روش های تشخیص سن کاسکو

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۰

کاسکوها پرندگانی باهوش بوده و به آسانی میتوان آنها را آموزش داد. این پرندگان بدلیل هوش بالای این پرنده ها جزو گرانقیمت ترین طوطی ها به شمار رفته و پرورش آنها سود بسیار زیادی را عاید پرورش دهنده میکند. عموماً دو دلیل برای خرید کاسکو وجود دارد. برخی از خریداران میخواهند با خرید یک جفت کاسکو به جوجه کشی از این پرنده ها اقدام کرده و کسب درآمد کنند. هدف برخی از افراد نیز داشتن پرنده ای است که بتواند به خوبی حرف بزند و بتوانند اوقات روزمره را با آن سپری کنند. در مطالب گذشته ما به آموزش نحوه نگهداری کاسکو و نحوه تعیین جنسیت کاسکو پرداخته ایم ؛ این مطلب نیز جهت آشنایی شما با روش های تشخیص سن کاسکو گرداوری شده است. برای دانستن این موضوع کافیست ادامه مطلب را مطالعه کنید.

روش تشخیص سن کاسکو

« روش تشخیص سن کاسکو »

دقت کنید که کاسکوهای نر باهوش تر از کاسکوهای ماده هستند و برای آموزش حتماً و حتماً پرنده را بصورت تکی خریداری کنید. گذراندن وقت برای آموزش کاسکوها بسیار مهم بوده و در غیر اینصورت پرنده ای افسرده خواهید داشت. کاسکوها همانند بچه های سه ساله بوده و احساسات را درک میکنند. این بدان معناست که طوطی ها با شادی شما شاد خواهند شد و در صورت ناراحتی شما افسرده خواهند شد. به همین علت به هنگام آموزش روحیات خودتان را کنترل کنید تا کاسکو بتواند آموزش ها را درک کند.

روش های تشخیص سن کاسکو

مطمئناً هر کس که به کمک دستگاه جوجه کشی از تخم های نطفه دار کاسکو جوجه کشی کرده باشد سن پرنده را خواهد دانست. به همین علت بهترین گزینه برای خرید کاسکوهای جوان پرورش دهندگان هستند چرا که از سن پرنده خود اطلاع دارند. اما اگر شما به پرورش دهندگان دسترسی نداشتید و مجبور از خرید واسطه ها شدید عملیات زیر به شما کمک خواهد کرد تا سن کاسکو را تشخیص دهید:

۱- کاسکوهای بالغ پرهای یکدستی داشته و درخشان و نقره ای رنگ هستند و توسط طوطی پیوسته مرتب میشود. اما جوجه ها پرهایی نامرتب و ژولیده دارند.

۲- کاسکوهای جوان بینی تمیز و بدون مو دارند اما بینی کاسکوهای بالغ پرزهای سفید و بالغ در بینی خود دارند.

۳- کاسکوهای بالغ در اطراف چشمان خود لایه های سفید و پوسته پوسته دارند اما اطراف چشمان کاسکوهای نابالغ سفید و یکدست است.

کاسکوی بالغ

« کاسکوی بالغ »

۴- پاهای کاسکوی بالغ به رنگ سفید و ضخیم بوده و پاهای جوجه کاسکو به رنگ تیره و صاف است.

۵- جوجه کاسکوها دم کوتاه و بطور کامل رشد نکرده دارند. این طوطی ها همچنین دارای تیرگی در بخش پایانی نوک دم خود دارند. کاسکوهای بالغ دارای دم قرمز رنگ دارند که این موضوع گویای به سن بلوغ رسیدن آنهاست.

۶- منقار جوجه کاسکوها تمیز و سفید بوده این در حالی است که منقار کاسکوهای بالغ بصورت پوسته پوسته است.

۷- سر جوجه کاسکوها کوچکتر از کاسکوهای بالغ می باشد و چشمان درشت تری نیز دارند. پرهای سر جوجه کاسکوها بسیار ظریف می باشد. منقار جوجه های کاسکو نیز نرم بوده و برای تغذیه دانه های سفت مناسب نیست.

۸- از دیگر نشانه های سن کاسکو چشمان آنهاست. کاسکوهای شش ماهه چشمانی سیاه رنگ دارند عنبیه چشم آنها هم رنگ مردمک آنهاست. بعد از گذشت مدت زمان شش ماه عنبیه چشم از سیاهی به خاکستری تغییر میکند. بعد از گذشت سن کاسکو به یک سالگی و تا ورود به سن دو سالگی متوجه رنگ طوسی چشم های پرنده خواهید شد. در اصل عنبیه پرنده طوسی میشود.

جوجه کاسکوهای ۲ الی ۳ ماهه چشم هایی کاملاً سفید دارند که نشانگر تشخیص کاسکوها در این سن می باشد. عموماً کاسکوها در سنین ۲ سالگی به بلوغ جنسی میرسند. به همین علت اگر تمایل به خرید کاسکو برای آموزش دارید قبل از رسیدن آن به سن دو سالگی باید پرنده را خریداری کنید.

کاسکوهای ۴ الی ۷ ساله دارای چشمانی زرد رنگ می باشد و بعد از گذشت ۷ سال تا انتهای عمر چشمانی کاملاْ زرد رنگ خواهند داشت.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت