چرا باید بوقلمون ها را نوک چینی کرد؟

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۱

بسیاری از پرندگان مانند کبک به دلیل افزایش دمای محیط نگهداری دچار شوک دمایی شده و شروع به همدیگر خاری می‌کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از همدیگرخواری یا کانی بالیسم نوک آن ها را قطع می کنند که به این کار به اصطلاح نوک چینی گفته می شود. در این مقاله قصد داریم که ضرورت انجام نوک چینی در بین بوقلمون ها و خطرات و دلایل آن را بررسی کنیم.

در بسیاری از نقاط جهان پرورش دهنده ها بوقلمون ها را نوک چینی نمی کنند. زیرا این بوقلمون ها در سالن های بسته و معمولی برای تولید گوشت نگهداری می‌شوند که این کار باعث می‌شود که رفتار تهاجمی آنها کاهش پیدا کند و نیازی به قطع کردن نوک آنها وجود نداشته باشد.

اما در مقابل بوقلمون هایی که در اصطبل ها و یا در سیستم های مناسب برای تولید گوشت از آن ها نگهداری می شود ، باید نوک چینی شوند تا از احتمال حمله آن ها به همدیگر جلوگیری شود. حمله بوقلمون ها به همدیگر می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته و موجب وارد شدن زیان به گله بشود.

از طرف دیگر یکی از راه های افزایش تخم گذاری بوقلمون های ماده تحریک آن ها با افزایش مدت زمان نوررسانی به آن ها است. منتهی در این روش بوقلمون هایی که در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارند ممکن است تحریک شده و شروع به حمله به یکدیگر بکنند. بسیاری از پرورش دهندگان از این روش لازم برای افزایش تخم گذاری بولمون ها استفاده می‌کنند.

نوک چینی بوقلمون

« نوک چینی بوقلمون »

مطالعات فیزیولوژی پرندگان و رفتار شناسی آن ها نشان می دهد که انجام نوک چینی به صورت طولانی مدت باعث ایجاد درد در میان پرنده ها می‌شود اما این مسئله را نمی توان به بوقلمون ها هم تعمیم داد. شواهد و قراین نشان می دهند که نوک چینی باعث تغییر رفتار بوقلمون ها می‌شود اما همین مطالعات نشان می دهند که انجام این کار برای کاهش خسارت وارد شده و تلفات ناشی از همدیگر خواری این پرندگان ضروری است.

اما با این حال تغییر رفتار بوقلمون ها به دقیقه نوک چینی نیاز به مطالعات بیشتری دارد. برخی ها بر این باورند که روش های مختلفی که برای نوک چینی به کار گرفته می شوند باعث ایجاد درد در نمی شوند زیرا قسمت انتهایی پرنده دارای اعصاب حسی نیست.

بوقلمون ها تقریبا تمام عمر خود را در تماس با بستر هستند بنابراین رعایت نکات بهداشتی در بستر می‌تواند سلامتی آنها را تضمین کرده و در مقابل عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است باعث بیماری آنان شود. در هنگام نگهداری نگهداری پرنده نباید بستر را مرطوب و فشرده کنید زیرا این کار باعث می‌شود که شرایط لازم برای از دست رفتن برای بیماری پرنده فراهم بشود.

از دیگر مسائلی که ممکن است سلامتی بوقلمون ها را به خطر بیندازد گاز آمونیاک است. بیشتر شدن گاز آمونیاک در کف سالن باعث می‌شود که بوقلمون ها به انواع و اقسام بیماری های تنفسی و چشمی مبتلا شوند. برای بهتر شدن شرایط توصیه می کنیم که موارد زیر را حتما رعایت کنید:

ساختمانی که برای نگهداری بوقلمون ها طراحی می کنید باید طوری باشد که از ایجاد ذرات بخار و قطرات آب در داخل آن جلوگیری شود. همچنین ساختمان باید تهویه مناسب داشته باشد چرا که اکسیژن گیری و دفع دی اکسید کربن در پرورش بوقلمون ها بسیار مهم و اساسی است. علاوه بر این نباید محل نگهداری بوقلمون ها بسیار سرد و یا بسیار گرم باشد و باید به فکر دستگاههای سرمایشی و گرمایشی مناسب در فصل های زمستان و تابستان باشید.

بیماریهای اسهالی ممکن است باعث رشد و تکثیر عفونت از طریق بستر شوند. یکی از دلایل بروز بیماری‌های هاضمه و اسهال در بین بوقلمون ها ترکیب نامناسب است که باعث میشود که حذف مواد غذایی توسط دستگاه گوارشی بوقلمون با مشکل مواجه شد و در اسهال و نیتروژن به صورت مدفوع از بدن خارج شود و بستر را آلوده کند. این مساله باعث می‌شود که کیفیت بستر کاهش پیدا کند.

مطالب مرتبط :

آموزش پرورش بوقلمون و جوجه کشی از تخم بوقلمون

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

چگونه نطفه سنجی ( نوربینی ) تخم بوقلمون را انجام دهیم ؟

چرا باید بوقلمون ها را نوک چینی کرد؟

خواص و خصوصیات گوشت بوقلمون

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بوقلمون

راهنمای تغذیه در دوره های مختلف بوقلمون

روش اصولی پخت بوقلمون

آشنایی با رایج ترین بیماری های بوقلمون

جیره غذایی بوقلمون شامل چه چیزهایی است ؟

تخم نطفه دار بوقلمون

نحوه پرورش بوقلمون در خانه

بیماری لنگش و لنگیدن بوقلمون و روش های مقابله آن

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

هزینه پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون و یا شترمرغ ؛ کدام بهتر است؟

بهترین نوع تخم بوقلمون برای جوجه کشی

روش های افزایش تخمگذاری بوقلمون

مقایسه پرورش غاز و بوقلمون ، بررسی معایب و مزایا

معرفی واکسن های مورد نیاز و آمورش واکسیناسیون بوقلمون

چطور بوقلمون را کُرچ کنیم؟

آموزش ذخیره و انبار کردن تخم نطفه دار بوقلمون

راه ها و روش های پرکنی بوقلمون

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت