نکات مهم که قبل از خرید کاسکو باید توجه کنید

بروز شده در : ۱۴۰۱٫۰۴٫۲۳

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به نگه داشتن حیوانات الخصوص پرندگان دارید باید به شرایط روحی آنها توجه خاصی داشته باشید چون این این علاقه فردی بعضی از انسانهاست که بازار نگهداری از حیوانات را در قفس یا اسارت ممکن ساخته است. هر موجود زنده ای که از بستر طبیعت جدا می شود، مجبور است به زندگی خود در کنار انسانها ادامه دهد ولی چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که آیا انسانها هم به همان اندازه که صاحب اختیار هستند، چگونه می توانند بهترین شرایط را برای حیوانات و پرندگان خانگی خود فراهم کنند؟ آنها به یک جای خوب برای استراحت نیاز دارند، تغذیه خوب داشتن،نیاز های جسمی آنها را تامین می کنند ولی فراموش نکنید که علاوه بر همه این موارد، آنها به تفریح، توجه، گردش و سرگرمی هم احتیاج دارند. مخصوصا پرنده ای چون کاسکو که با خوی وحشیانه ای که دارد طول می کشد تا به زندگی در کنار انسانها عادت کند.

چکیده مقاله

در این مطلب کوتاه سوال های متداولی را در باره خرید و نگهداری از طوطی کاسکو مطرح کرده ایم تا شما دوستان عزیز نسبت به شرایط خاصی که این پرنده های وحشی دارند، به خوبی در باره آنها فکر کرده و و به خودتان حق انتخاب بدهید.

مشخصات کاسکو

1) طوطی ها ذاتا پرندگانی اجتماعی و باهوش هستند که زندگی در کنار هم نوعان خودشان را می پسندند ولی تصور کنید که در کنار شما یک زندگی تکراری و بدون جفت را متحمل خواهد شد. اگر جفت و همدمی نداشته باشد، فکر می کنید چقدر برایش زندگی در قفس لذت بخش خواهد بود ؟

تنهایی نه تنها ما انسانها را از پا در می آورد بلکه می تواند باعث بیماری و افسردگی چون پرندگان هم باشد. وقتی یک طوطی را در قفس نگهداری می کنید، باید به شرایط روحی آن هم اهمیت بدهید چون عدم توجه به روحیات آنها می تواند شرایط سخت تری را برای پرنده ایجاد کند. گرچه هیچ کس نمی تواند ساعت ها پای قفس بنشیند و به هم صحبتی یا بازی با طوطی خود مشغول باشد. پس اگر زمان کافی برای نگهداری و سرگرم کردن کاسکو ها ندارید هرگز به فکر خرید چنین پرندگانی نباشید. بی تعارف می گویم اگر هوس خرید پرنده ای چون طوطی کاسکو را دارید و به خودتان قول می دهید که حتما چنین شرایطی را ایجاد کنید نهایتا بعد از یک الی دو سال زیر قول تان خواهید زد و ان را به حال خودش رها می کنید.

2) کسانی که شاغل هستند و مجبورند ساعت ها دور از خانه به سر ببرند، چطور می توانند موجبات سرگرمی طوطی های کاسکو را فراهم کنند؟

پیشنهاد ما به چنین افرادی این است که حتما جفتی برای طوطی خود در نظر بگیرند تا در صورت عدم حضور صاحبین شان با یکدیگر انس گرفته و احساس تنهایی نکنند.

نکات خرید کاسکو

« نکات خرید کاسکو »

3) آیا بچه ها و سایر اعضا خانواده تان با فرهنگ نگهداری از کاسکو آشنایی دارند؟

خانه ای که در آن زندگی می کنید، برای نگهداری از کاسکو مساعد است؟

طوطی ها سر و صدای زیادی دارند و با جیغ هایی که می کشند می توانند هر کسی را آزار دهند. پس اگر در جایی مستاجر و یا آپارتمان نشین هستید، ظرفیت همسایه های خودتان را هم در نظر بگیرید.

4) به طول عمر طوطی ها که ممکن است بیشتر از سن شما عمر کنند فکر کرده اید؟

5) آیا می دانید که طوطی ها رفتاری شبیه به کودکان دارند و هر گز نمی توانند به بلوغ فکری برسند؟ هر عکسل العمل پرخاشگرانه از سوی شما می تواند اثرات سوئی در ذهن و روح آنها بگذارد و تا پایان عمرشان با ترس های واهی مواجه باشند.

6) زمانی که تصمیم می گیرید به مسافرت بروید چه فکری برای طوطی خود می کنید؟ علاوه بر آن، مرخصی، ماموریت های چند روزه یا چند هفته ای، بیماری و بستری شدن همه اینها بر غیبت های طولانی مدت شما و تنها ماندن طوطی اشاره می کند .

7) چقدر زمان صرف خواهید کرد تا طوطی خود را سرگرم کنید و کارهای مربوط به آن از قبیل تمیز کردن قفس، تغذیه، حمام کردن، مراقبت در زمان بیماری و بسیاری از موارد مهم دیگر بیانگر این است که شما باید حدقل 7 ساعت وقت کنار بگذارید تا سلامت روحی و جسمی طوطی شما تامین شود. لازم به یادآوری است که طوطی های بزرگی چون کاکادوها یا کاسکوها، نمی توانند بیشتر از 2 ساعت از صاحب خود دور باشند و ممکن است به بیماری خطرناکی چون پرکنی مبتلا شوند.

8) می توانید با فضولات، پر ریزی و ریخت و پاش های آنها کنار بیایید؟

اگر روحیه شما برای تحمل چنین صحنه هایی ضعیف است و وسواسیت خاصی به تمیزی و نظافت دارید از خرید و نگهداری طوطی ها جدا خوداری کنید.

شدت علاقه شما به نگهداری از طوطی ها چقدر است؟ طوطی ها جوندگان کنجکاوی هستند که دوست دارند جویدن و نوک زدن به هر چیزی را شخصا تجربه کنند. پس فراموش نکنید که؛ آنها با منقار قوی و قدرتمند خود می توانند به کامپیوتر، لب تاب، تلوزیون و ... شما صدمه وارد کنند.

دلیل نگهداری شما از طوطی چیست؟ اگر صرف حرف زدن و تقلید صدا آنها را خریداری می کنید، لازم است بدانید که باید وقت کافی برای آموزش آنها کنار بگذارید در غیر این صورت ممکن است به هیچ عنوان حرف و یا هیچ تقلید صدایی نکنند و شما فکر کنید که طوطی شما یک طوطی بی استعداد است باید هر چه سریعتر آن را از سر خود وا کنید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت