بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

این روزها با وجود منابع غذایی غیر ارگانیک، داشتن کودکی سالم جزو اساسی ترین دغدغه های هر مادر پدری شده است . مطمئنا هیچ کدام از شماها که خواننده این مطلب هستید،دوست ندارید کودک دلبند تان درگیر بیماری های فشار خون, بیماری قلبی, چاقی، دیابت و ... شود. اگر می خواهید فرزندانتان سالم و قوی باشند باید حتما رژیم غذایی آنها را تغییر دهید و از روش های اصولی و مناسب پیروی کنید.

گوشت بلدرچین بسیار لذیذ, خوش طعم و مقوی ست . علت این امر جست و خیز زیاد است که این پرنده می کند. بلدرچین با فعالیت بدنی بسیار بالایی که دارد ، تولید ماده ای به نام گلیکوژن هم در بدنش افزایش می یابد. مقدار گلیکوژن در گوشت بلدرچین قابل مقایسه با سایر پرنده ها نیست و همین امر گوشت و تخم این پرنده ریز جثه را قوای بیشتری می بخشد.و خبر خوب اینکه ؛ متخصصین اطفال معتقدند؛ بهترین منبع غذایی که می تواند برای رشد و سلامت کودکان مفید باشد، تغذیه از گوشت و تخم پرنده ای چون بلدرچین است.با خوراندن گوشت و تخم بلدرچین می توانید از بروز چنین مشکلات نا به هنگامی جلوگیری کنید.

چکیده مقاله

ما به شما والدین محترم توصیه می کنیم به جای خرید خوراکی های غیر استاندارد که سلامت کودکان عزیز شما را به خطر می اندازد به فکر کمبودهای غذایی آن ها باشید. خوردن غذاهایی که قند، نمک و یا چربی بالایی دارند ، سلامت آنها را به خطر می اندازد.

اگر بنا به اصرار های غیر اگاهانه آنها خود را ملزم به خرید چیپس، پفک ، نوشابه و سایر خوراکی های غیر مجاز می کنید ، آنها دچار چاقی مفرط ، بیماری های قلبی ، هوشیاری پایین و بیماری های جسمی دیگری می شوند . با به خطر افتادن سلامت آنها، مطمئن باشید که انگشت اتهام متوجه خود شماست.

تخم بلدرچین چه خواصی برای شیرخوارن و کودکان دارد؟

میزان چربی که گوشت بلدرچین دارد بسیار کم می باشد. تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی برای شیر خواران می تواند یکی از بهترین مکمل های دوران شیردهی باشد. این امر در افزایش وزن کودکان شیرخوار بسیار مفید خواهد بود.

تخم بلدرچین واکنش های حساسیتی و آلرژی زایی کمتری نسبت به تخم مرغ دارد کودکانی که به تخم مرغ حساسند، ممکن است بدنشان نسبت به تخم بلدرچین عکس العملی نشان ندهد.

خواص تخم بلدرچین برای کودکان

« خواص تخم بلدرچین برای کودکان »

تخم بلدرچین چه خواصی برای شیرخوارن و کودکان دارد؟

مناسب برای کم خونی

کودکانی که از فقر آهن رنج می برند و دچار کمبود ویتامین D هستند، حتما باید از 9 ماهگی مصرف تخم بلدرچین را شروع کنند.

کمک به افزایش ضریب هوشی کودکان

تخم بلدرچین سرشار از ویتامین های ، B1، B2، B6، B12 و قدرت بالایی در تقویت ضریب هوشی کودکان دارد.

مخصوصا در تقویت بینایی کودکان ویتامین A نقش مهم تری دارد چرا که تخم بلدرچین یک منبع غنی از ویتامین A است و در کم کردن دژنراسیون ماکولا کمک می کند و از بروز آب مروارید جلوگیری می کند. همچنین با فعالیت های آنتی اکسیدانی خود به بهبود بینایی کمک می نماید.

 

افزایش سطح انرژی

زمانیکه در صبحانه تخم بلدرچین بخورید باعث می شود میزان انرژی شما در طول روز حفظ شود.

 

بالا بردن سطح ایمنی و بدنی

تخم بلدرچین در رشد کودکان تاثیر دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین است همچنین به افزایش سطح هموگلوبین کمک می کند و بدن کودک شما را در برابر سموم و سایر ترکیبات فلزی ایمن می کند.

 

کمک به درمان آسم و سرفه

تخم بلدرچین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که می تواند در کمتر شدن سرفه و آسم کودک شما تاثیر گذار باشد.

 

بالا بردن وزن کودک

میزان پروتئین و کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بیشتر است و همچنین از کلسیم و فسفر بالایی برخوردار است و همین دلیل مهمی است در وزن گرفتن کودک دلبندتان و از همه مهم تر از تجمع کلسترول مضر در بدن کودکتان جلوگیری می کند.

 

کمک به شکل گیری و مقاوم شدن استخوان ها

ویتامین D ای که در بلدرچین موجود است رشد و تکامل کودک شما را افزایش می دهد و در قدرت گرفتن ماهیچه های آن ها نقش مهمتری ایفا می کند.

به گفته ی پزشکان تخم بلدرچین از کوتاهی قد فرزند شما جلوگیری می کند و از آن جایی که حاوی مقدار بالای کلسیم است در تقویت ناخن و موی کودکان نقش آفرینی می کند.

نکات مهمی که در مصرف تخم بلدرچین باید رعایت شود

بهترین زمان برای مصرف زرده تخم بلدرچین بعد از پایان هشت ماهگی است اما سفیده آن باید بعد از پایان یکسالگی و هفته ای 2 الی 3 عدد باشد چون منابع غذایی موجود در سفیده چند برابر تخم مرغ معمولی است و دستگاه گوارشی کودکان یکساله توانایی کمتری برای هضم آن دارد.

بهتر است از کره یا روغن گیاهی استفاده شود.

بهتر است به جای نیمرو کردن تخم بلدرچین از روش آب پز استفاده کنید چون ممکن است باعث بروز حساسیت در کودکان شود اما اگر از عدم آلرژی آنها مطمئن هستید، می توانید تخم بلدرچین را در کره یا روغن حیوانی نیمرو کرده تا بچه ها از خوردن آن لذت ببرند.

گوشت بلدرچین چه خواصی برای کودکان دارد؟

گوشت بلدرچین به خاطر چربی بسیار کم، پروتئین بالا و آسید امینه های مقوی بسیاری که در خود ذخیره کرده می تواند برای افزاش قد کودکان سودمند باشد ضمن اینکه در آرامش و کم کردن ناراحتی های روانی و بی خوابی کودکان نقش مهمی دارد.

اگر کودک شما از خوردن و جویدن گوشت قرمز رنج می برد بهتر است به او گوشت بلدرچین دهید. برای اینکار مقداری از گوشت بلدرچین را (حدودا 50 گرم) چرخ کرده,و به صورت کباب شده در اختیار آنها بگذارید.

تخم بلدرچین در واقع غذای فوق العاده ای برای کودکان است و از بروز بسیاری از بیماری های لاعلاج چون بیماری های قلبی، آرتروز و حتی سرطان هم جلوگیری می کند.

ممکن است حتی کودکانی که از کمبود پتاسیم رنج می برند هم دچار این بیماری ها شوند، با این حال مصرف روزانه و منظم تخم بلدرچین باعث افزایش سطح بالاتری از پتاسیم در بدن کودک می شود و بیماری ها را ریشه کن می کند.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ ایمنی بیشتری دارد چون در تخم مرغ سالمونلا که یک باکتری گرم منفی است و باعث مسمومیت غذایی می شود، فعالیت بیشتری دارد.

از گوشت بلدرچین می توانید برای درست کردن سوپ هم استفاده کنید زیرا انواع آنتی اکسیدان های مقوی که در گوشت و سوپ وجود دارند باعث حفظ و افزایش متابولیسم دفاعی کودک شده و تمام سموم مضر را از بدنش دفع می کنند.

حضور ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی در تخم بلدرچین از مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

تخم بلدرچین یک منبع غنی از امگا3 است و برای تقویت هوش و حافظه کودکان بسیار مفید خواهد بود.

تخم های بلدرچین یکی از فراورده های غذایی کاملا ارگانیک است که در بافت خود اثری از داروهای هورمونی و مضر ندارند.

خواص گوشت بلدرچین برای کودکان

« خواص گوشت بلدرچین برای کودکان »

نتیجه گیری

اگرچه ترکیبات و مواد مغذی موجود در تخم بلدرچین، سلامتی را به ارمغان می آورند، اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید بدون شک درگیر عوارض های ناگواری هم خواهید شد.

اگر چه تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ باعث ایجاد آلرژی کمتری می شود، اما توصیه ما به شما مصرف کنندگان عزیز این است که قبل از خوراندن تخم بلدرچین به کوکان حتما با یک متخصصین تغذیه مشورت کنید.

بهتر است افراد بزرگسال هم، این ماده غذایی را با احتیاط بیشتر و به میزان کم مصرف کنند چون تخم بلدرچین جزو خوراکی های همیشگی ما نیست و به همین علت بدن به آن عادت ندارد.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت