چگونه عروس هلندی شاد و شاداب و سرحال داشته باشیم؟

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۱۸

عروس های هلندی پرنده هایی بسیار حساس هستند و باید شما تمام سعی خود را به کار گیرید تا آنها را شاد نگهداری کرده و پرورش دهید. در این مطلب خواهید آموخته که چه چیزهایی ممکن اس عروس هلندی ها را شاد و شاداب و باطراوت کرده و سرحال نگهدارد. بدین منظور ادامه مطلب را مطالعه کنید.

برای اینکه عروس هلندی خود را شاد و سرحال نگهدارید باید مواردی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

عروس هلندی شاد و سرحال

« عروس هلندی شاد و سرحال »

قفس با ابعاد مناسب

قفس عروس هلندی ها باید ابعاد و عمق مناسبی داشته باشد. حداقل سایز قفس های عروس هلندی باید با ابعاد طول ۶۱ سانتیمتر ، عرض ۵۱ سانتیمتر و عمق ۴۶ سانتیمتر داشته باشند. بدنه قفس نیز باید از فولاد ضد زنگ ساخته شود تا سلامتی پرنده را به خطر نیندازد.

همچنین بدلیل علاقه عروس هلندی ها به صعود ، قفس باید چندین میله افقی داشته باشد. البته این میزان نباید بیشتر از دو سانتی متر باشد. این بسیار مهم است که عروس هلندی ها بدون برخورد به قفس بتوانند بالهایشان را تکان داده و بتوانند پرواز کنند. هرچه قفس عروس ها بزرگتر باشد آنها بیشتر میتوانند در آن پرواز کرده و این موضوع در روحیه آنها تاثیر مثبت میگذارد.

غذاهای غنی

برای عروس هلندی ها همه روزه غذای تازه و سالم بدهید. انواع دانه ها ، ارزن ، آفتابگردان ، جو و ... برای آنها یک غذای کامل محسوب میشود. همچنین دادن یک یا دو میوه و سبزی در یک روز برای تامین ویتامین مورد نیاز آنها نیز توصیه میشود. غذاهای نامبرده را بصورت منظم و به اندازه در برنامه غذایی آنها قرار دهید. همچنین استخوان سپیداج مخصوص پرندگان مواد معدنی مورد نیاز برای داشتن استخوان و پرهای سالم را برایشان محیا میکند. همیشه برای عروس هلندی ها آب تازه بگذارید و هیچ گاه از ته مانده غذاها به آنها ندهید.

توجه به پرنده

عروس هلندی ها دارای روحیه لطیفی هستند. باید به این پرنده ها توجه زیادی کنید. عروس ها در روز به یکساعت تعامل نیاز دارد. بهتر است در زمان اوغات فراغت خود انها را به دست گرفته و با آنها بازی کنید. حتی اگر شده آنها را در کنار خود بگذارید و در زمان انجام کارهایتان با آنها حرف بزنید. درصورتیکه زیاد در خانه نیستید بهتر است برای آنها یک شریک بیاورید. وجود یک پرنده در کنار عروس هلندی به آن شادی و شادابی و طراوت به ارمغان آورده و از افسرده شدن آن جلوگیری میکند.

پرورش عروس هلندی شاد

« پرورش عروس هلندی شاد »

اسباب بازی های متنوع

عروس هلندی ها پرنده ای باهوش هستند و نمیتوانند زمان خود را به بیکاری بگذرانند. به همین علت سعی کنید که چند نمونه اسباب بازی داخل قفس عروس هلندی ها قرار دهید. عروس هلندی ها مثل سایر طوطی ها علاقه مند به خراب کردن اشیاء هستند ؛ به همین علت وجود شاخ و برگ و اسباب بازی ها داخل قفس بسیار ضروری است تا پرنده بتواند حس و علاقه به جویدنش را به سمت درست هدایت کند. کوکاتیل ها هر چه قدر اسباب بازی های بیشتری داشته باشند به آن میزان خوشحال تر خواهند بود. البته بهتر است که قبل از تهیه هر وسیله ای با دامپزشک خود مشورت کنید ؛ چرا که ممکن است هر شاخ و برگی برای بازی پرنده امن نباشد.

کیفیت میزان خواب عروس

عروس هلندی ها باید به اندازه کافی بخوابند. این پرنده ها به ۱۰ الی ۱۲ ساعت خواب در ۲۴ ساعت احتیاج دارند. مکان استراحت عروس ها باید آرام و ساکت باشد. البته این بدین معنی نیست که محل نگهداری عروس هلندی ها را تاریک مطلق کنید ؛ چرا که این موضوع میتواند در آنها استرس ایجاد کند. به همین علت در زمان خوابیدن پرنده مقداری نور باید در محیط وجود داشته باشد. همچنین وجود گرمای مناسب در محل نگهداری پرنده نیز ضروری است.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت