راه ها و روش های پرکنی بوقلمون

بروز شده در : ۱۴۰۱٫۰۵٫۱۰

اغلب پرورش دهندگان بوقلمون پرنده را برای فروش گوشت و یا تخم آنها نگهداری میکنند. فروش تخم بوقلمون نیاز به فعالیتی نداشته و به سادگی میتوان به کمک سیستم بازاریابی آنها را در بازار عرضه کرد. مشکل اصلی فروش گوشت پرنده می باشد ؛ چرا که قبل از فروش گوشت بوقلمون باید نسبت به پرکنی لاشه اقدام کرد. بعنوانی دیگر بعد از کشتار پرنده و قبل از عرضه آن به بازار نیاز است تا پرهای آن کنده شود. پرکنی این پرنده به چندین روش انجام میگیرد و در این مطلب ما به چندین روش پرکنی این پرنده پرداخته ایم. به کمک روش های معرفی شده شما میتوانید نسبت به تمیز کردن لاشه بوقلمون های کشتار شده اقدام کنید. خوب است بدانید که این روش ها در منزل نیز کاربرد دارند.

روش های پرکنی بوقلمون

قبل از پرکنی بوقلمون شما باید پرنده را کشتار کنید. کشتار پرنده باید به دقت انجام شود و پیشنهاد ما این است که از بوقلمون های نژاد درشت مانند بوقلمون برنز بدین منظور استفاده کنید. در اغلب موارد پرورش دهندگان با چگونگی پرکنی بوقلمون آشنایی ندارند و همین مشکل بزرگی برای آنها میباشد. بعد از کشتار صحیح پرنده میتوانید نسبت به پرکنی لاشه ها اقدام کنید. در ادامه با روش های پرکنی آشنا خواهید شد.

روش های پرکنی بوقلمون

« روش های پرکنی بوقلمون »

پرکنی لاشه بوقلمون به کمک آب داغ

روش های گوناگونی برای پرکنی بوقلمون ها وجود دارد که یکی از آنها غوطه ور ساختن لاشه بوقلمون در آب داغ ، سپس پرکنی آن می باشد. این روش آسان ترین روش پرکنی بوده و غالب پرورش دهندگان از آن جهت پرکنی دستی پرندگان خود استفاده میکنند. دقت کنید که گوشت بوقلمون ها بسیار نرم بوده و باید با دقت پر چینی انجام شود.

پرکنی لاشه خشک کاری بسیار سخت بوده و ممکن است در حین پرکنی لاشه پاره شده و صدمه ببیند. به همین علت برای رفع مشکل ابتدا آب جوش را درون ظرفی ریخته و لاشه را بمدت یک دقیقه در آن قرار دهید. دقت کنید که این زمان نباید بیش از ۱ دقیقه به طول بینجامد و قبل از این زمان لاشه باید از آب داغ خارج شود. بعد از خارج کردن لاشه از داخل آب داغ پرهای کوتاه و نرم به راحتی قابل کندن می باشند.

بعد از اتمام مراحل پرکنی برای اینکه مطمئن شوید پر روی لاشه باقی نمانده میتوانید از آتش استفاده کنید. بدین منظور میتوانید لاشه را به آتش اجاق گاز نزدیک کنید و در صورت وجود کرک و پر از بین خواهد رفت. توجه کنید که بوقلمون را نباید زیاد به آتش نزدیک کنید ؛ چرا که ممکن است گوشت بوقلمون تحت تاثیر قرار گرفته و خراب شود.

لاشه در آب

« لاشه در آب »

پرکنی لاشه بوقلمون به کمک بخار آب

جهت اجرای این روش از یک اتو و یا بخار گرم استفاده خواهیم کرد. بدین منظور باید لوازم زیر را جمع آوری کنید :

  • یک عدد شلنگ با تلمبه دستی
  • طناب محکم
  • پارچه تمیز
  • یک ظرف کم عمق با آب خنک
  • اتو

بعد از جمع آوری لوازم معرفی شده باید شلنگ را مابین گردن و پوست بوقلمون قرار دهید و آن را باد کنید. بدین منظور میتوانید مقداری از پوست بوقلمون را بریده و لوله را بین پوست و گوشت قرار دهید. هنگامی که به باد کردن لاشه ادامه میدهید پرها بلند و سیخ میشوند. در غیر اینصورت باید پمپ را در جای مناسبی از گردن و پوست پرنده قرار دهید. این مرحله مهمترین مورد جهت اجرای این فن می باشد که باید بصورت صحیح و دقیق انجام گیرد. بعد از آنکه از حالت گیری پرها اطمینان حاصل کردید میتوانید عملیات تزریق هوا را متوقف کنید و گردن لاشه را با طناب محکم ببندید تا هوا از مابین پوست و گوشت خارج نشود. یک قطعه پارچه بردارید و آن را مرطوب کنید. لاشه بوقلمون را با آن پوشانده و سپس به آن اتو یا بخار داغ بزنید. سعی کنید از اتویی استفاده کنید که دمای آن قابل تنظیم شدن باشد.

با برخورد گرما به لاشه بوقلمون محل منافذ پرها بر روی پوست شل و باز میشود و به این ترتیب کندن پرها به آسانی صورت میگیرد. در نظر داشته باشید که استفاده از این روش برای تعداد محدود لاشه مناسب بوده و در صورتی که بخواهید چند ده لاشه را پرکنی کنید این روش عملی سخت خواهد بود و بهتر است روش های دیگری را انتخاب کنید.

پرکن مخصوص بوقلمون

« پرکن مخصوص بوقلمون »

پرکنی لاشه بوقلمون به کمک دستگاه پرکن بوقلمون

همانطور که متوجه شدید بدلیل جثه بزرگ بوقلمون ها و بافت محکم پوست پرنده ها تمیز کردن لاشه ها بصورت دستی کاری سخت و زمان بر می باشد. اگر شما دارای تعداد زیادی بوقلمون هستید به شما پیشنهاد میکنیم تا با تهیه یک عدد دستگاه پرکن بوقلمون عملیات پرکنی را ساده تر و سریع تر انجام دهید.

مطالب مرتبط :

آموزش پرورش بوقلمون و جوجه کشی از تخم بوقلمون

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

چگونه نطفه سنجی ( نوربینی ) تخم بوقلمون را انجام دهیم ؟

چرا باید بوقلمون ها را نوک چینی کرد؟

خواص و خصوصیات گوشت بوقلمون

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بوقلمون

راهنمای تغذیه در دوره های مختلف بوقلمون

روش اصولی پخت بوقلمون

آشنایی با رایج ترین بیماری های بوقلمون

جیره غذایی بوقلمون شامل چه چیزهایی است ؟

تخم نطفه دار بوقلمون

نحوه پرورش بوقلمون در خانه

بیماری لنگش و لنگیدن بوقلمون و روش های مقابله آن

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

هزینه پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون و یا شترمرغ ؛ کدام بهتر است؟

بهترین نوع تخم بوقلمون برای جوجه کشی

روش های افزایش تخمگذاری بوقلمون

مقایسه پرورش غاز و بوقلمون ، بررسی معایب و مزایا

معرفی واکسن های مورد نیاز و آمورش واکسیناسیون بوقلمون

چطور بوقلمون را کُرچ کنیم؟

آموزش ذخیره و انبار کردن تخم نطفه دار بوقلمون

راه ها و روش های پرکنی بوقلمون

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت