برآورد سود پرورش غاز + عوامل موثر برای افزایش سود

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۲٫۱۵

غاز از نمونه پرندگان پرورشی اهلی بوده و پرورش آن بسیار آسان است. اما مهمترین مسئله ای که هست این است که آیا پرورش غاز سود مناسبی دارد؟ مقدار تقریبی سود پرورش غاز چقدر است؟ چه عواملی در افزایش و یا کاهش سود حاصله از پرورش غاز دخیل هستند؟ در این مطلب از سایت ما قصد داریم تا در مورد این پرنده و مقدار سود حاصله از پرورش آن را به شما ذکر کنیم. البته قبلاً مطلب کاملی با عنوان آموزش پرورش غاز و جوجه کشی از تخم غاز در سایت درج شده است و پیشنهاد میکنیم تا مطلب قبلی را نیز مطالعه کنید.

سود دهی پرورش غاز

« سود دهی پرورش غاز »

سود پرورش غاز چقدر است؟

کسب و کار پرورش غاز یک گزینه بسیار مناسب برای کسب درآمد از صنعت جوجه کشی است. پرورش این پرنده در سطوح بالا نیز نیازی به سرمایه زیاد نداشته و خریدار آن نیز در تمامی نقاط کشور به وفور یافت میشود. گوشت غاز یکی از خوش طعم تریم غذاها بوده و تخم آن نیز خواص بیشماری دارد. به همین علت فروش گوشت و تخم غاز به آسانس انجام میپذیرد و افراد زیادی خریدار این پرنده در سرتاسر ایران هستند.

دومین امتیاز پرورش غاز ، عدم محدودیت در محیط های پرورشی است. شما غاز را میتوانید در هر شهری پرورش دهید. این پرنده قدر است تا دماهای گرم و یا سرد را تحمل کند. برخی موارد هستند که در میزان افزایش سود دخیل هستند و میتوانید آنها را در ادامه مطالعه کنید.

الف. جمع آوری کامل اطلاعات

شما قبل از هرگونه کسب و کاری باید اطلاعات مورد نیاز در مورد چگونگی کار ، امکانات مورد نیاز ، لیست قیمت ابزارها و دیگر موارد را بدست آورید. در صورتی که شما قبل از انجام کار اطلاعات لازم را بدست آورید خواهید دانست که باید از چه مواردی در پرورش بهتر پرنده ها استفاده کنید و بدین ترتیب شما توانایی مقابله با مشکلات را خواهید داشت. شما با دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید علاوه بر جوجه کشی و پرورش درست تر ، غازهای قوی تر پرورش دهید. در صورتی که بدون داشتن اطلاعات مکفی اقدام به این کار کنید نمیتوانید سود مناسب کسب کنید. در برخی مواقع مشاهده شده که افراد در کسب و کارهای خود دچار زیان های بزرگی شده اند و همگی آنها از بی اطلاعی بوده است.

ب. در نظر داشتن بیماری ها

بیماری های گوناگون در پرورش طیور میتواند بزرگترین زیان ها را بوجود آورد. شما باید قبل از پرورش غاز اصلی ترین بیماری های مرتبط با پرنده را بشناسید و سپس قبل از شیوع بیماری در گله از ایجاد آن جلوگیری کنید. برای جلوگیری از شیوع یک بیماری نیز تهیه واکسن های مورد نیاز و واکسیناسیون غازها قبل از ابتلا به بیماری هاست. پیشنهاد ما این است که عبارت " پیشگیری بهتر از درمان است " را همیشه سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

سود دهی گله غاز

« سود دهی گله غاز »

ج. استفاده از آب و دان مکفی

همانگونه که قبل ها نیز ذکر کردیم غازها با مصرف غذا در طول دوره به رشد فوق العاده ای میرسند. کیفیت تغذیه ای که این پرنده ها استفاده میکنند در میزان گوشتی بودن و یا تخمگذاری آنها تاثیر مستقیمی میگذارد. آب نیز میتواند در رشد پرنده بسیار مفید باشد. پیشنهاد میکنیم که همیشه آب مکفی را در اختیار غازها قرار دهید. در صورتیکه شما از یک برنامه تغذیه ای مناسب و ایده آل برخوردار باشید میتوانید یک غاز را تا ده کیلو پروار کنید.

محل پرورش غاز

محل نگهداری غازها نیز تاثیر بسیار زیادی بر مقدار سود دهی نهایی غازها دارد. عواملی مانند موارد استرس زا ، بیماری ها ، سالم بودن تخم ها و ... میتوانند بر روی مقدار سود دهی تاثیرگذار باشند. شما بعنوان پرورش دهنده باید فضای مناسبی را برای نگهداری این پرندگان تهیه کنید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت