آشنایی با بلدرچین پولکدار

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۱

تا کنون بیش از صد و سی گونه متفاوت از بلدرچین ها شناسایی شده است که هر کدامشان با اندازه و شکل خاصی در سراسر طبیعت وحشی گسترده شده و به زندگی خود در میان بوته ها و علفزارها ها ادامه می دهند. خصوصیات مشترک این پرنده های ریز جثه آنقدر به هم شبیه است که می توان گفت : شرایط زیست محیطی، غذایی که می خورند، سن بلوغ، دوره تخمگذاری، سرعتی که در رشد کردن دارند و … آنها و حتی تعداد تخم هایی که می گذارند، از هم متمایز نیست.

خواستگاه اصلی بلدرچین های پولکدار

بلدرچین پولکدار که با نام علمی Callipepla squamata به سراسر دنیا معرفی می شود ،یکی از گونه های برجدید خانواده بزرگ بلدرچین است و در زبان انگلیسی به scaled quail معروف است. خواستگاه اصلی این پرنده ریز جثه در شمال مکزیک جدید، نواحی مرکزی و جنوبی کشور آریزونا، جنوب غربی کانزاس ، نواحی شرقی و مرکزی کلرادو ، واشنگتن مرکزی و نِوادای شرقی است ولی طبق تحقیقات و بررسی های انجام گرفته گویا جمعیت آنها در واشنگتن مرکزی و نِوادای شرقی بیشتر از نواحی دیگر است.

لابه لای سنگ ها و صخره ها، بوته های انبوه، علف زار ها، شن زار ها وکوهپایه های کم ارتفاع، جایی است که بلدرچین های پولکدار آشیانه های خود را در آن می سازند.

برعکس بسیاری از پرندگان که با سرد شدن هوا به نواحی گرم مهاجرت می کنند، بلدرچین های پولک دار اصلا مهاجرت نم کنند. در فصل های سرد سال، چندین گله دور هم حلقه می زنند تا یکدیگر را گرم کنند. سرمای شدید گستره جمعیت آنها را زیاد می کند این امر باعث می شود ، خیل عظیمی از بلدرچین ها بتوانند به سلامتاز این بحران عبور کنند البته این موضوع نشانگر این است که بلدرچین های پولکدار اجتماعی تر از سایر بلدرچین ها هستند.

بلدرچین پولکدار

« بلدرچین پولکدار »

خصوصیات ظاهری بلدرچین پولکدار

ترکیب پوشش پرهای قسمت سینه بلدرچین های پولکدار ، با رنگبندی که دارد، طوری است که در چشم هر بیننده ای همانند پولک به نظر می آید .رنگ آبی متمایل به خاکستری پرهای این نژاد از بلدرچین ها را همانند پولک نشان می دهد و با تاج پنبه ای شکلی که بر روی سرشان وجود دارد ظاهر پرنده را متفاوت تر از سایر بلدرچین ها کرده است.

بلدرچین های پولکدار ، تا آخر عمرشان جفتشان را ترک نمی کنند یعنی جزو نژادهای تک همسری به حساب می آیند و تنها زمانی این اتفاق می افتد که جفت پرنده بمیرد یا توسط شکارچیان طبیعت شکار شده باشد.

زمانی که سامانه گرما به محل زندگی بلدرچین های پولکدار می رسد، تمایل آنها برای جفتگیری شروع می شود و پرنده نر تمام سعی اش را می کند تا نظر ماده را جلب کند و وقتی این اتفاق می افتد، با یکدیگر شروع به ساختن لانه می کنند. 6 الی 12 عدد، تخم نطفه دار نتیجه جفتگیری و تغذیه خوبی است که بلدرچین های پولک دار به دست می آورند یعنی اگر پرنده ماده شرایط خوبی برای تخمگذاری داشته باشد می تواند تا پایان هفته دوم، هر روز تخم بگذارد در غیر این صورت تعداد تخم ها کمتر از این خواهد بود. بعد از پایان تخمگذاری بلدرچین ماده شروع به جمع آوری آنها از گوشه کنار لانه می کند و تا به دنیا آمدن جوجه ها روی شان می خوابد . در این مدت پدر خانواده باید وظیفه مراقبت از لانه و تغذیه بلدرچین ماده را به نحو احسن انجام دهد تا تخم ها و مادرشان در سلامت کامل به سر برند. زمانی که جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند، با والدینشان به جستجوی آب و غذا خواهند رفت.

تغذیه بلدرچین پولکدار

انواع میوه های وحشی، دانه های گیاهان ، حشرات و جنبندگان ریزجثه ، انواع خزندگان کوچک چون کرم ها، حلزون ها جزو غذاهایی است که بلدرچین های پولکدار از خوردن آن لذت می برند.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت