اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

بلدرچین چینی کوچکترین بلدرچین در بین تمام نژادهای بلدرچین است اما جوجه این نوع بلدرچین ها بر خلاف سایر جوجه های بلدرچین به محض شکستن پوسته تخم پر انرژی است و مدام در حال جنب و جوش است. جالب است بدانید که بلوغ جنسی بلدرچین چینی از دیگر بلدرچین ها زودتر اتفاق می افتد از همین روست که پرورش دهندگان زیادی در سراسر دنیا علاقه مند به نگهداری و پرورش بلدرچین های چینی هستند.

چکیده مقاله

اگر خاطرتان باشد در مقاله های قبلی گفته بودم که جثه فیزیکی بلدرچین های نر بزرگتر از ماده است ولی بر خلاف آنها در نوع چینی پرنده ماده جثه بزرگتری نسبت به بلدرچین نر دارد و این امر باعث شده است که پرنده نر در مقابل ماده مغلوب تر باشد.

خصوصیات ظاهری بلدرچین چینی

همانطور که از عکس های بلدرچین چینی معلوم است علاوه بر ظاهر زیبایی که این پرندگان ریز جثه دارند، وجه تمایز پرنده های نر از ماده ها همان ماسک سفیدی است که گویی بر روی صورت نرها کشیده شده است در حالی که بلدرچین های چینی ماده چنین ماسکی ندارند.

خصوصیات رفتاری بلدرچین چینی

بلدرچین های چینی نسبت به سایر نژادهای بلدرچین رفتار خصمانه و متهاجمانه تری دارند به طوری که در طبیعت وحشی با دشمنانشان ضعیف تر، تا حد توان مبارزه کرده و آنها را از آشیانه خود دور می کنند.

لازم به یاد آوری است که اگر این نوع بلدرچین ها را در مزارع صنعتی پرورش دهید ، نمی توانید آنها را از قفسی به قفس دیگر انتقال دهید . البته این مسئله فقط به خاطر رعایت نکات بهداشتی نیست بلکه ضمن ورود پرنده جدید به کلنی سایر بلدرچین ها با رفتار خصمانه و شدید تری با تازه وارد برخورد می کنند و سلامت جسمی آن را به خطر می اندازند. از این رو توصیه من به شما پرورش دهندگان عزیز این است که ؛ دلیل است که ؛اگر چند تا از این بلدرچین ها در کلنی مشخصی ساکن بوده اند، برای تکمیل تعداد قفس هرگز آنها را وارد جمع دیگری نکنید تا از آسیب های احتمالی که این نژاد از بلدرچین ها به هم می زنند، جلوگیری کنید.

بلدرچین چینی

« بلدرچین چینی »

تغذیه بلدرچین چینی

از آنجایی که بلدرچین های چینی جثه کوچکتری دارند پس مناسب است که برای تغذیه آنها از غذاهایی استفاده کنید که ریز هستند و قدرت بلع پرنده ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد. توصیه ما به شما پرورش دهندگان عزیز تهیه جیره کرامبل بلدرچین است که حاوی 18 تا 20 درصد پروتئین می باشد ولی قبل از مصرف داخل آسیاب بریزید تا کاملا خرد شود.

تغذیه جوجه بلدرچین چینی

کلسیم مهم ترین منبع غذایی است که جوجه بلدرچین چینی برای استخوان سازی به آن احتیاج دارد. مناسب است که از پوسته صدف های خوراکی به ترکیب غذایی آن ها اضافه کنید و مهمتر از همه اینکه به اندازه کافی آب را در ظرف های مناسبی بریزید و در اختیارشان بگذارید چرا که در دوران جوجگی مصرف آب آنها چند برابر غذایی است که می خورند.

تغذیه جوجه بلدرچین چینی

برای جوجه کشی از بلدرچین چینی دو روش متداول وجود دارد. جوجه کشی به روش صورت طبیعی با استفاده از خود مولدین که در قفس نیز امکان پذیر است ولی با روش جوجه کشی مصنوعی می توانید راندمان تخم های نطفه دار را برای تبدیل شدن به جوجه افزایش دهید پس باید یک دستگاه جوجه کشی مناسب خریداری کنید. استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک گروه صنعتی ایزی باتور مناسب ترین دستگاه برای بالا بردن راندمان تولید و تکثیر جوجه های یکروزه است. دستگاهی که به صورت اتوماتیک تمام تنظمات دمایی، رطوبتی چرخش و اکسیژن رسانی را برای تخم های نطفه دار مهیا می کند. البته قابلیت چرخش اتوماتیک در دستگاه های جوجه کشی یکی از مهمترین پارامترهای ضروری برای داشتن یک جوجه کشی موفق است چون جنین از زرده تخم برای تغذیه استفاده می کند و مادامی که خللی در چرخش اتفاق بیفتد نه تنها نمی تواند از تمام قسمت های زرده تغذیه کند بلکه به پوسته داخلی تخم هم چسبیده و بعد از مدتی تلف می شود ولی با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی که قابلیت چرخش هم دارد، این احتمال به صفر می رسد.

وقتی تخم ها وارد دستگاه جوجه کشی می شوند ، بعد از متعادل شدن دمای تخم با دمای داخل دستگاه شروع به فعالیت و رشد می کند. تخم بلدرچین چینی به دمایی بین 37.5 تا 37.7 درجه سلسیوس احتیاج دارد .

رسیدن رطوبت کافی یکی از پارامترهای ضروری برای داشتن هچ موفق است. رطوبتی معادل 50 تا 60 درصد که از طریق مخزن های ذخیره وارد فضای داخلی دستگاه شده و نطفه ها از طریق منافذ موجود در روی پوسته تخم آن را دریافت می کنند.

تخم های نطفه دار پس از گذشت 13 روز از قسمت ستر دستگاه به سبدهای هچ انتقال می یابند . سیستم چرخش متوقف می شود تا شرایط فیزیکی جوجه به حالت سکون برسد و بتواند خود را در وضعیت هچ قرار دهد.

در روز 16ام جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند . بهتر است تا مادامی که کرک و پرشان خشک نشده است آنها را از داخل دستگاه بیرون نیاورید در غیر این صورت آنها قادر به تامین گرمای بدن شان نشده و خیلی زود تلف می شوند.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت