مقایسه عروس هلندی و مرغ مینا

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۸

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور میکنید که جای یک پرنده زینتی و یا خانگی در منزل شما خالی است و در انتخاب پرنده دچار مشکل هستید ، این مطلب از سایت به شما کمک خواهد کرد تا یک پرنده زینتی مناسب برای منزل خود انتخاب کنید. اغلب پرندگان زینتی مانند عروس هلندی ها و یا مرغ مینا باهوش بوده و آموزش پذیر هستند و شما میتوانید با صرف اندکی وقت این پرنده ها را آموزش دهید. اما سوال اصلی اینجا پیش می آید که کدام پرنده برای نگهداری در خانه مناسب است ؟ عروس هلندی و یا مرغ مینا ؟ برای فهمیدن این موضوع مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مقایسه عروس هلندی و مرغ مینا

« مقایسه عروس هلندی و مرغ مینا »

انتخاب پرنده

انتخاب پرنده جوجه کشی به عوامل مختلف و متفاوتی بستگی دارد. در مرحله اول هر شخصی که به خرید پرندگان زینتی اقدام میکند باید بداند که پرندگان موجوداتی با ادراک متفاوت بوده و هر کدام از آنها دارای احساسات منحصر بفرد خود هستند که خریدار باید به آنها توجه کند.

عروس هلندی

عروس هلندی از نمونه پرندگان محبوب در جهان است. این پرنده میتواند بهترین دوست شما شود ؛ چرا که بسیار آرام ، انسان دوست و سرگرم کننده است. از آنجا که عروس هلندی ها پرندگانی با روحیات حساس هستند باید وقت کافی برای بازی با این پرندگان اختصاص داده شود ؛ در غیر اینصورت باید پرنده را بصورت جفت خریداری کرد تا پرنده بدلیل تنهایی افسرده نشود.

عروس هلندی ها مقداری توانایی تقلید صدا را دارند ، اما استعداد بالایی در سوت زنی دارند. این پرندگان پراستعداد توانایی یادگیری حرکت هایی مانند چرخیدن ، پرتاب سکه و... را دارند و به این موضوع سبب شده تا طرفداران زیادی به خود جذب کنند. عروس هلندی ها نژادهای مختلفی دارند و در تمامی نژادها از لحاظ خصوصیات اخلاقی و هوش یکسان هستند و بیشترین تفاوت آنها در رنگ و ظاهر آنها خلاصه میشود.

خصوصیات عروس

« خصوصیات عروس »

مرغ مینا

مرغ مینا از نمونه پرندگان باهوش می باشد که استعداد بالایی در تقلید انواع صدا و کلمات دارد ؛ اما این پرنده بیشتر کنجکاو است تا بازیگوش. به همین دلیل اگر مرغ مینا را بعنوان پرنده خانگی انتخاب میکنید باید در نظر بگیرید که قدرت تکلم این پرنده بیشتر از عروس هلندی است و مرغ مینا توانایی بسیار بالایی در یادگیری کلمات دارد.

مرغ های مینا قدری خشن بوده و در صورتیکه این پرنده شما را نشناسد ممکن است در صورت نزدیک کردن انگشتان شما را گاز بگیرد. پیشنهاد میکنیم که هیچ گاه این پرنده را با پرنده ای دیگر در یک قفس نگهداری نکنید ؛ چرا که این پرنده به پرندگان دیگر حمله میکند. صد البته که اگر شما بتوانید این پرنده را اهلی کنید پرنده ای بسیار مهربان خواهد شد.

خصوصیات مینا

« خصوصیات مینا »

شباهت های عروس هلندی و مرغ مینا

با اینکه عروس هلندی و مرغ مینا دو گونه متفاوت هستند ؛ اما با این حال شباهت هایی نیز دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  • هر دو گونه از توانایی تقلید صدا برخوردار هستند ؛ اما بدست آوردن این توانایی با صرف وقت و زحمت زیادی از سمت صاحبین آنها محقق میشود.
  • طول عمر عروس هلندی و مرغ مینا حدوداً به یک اندازه است و از لحاط مدت عمر تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.
  • از لحاظ اندازه و جثه هر دو حدوداً به یک اندازه هستند و میتوان از یک نوع قفس برای هر دو استفاده کرد.
  • در صورتی که هر دوی این پرندگان تنها پرنده ی خانه باشند به صاحب خود وابستگی پیدا میکنند.

تفاوت های عروس هلندی و مرغ مینا

عروس هلندی و مرغ مینا تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • از لحاظ فرم بدنی عروس هلندی نسبت به مرغ مینا زیباتر است
  • مرغ مینا پرنده ای وحشی است و برخی اوغات بصورت کاملاً آزادانه در سطح شهر نیز یافت میشود. این پرنده بدلیل وحشی بودن رفتاری خشن دارد و میزان ریخت و پاش نیز در این پرنده کمی زیاد است. عروس هلندی ها بدلیل ارتباط بیشتر با انسان ها پرنده ای اهلی تر به شمار میروند.
  • مرغ مینا بدلیل شرایط جسمی خود تغذیه حساس تری داشته و مانند عروس هلندی دان خور نیست.
  • صدای مرغ مینا بالاتر از صدای عروس هلندی است ؛ بنابرین در صورتی که در آپارتمان یا مجتمع های مسکونی زندگی میکنید ممکن است نگهداری پرنده مناسب نباشد.
  • عروس هلندی ها نسبت به مرغ مینا حرکات نمایشی جذاب تر و بیشتری از خود بروز میدهند.
  • عروس هلندی ها برخلاف مرغ مینا در مدت زمان کوتاهی دستی میشوند و میتوانند بدون هیچگونه آسیبی بیرون از قفس به سر ببرند.
  • بهتر است عروس هلندی ها بصورت جفت نگهداری شوند ؛ چرا که این پرندگان بسیار بسیار عاطفی بوده و به جفت نیاز دارند. در حالیکه مرغ مینا بدون جفت در منزل قابل نگهداری هستند.
  • عروس هلندی ماده قادر به سخنگویی نیست در حالیکه مرغ مینای ماده میتواند گفتار انسانی را تقلید کند.
کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت