خواص و خصوصیات گوشت غاز

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

غاز و قوغاز ها از جمله محبوب ترین پرنده ها در میان پرورش دهنده می باشند که بیشتر به دلیل نرخ فروش بالای گوشت پرورش داده می شود. در واقع محصولات گوشتی این پرنده در بیشتر کشور ها جایگاه ویژه ایر ا به خود اختصاص داده است. البته گوشت غاز در زمره ها گوشت سفید قرار دارد ولی با این حال کمی تیرگی را در ان مشاهده می شود. ما در این مقاله قصد داریم خواص گوشت غاز، طبع و طعم آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

همانگونه که میدانید عادت ها و رژیم های غذایی در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و در بیشتر مناطق آسیایی و اروپایی به ویژه چین مصرف گوشت غاز به دلیل فواید فراوان و طعم عالی در حجم بالای صورت می گیرد. البته در کشور عزیزمان ایران نیز گوشت این پرنده جایگاه ویژه‌ای را برای خود ایجاد کرده است ولی با این حال بخش اعظمی از گوشت تولید شده به کشورهای همسایه مانند روسیه صادر می‌شود. در واقع همین امر باعث شده تا پرورش غاز به عنوان یکی از زمینه های پرسود در میان پرورش‌دهندگان در نظر گرفته شود.

گوشت غاز

« گوشت غاز »

بررسی طعم گوشت غاز

همانگونه که می‌دانید خواص گوشت غاز علت اصلی مصرف بالا و محبوبیت آن است ولی در رابطه با بررسی تمام می بایست گفت که گوشت این پرنده دارای طعمی آبدار و شیرین بوده که البته تبع آن نیز گرم و خشک می باشد. برای کسانی که لذت غذا از اهمیت بالایی برخوردار است می توان توصیه کرد به جای گوشت مرغ از گوشت غاز استفاده کنند چرا که از نظر طعم و عطر در رتبه بالاتری قرار دارد. علاوه بر موارد ذکر شده چربی گوشت غاز در مقایسه با بیشتر محصولات گوشتی به راحتی جذب بدن می‌شود و اختلالی در سلامتی شما به وجود نمی آورد. افرادی که می‌خواهند گوشت غاز و غوغاست خریداری کنند باید در نظر داشته باشند که این گوشت بدون پوست هم آنچنان لذیذی نخواهد داشت و چنانچه از چربی خون رنج می برید توصیه می شود که این گوشت را با پوست سرو کنید.

ارزش غذایی و خواص گوشت غاز

گوشت غاز همانند سایر محصولات گوشتی متعلق به دیگر پرندگان دارای ارزش غذایی مخصوص خود بوده و بهره‌گیری از آن می تواند بیشتر نیازهای بدن برای سلامتی و داشتن انرژی برای فعالیت روزانه را تامین کند. البته ما در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین خواص گوشت این پرنده خواهیم پرداخت :

منبع غنی از پروتئین

یکی از نقاط قوت گوشت این پرنده داشتن پروتئین در مقدار بسیار زیاد می باشد. در واقع اگر شما گوشت غاز را به صورت خالی و بدون پوست میل کنید پروتئین حاصل از آن به ازای ۱۰۰ گرم گوشت در حدود ۲۳ گرم خواهد بود و این مقدار حاوی آمینو اسید های لازم برای بدن شما بوده و می‌تواند نیازهای شما را رفع کند.

اگر گوشت این پرنده را به صورت چرب و به همراه پوست میل کنید بدون شک در افزایش وزن شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت از این رو کسانی که قصد دارند با یک رژیم غذایی سالم وزن خود را بالا ببرند می توانند گوشت این پرنده را نیز به برنامه غذایی خود بیفزایند.

خصوصیات گوشت غاز

« خصوصیات گوشت غاز »

دارای مقدار زیادی اسید آمینه گلیسین

اسید آمینه گلیسین یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اسید آمینه ها برای داشتن یک بدن سالم است. توجه داشته باشید که مصرف ۱۰۰ گرم گوشت غاز به همراه پوست می تواند در حدود ۱۰۰۳ میلی گرم اسید آمینه گلیسین در اختیار شما قرار دهد. حضور این نوع اسید آمینه در بدن برای ساخت کلاژن و همچنین داشتن پوست سالم و کاهش چین و چروک و مهمتر از همه کاهش آرتروز امری ضروری و انکار ناپذیر می باشد. در حالت کلی مصرف گوشت غاز با توجه داشتن حجم بالایی از این نوع اسید آمینه می تواند در طولانی کردن عمر فرد تاثیر گذار باشد.

مصرف گوشت غاز برای خانم های باردار

یکی از سوالاتی که در رابطه با مصرف گوشت غاز مطرح می‌شود این است که آیا زنان باردار نیز می توانند از این محصول گوشتی استفاده کنند. خوردن گوشت غاز برای خانم های باردار هیچ مشکلی ندارد ولی با این حال افرادی که به برخی چیزهای خاص حساسیت دارند باید برای اطمینان خاطر این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارند. در یک بررسی دقیق تر می توان بیان کرد که گوشت غاز با توجه به داشتن آهن و اسید فولیک در حجم بالا می تواند نقش قابل توجهی در رفع کم خونی خانم های باردار داشته باشد و مهمتر از همه خستگی های حاصل از بارداری و کمردرد را نیز می‌تواند به بهبود ببخشد.

گوشت غاز

« گوشت غاز پخته شده »

تاثیر گوشت غاز در درمان سرماخوردگی

همانگونه که خواص گوشت غاز در قسمت های قبل توضیح داده شد، می تواند برای داشتن یک تن و بدن سالن بسیار تاثیر گذار باشد. با توجه به بررسی های انجام شده مواد غنی موجود در گوشت این پرنده می‌تواند در رفت عطسه و همچنین کاهش سرفه و بهبود مشکلات حاصل از تنفس و مهمتر از همه سرماخوردگی های فصلی بسیار تاثیرگذار باشد. جالب است بدانید که در کشورهایی مانند کره و چین برای کسانی که با سرماخوردگی های فصلی مواجه می شوند سوپ گوشت غاز و همچنین برای رفع تومورها از چربی روش تقاص بهره گیری می کنند. برخی از افراد صاحب نظر و متخصص بر این باورند که مصرف چربی گوشت غاز می‌تواند کمک شایانی در دفع سموم از بدن بکند.

بررسی مضرات گوشت غاز

بدون‌شک گوشت غاز از فواید و مزیت های فراوانی برخوردار است ولی با این حال شاید مصرف آن برای برخی افراد که دارای شرایط خاص می باشند، مشکلاتی را به وجود بیاورد. ساختار گوشت این پرنده به شکلی است که کمی زمان می‌برد که حذف شود و به همین دلیل مصرف آن برای کودکان و خردسالان چندان مناسب نمی باشد. علاوه بر این طبع گرم این محصول گوشتی باعث شده تا افرادی که تب بالایی دارند در صورت مصرف گوشت با تداخل و مشکل مواجه شوند. افرادی که دارای مزاج گرم هستند با توجه به طبع این گوشت نباید در مصرف آن حق استاندارد را زیر پا بگذارند. با توجه به بالا بودن چربی و کلسترول گوشت غاز مصرف آن برای کسانی که از چربی خون رنج می برد می تواند مشکل ساز باشد و باید در مقدار بسیار کم و با اجازه پزشک انجام بگیرد.

حرف آخر

ما در این مقاله تمامی اطلاعات لازم برای بررسی خواص گوشت غاز و همچنین مضرات آن را گردآوری کرده و همچنین مورد بررسی قرار دادیم. البته باید با گران گران قیمت میزان مصرف آن در مقایسه با گوشت مرغ یا گوشت دام پایین تر می باشد. با این حال شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن تان می توانید گوشت این پرنده را نیز به برنامه غذایی خود بیافزایید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت