان مباردت به این کار کنند. این در حالی است که درآمد چنین پرورش دهندگانی با سود زیادی همراه خواهد بود چرا که درآمدشان صرفا در پرورش بلدرچین خلاصه نمی شود، چون در کنار این فعالیت، می توانند با روش های صحیح کشتار یک کیلو گوشت بلدرچین را هم با قیمت خوبی، به مصرف کنندگان بفروشند.

چکیده مقاله

اگر شما هم چنین ایده ای در سر دارید پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای مطلب همراه ما باشید چرا که در پارگراف های بعدی قصد دارم شما را با راهکارهای صحیح کشتار بلدرچین که به صورت ساده و مرحله به مرحله شرح داده است،آشنا کنم تا خودتان با روش های صحیح و اصولی از عهده انجام کشتار بلدرچین های سالن پرورشی تان برآیید و بتوانید روزانه تعداد زیادی از بلدرچین های کشتار شده را روانه بازار مصرفی کنید.

کشتار بلدرچین از حرف تا عمل

وجود تورم در بازار مصرفی بر کسی پوشیده نیست و روز به روز در حال افزایش است. یک حقیقت تلخ که هنوز به ثبات نرسیده است ولی احتیاجات مصرف کنندگان ، چیزی نیست که قابل کتمان باشد. در میان ما و اطرافیانمان افراد بیمار و کودکان زیادی هستند که سلامت بدنی آنها کاملا وابسته به خوردن گوشت بلدرچین، است . تابستان سال 97 قیمت هر کیلو گوشت بلدرچین بسته بندی شده برابر با 20 هزار تومان برآورد شد این در حالی بود که قیمت هر عدد بلدرچین زنده برابر با ۳۰۰۰ تومان بود. وزن خالص یک بلدرچین زنده برابر با 200 گرم است یعنی هر ۵ عدد بلدرچینی که پرورش می دهید، در کنار هم یک کیلو وزن خواهد داشت و اگر به صورت زنده بلدرچین هایتان را بفروشید ۱۵ هزارتومان عایدتان می شود ولی اگر به صورت گوشت بسته بندی شده به دست مصرف کنندگان برسانید ۵ هزار تومان بیشتر عایدتان می شود.

کشتار بلدرچین

« کشتار بلدرچین »

اجازه بدهید با یک حساب سر انگشتی سود حاصل از این کار را ثابت کنم:

کسانی که روزانه نزدیک 10 هزار قطعه بلدرچین کشتار می کنند پول خوبی از این راه به دست می آورند ولی درآمد کسانی هم پرورش دهنده بلدرچین هستند و هم وارد عرصه کشتار شده اند، بیشتر از این افراد خواهد بود چون قطعا آینده کاری، پیشرفت، برند شدن برایشان در اولویت است و پتانسیل این را دارند که به موفقیت بیشتری برسند.

سازماندهی اهداف امری است که هر کسی برای موفق شدن در زندگی کاری به آن احتیاج دارد ولی اگر قرار است اگر اهمیت این موضوع برای افرادی که ریسک کمتری در زندگی می کنند، قابل درک نباشد می توانند ، به همان کار پرورش بلدرچین بسنده کنند ولی مطمئن باشید نتیجه این کار جز از دست رفتن مزد زحمتاتتان به جیب افرادی که ریسک شروع هر کاری را به جان می خرند ، نخواهد بود چون آنها راه موفقیت را برای خود هموار کرده اند و می دانند چطور می توانند به پیشرفت های روز افزون دست پیدا کنند.

روی سخنم با کسانی است که چرا نمی خواهند یکی از این افراد موفق در جامعه باشند .شک نکنید که شما هم می توانید با کمی تلاش و تجربه ،به صورت کاملا حرفه ای در کنار پرورش بلدرچین، سالن های کشتار را هم راه اندازی کنید و سهم بزرگی از بازار گوشت بلدرچین را به دست بیاورید. حتما سوالی که در ذهنتان وجود دارد این است که چطور می توانید در این راه موفق باشید. نگران نباشید چون در ادامه به مطالب مهمی اشاره خواهم کرد که می تواند راهنمای شما برای وارد شدن به این حرفه پر در آمد باشد.

روش های کشتار بلدرچین

از سه روش متداول می توان برای کشتار بلدرچین ها استفاده کرد که عبارتند از:

۱- کشتار دستی

۲- کشتار نیمه اتوماتیک

۳- کشتار کاملا اتوماتیک و مکانیزه

کشتار دستی بلدرچین

با وجود دستگاه های مکانیزه و خودکار هنوز کسانی هستند که به روش های کاملا سنتی بلدرچین ها را ذبح می کنند. در این روش توسط یک یا چند فرد حرفه ای بلدرچین ها به صورت دستی و کاملا شرعی سر بریده می شود بعد با کمک قیچی یا چاقو های تیز، پوست بلدرچین را می کنند تا بتوانند ، محتویات بدن بلدرچین، خالی کرده و لاشه را شستشو و ضد عفونی کنند بعد از این کار بلدرچین ها بسته بندی می شوند تا به راحتی قابل انتقال به فروشگاه های محصولات گوشتی باشند. کسانی که به این روش مبادرت به کشتار بلدرچین می کنند به راحتی می توانند در بسته بندی محصولاتشان به نام برند تجاری خود اشاره کنند. یک لیبل (همان برچسب) شیک که با علامت استاندارد و شماره پروانه بهداشت مهر خورده است و دارای آدرس و تلفن فرد پرورش دهنده است از اعتبار بیشتری در بازار مصرفی برخوردار خواهد بود چون بازر فروش محصولات بی نام و نشان آنقدر کساد است که کمتری کسی به خرید آن رغبت نشان می دهد.

این روش کشتار یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه هاست و مخصوص پرورش دهندگانی است برای که روزانه ۱۰ الی ۱۰۰ قطعه بلدرچین کشتار می کنند اما برای داشتن برند تجاری به نام فرد پرورش دهنده، گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و پروانه کسب از جهاد کشاورزی ضروری خواهد بود.

کشتار بلدرچین بصورت دستی

« کشتار بلدرچین بصورت دستی »

کشتار نیمه اتوماتیک

پرورش دهندگانی که قصد کشتار قطعات زیادی از بلدرچین ها را خواهند داشت، باید به فکر تجهیز کردن سالن های خود با دستگاه های کشتار نیمه اتوماتیک باشند چون با روش کشتار دستی نمی توانند از عهده انجام این کار برآیند. تصور کنید فردی که مبادرت به این کار می کند، باید چندین نیروی کاری استخدام کند تا تعدادی از آنها مشغول کشتار باشند و تعدادی دیگر مشغول پوست کندن، خارج کردن محتویات شکم لاشه ها تمیز و ضد عفونی کردن و در نهایت بسته بندی محصول باشند. این کار نه تنها زمان بر خواهد بود بلکه شما هر ماه مجبور به پرداخت هزینه های زیادی برای دستمزد کارکنانتان خواهید بود که با یک حساب سر انگشتی ، ممکن است در آمد چندان قابل توجهی به دست نیاورید ولی با استفاده از دستگاه پرکن بلدرچین می توانید به سرعت کار کندن پر بلدرچین ها را سازماندهی کنید تا بعد از تمیز و ضد عفونی شدن،لاشه ها برای بسته بندی آماده شوند.

تنها کاری که در این روش انجام خواهید داد این است که یک فرد با تجربه بلدرچین ها را سر می برد و لاشه ها چند دقیقه داخل دیگ آب داغ قرار می گیرند تا برای پر کنی، که توسط دستگاه پر کن،انجام خواهد گرفت آماده باشند بعد از اتمام این کار، محتویات داخل شکم بلدرچین را تخلیه می کنند و آنها را به مدت کوتاهی داخل آب یخ می اندازند تا به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی شوند.

تجهیزاتی که برای روش کشتار نیمه اتوماتیک ضروری خواهد بود تهیه قیف کشتار، سطل جمع آوری خون، دیگ و مشعل برای آب گرم، دستگاه پرکن بلدرچین، میز استیل تخلیه شکم، مخزن آب یخ ، سبد های آبکشی و سردخانه است. اگر قصد دارید روزانه بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ را کشتار داشته باشید حتما سالن های خود را به این لوازم ضروری تجهیز کنید.

کشتار کاملا اتوماتیک و مکانیزه

برای تجهیز کردن سالن هایی که روزانه ۱۰ هزار قطعه بلدرچین کشتار می کنند به سرمایه زیادی احتیاج خواهید داشت چرا که با دستگاه های نیمه اتوماتیک و چند نفر نیروی انسانی نمی توانید از پس اینکار برآیید. برای کشتار ۱۰ هزار قطعه در طول روز به دستگاه هایی احتیاج دارید که عملیات ذبح، پر کنی، تخلیه، شستشو و بسته بندی در آنها کاملا به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد و نیروی انسانی فقط برای هدایت دستگاه ها و سازماندهی عملیات کشتار مشغول فعالیت خواهد بود.

 

در این روش:

  • بلدرچین های زنده به زنجیر های مدور آویزان می شوند
  • زنجیرها مدام در حال حرکت هستند.
  • سر بلدرچین ها یکی یکی وارد آب می شود تا شوک الکتریکی که به آنها وارد می شود عملکرد بهتری داشته باشد.
  • سر بلدرچین ها توسط نیروی انسانی بصورت شرعی بریده می شود.
  • لاشه ها وارد حوضچه آب گرم می شوند تا برای پر کنی آماده باشند.
  • بعد از وارد شدن لاشه ها به داخل دستگاه پرکن، عملیات پرکنی شروع می شود.
  • بعد از پرکنی لاشه ها یکی یکی مورد بازبینی افرادی قرار می گیرند تا پر های باقیمانده از روی پوست آنها برداشته شود.
  • لاشه ها یکی یکی از زیر دوش آب یخ رد می شوند
  • محتویات شکم بلدرچین ها توسط دستگاه های مخصوص تخلیه می شود.
  • بعد از انجام شستشوی کامل لاشه های بلدرچین ها از قلاب ها رها شده تا برای بسته بندی وارد سالن مخصوص بسته بندی شوند.

توجه داشته باشید که تمام تجهیزات مورد استفاده در کشتارگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باید از نوع استیل ضد زنگ یا گالوانیزه باشند تا از نظر بهداشتی با مشکل مواجه نشوید گرچه راه اندازی چنین کشتارگاه هایی بدون مجوز از طرف سازمان وزارت بهداشت امکان پذیر نیست.

با بالا رفتن سطح آگاهی مردم ، خانوارهای زیادی هستند که به خواص گوشت بلدرچین ها و فواید مصرف آن کاملا آگاه شده اند و ترجیح می دهند به جای استفاده مداوم از گوشت قرمز یا گوشت مرغ که کاملا هورمونی است، گاه گاهی هم از گوشت بلدرچین برای طبخ غذاهای خوشمزه بهره مند باشند از این رو بازار مصرف گوشت بلدرچین هم روز به روز در حال توسعه است و طرفداران زیادی پیدا کره است.

سود آوری و آینده کاری کشتار بلدرچین آنقدر زیاد است که بدون شک موفقیت شما را در عرصه کار و درآمد بیشتر تضمین خواهد کرد.کسانی که با تلاش و پشتکار زیاد بتوانند در این راه قدم بگذارند قطعا آینده خوبی را برای خود رقم خواهند زد مثال افرادی که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی بلدرچین در استان های بزرگی چون یزد و اصفهان و با تمام قدرتی که دارند توانسته اند ، بازار مصرف گوشت بلدرچین را تصاحب کنند.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت