آناتومی عروس هلندی

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۱۸

بدن عروس هلندی شبیه به پستانداران می باشد. هر دوی این گونه ها دارای پوست ، استخوان ، عضله ، اندام های حسی ، سیستم تنفسی ، قلب و عروق ، سیستم گوارشی و ... می باشند و از لحاظ فعالیت تفاوت هایی دارند.

پوست عروس هلندی

بعلت ازدحام پر بر روی پرنده پوست آن قابل رویت نمی باشد و شما تنها میتوانید پوست بخش هایی از پا ، پنجه ها و منقار را ملاحظه کنید. پرندگان بدلیل آنکه غدد ترشح عرق ندارند به همین علت برای خنک سازی بدن در فصول گرما بال های خود را باز کرده و با منقار باز نفس میکشند.

آناتومی طوطی عروس

« آناتومی طوطی عروس »

استخوان بندی عروس هلندی

آیا میدانید بعضی از استخوان های عروس هلندی ها تو خالی است؟ این موضوع کمک میکند تا پرنده به سادگی بتواند پرواز کند. اما با این حال استخوان های تو خالی بیشتر در معرض شکستگی هستند. به همین علت شما باید توجه خود را در عدم برخورد عروس هلندی با موانع بیشتر کنید. استخوان بال پرنده در مقایسه با استخوان بازوی انسان کوتاه تر است. در برخی از استخوان های پرندگان کیسه هوایی وجود دارد تا به خنک شدن بدن پرنده هم کمک کند. گردن عروس ها ۲٫۰۰۰ عدد مهره دارد و مهره ها کمک میکنند تا پرنده بتواند گردن خود را بصورت ۱۸۰ درجه بچرخاند.

در فصول تولید مثل استخوان پرنده کلسیم سازی میکنند و این کار به ایجاد پوسته تخم کمک میکند.

سیستم تنفسی عروس هلندی

سیستم تنفسی طوطی عروس هلندی پیشرفته می باشد و تفاوت های زیادی با سیستم تنفسی پستانداران دارد. سیستم تنفسی پرندگان بصورتی است که هوا از طریق سوراخ های بینی وارد شده و به حلق راه پیدا میکند. قبل از ورود هوا به دستگاه تنفسی از طریق شکافی که در سقف دهانه پرنده قرار دارد تسویه و گرم میشود. پس از عبور هوا از شکاف از نای گذر کرده و به صندوق صوتی میرسد. پس از آن هوا از صندوق صوتی به نایژه و ریه ها وارد میشود.

سیستم عصبی عروس هلندی

سیستم عصبی عروس هلندی بسیار شبیه به انسان ها می باشد. هر دو تار از مغز نخاع و اعصاب بی شماری در بدن پرنده وجود دارد. سیستم عصبی عروس هلندی در مقابل کمبود ویتامین حساس می باشد.

آناتومی عروس هلندی

« آناتومی عروس هلندی »

سیستم تنفسی عروس هلندی

بهمراه سیستم تنفسی سیستم قلبی - عروقی ، اکسیژن و مواد مغذی را از طریق خون به سراسر بدن پرنده می رساند. جریان خون در عروس های هلندی از پا و دستگاه تناسلی و روده ها عبور کرده و از طریق کلیه به قلب برگردانده میشود.

سیستم گوارشی عروس هلندی

عروس هلندی ها برای تولید انرژی به غذا نیازمندند. بدن پرندگان از طریق مواد غذایی که به دستگاه گوارشی وارد میشود انرژی تولید میکنند. اولین قسمت از دستگاه گوارشی طوطی عروس منقار پرنده می باشد. بعلت اینکه عروس هلندی از دانه تغذیه میکند ساختار منقارش بدین شکل است که اگر شما از فاصله نزدیک به نوک بالا نگاه کنید یک شیار وجود دارد که عروس هلندی میتواند غذا را در آن جا دهد. طوطی ها در دهان خود بزاق ندارند و دان تنها از آنها عبور میکند. دان بعد از دهان به مری می رسد. مری جاییست که مواد غذایی در آن قسمت مرطوب میشود و پس از آن به چینه دان میرسد. محلی که رطوبت بیشتری وجود دارد. پس از چینه دان سنگدان وجود دارد. پس از چینه دان و سنگدان مواد گوارشی به غذا اضافه میشود. تغذیه در سنگدان به بخش های کوچکتری تبدیل میشود و به روده کوچک حرکت میکند. مواد مغذی از طریق روده کوچک جذب شده باقی مواد به روده بزرگ میرسد. و از آن بخش از طریق کلواک دفع میشود. تمامی این فرایند از زمانی که دان وارد بدن پرنده میشود و از طریق کلواک دفع میشود ظرف چند ساعت می باشد. در طی هر بار دفع فضولات ادرار هم همراه با مدفوع دفع میشود.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت