برآورد سود پرورش شترمرغ + هزینه های پرورشی شترمرغ

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۲٫۱۸

همانطور که میدانید پرورش شترمرغ و فروش محصولات آن از نمونه روش های کسب درآمد از صنعت طیور می باشد و سود پرورش این پرنده به مراتب بیشتر از پرندگانی مانند مرغ است. در ایران افراد زیادی در حیطه پرورش شترمرغ فعالیت دارند و از راه فروش گوشت ، تخم و پوست پرنده به کسب درآمد میپردازند. قبلاً مقاله جامعی تحت عنوان آموزش پرورش شترمرغ تدوین کرده ایم ؛ در این مطلب نیز قصد داریم تا شما را با مقدار سود دهی پرورش این پرنده بهمراه هزینه های پرورشی آن آشنا کنیم.

سود دهی پرورش شترمرغ

« سود دهی پرورش شترمرغ »

روش محاسبه سود پرورش شترمرغ

مقدار سوددهی پرورش شترمرغ مانند هر شغل دیگری به هوش اقتصادی و تلاش مرغدار و پرورش دهنده بستگی دارد. با این وجود شترمرغ تنها پرنده ایست که میتوان از گوشت ، پوست ، تخم ، پر و حتی فضولات آن کسب درآمد کرد. از این پرنده مایعی بنام روغن شترمرغ نیز استخراج میشود که برای موارد طبی و پزشکی بسیار سودمند است. بنابرین اگر شما تجربه و مهارت لازم برای پرورش شترمرغ ها را داشته باشید مطمئناً میتوانید با پرورش شترمرغ به سود و درآمد برسید.

در ادامه مطلب به تجهیزات و هزینه های مورد نیاز پرورش شترمرغ و شیوه های پرورشی آن خواهیم پرداخت. پس از تفسیر این مسائل به روش های فروش محصولات و در نهایت به میزان سود این بازار خواهیم پرداخت.

مکان و تجهیزات پرورش شترمرغ

برای نگهداری شترمرغها به یک زمین وسیع نیاز دارید ؛ چرا که شترمرغان علاقه زیادی به زندگی در یک محیط آزاد و وسیع دارند و باید از علوفه ها تغذیه کنند. علاوه بر این برای پرورش و جوجه کشی از تخم های این پرنده به ملزومات مختلفی مانند دستگاه جوجه کشی شترمرغی ، جیره ، آب - برق و سوخت ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، دانخوری ، آبخوری و ... نیاز خواهید داشت.

روش پرورش شترمرغ

عموماً از چهار روش مختلف برای پرورش این پرنده ها استفاده میکنند. پیشنهاد ما این است که با توجه به سرمایه خود یکی از روش ها را انتخاب کنید.

برآورد هزینه های شترمرغ

« برآورد هزینه های شترمرغ »

الف - چرخه پرورشی

در این شیوه پرورش دهنده تمامی مراحل پرورشی را انجام میدهد و با این کار حداکثر میزان درآمد را بدست می آورد. برای مثال از فروش جوجه ها ، شترمرغ های گوشتی ، تخم ها ، گوشت ، پوست و ... میتواند کسب درآمد کند. اما بهتر است بدانید که این کار علاوه بر سرمایه بالا به تجهیزات زیادی نیز نیاز دارد.

ب - فروش جوجه یکروزه

در این شیوه پرورش دهنده با خرید تخم های نطفه دار شترمرغ و ماشین جوجه کشی ، از تخم ها جوجه کشی کرده و تنها با فروش جوجه ها کسب درآمد میکند. در این روش کسب درآمد به مکان و سرمایه کمی نیازمندید و هزینه های شما تنها به خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار محدود خواهد شد.

ج - فروش تخم های نطفه دار

در این شیوه پرورش دهنده دارای شترمرغ های نر و ماده بوده و به وسیله فروش تخم های نطفه دار آنها کسب درآمد میکند.

د - فروش شترمرغ های گوشتی

در این شیوه درآمدی پرورش دهنده با خرید جوجه های چند روزه و پرورش آنها شترمرغان آماده ذبح را به بازار ارائه میکند. در این شیوه هزینه خوراک و نگهداری بر عهده پرورش دهنده بوده و زمین وسیع نیز یکی از ملزومات این شیوه پرورشی است.

برآورد سود پرورش شترمرغ

« برآورد سود پرورش شترمرغ »

هزینه کرد های پرورش شترمرغ

عموماً تمامی تجهیزات معرفی شده شامل هزینه میشوند که از مهمترین آنها میتوان به هزینه های مربوط به اجازه زمین ، هزینه کرد های خرید دان ، هزینه خرید دستگاه جوجه کشی ، هزینه های خرید تخم نطفه دار ، هزنیه علوفه ، واکسن ، نیروی کار و ... اشاره کرد. بدلیل نوسانات قیمتی بسیار زیاد در سال های اخیر متاسفانه قادر نیستیم که قیمت ها را ذکر کنیم و شما باید با توجه به شرایط روز قیمت ها را استعلام کنید.

محصولات قابل فروش شترمرغ

علاوه بر اینکه از گوشت و تخم این پرنده میتوانید درآمدزایی کنید پوست و روغن آن نیز دارای خواهان زیادی است. با اینکه گوشت شترمرغ مصرف بالایی دارد اما اگر میخواهید درآمد دلار از این راه داشته باشید میتوانید گوشت پرنده را به کشورهای همجوار صادر کنید.

روش فروش محصولات شترمرغ

با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم فروش گوشت شترمرغ به سادگی انجام میشود و با کمی بازاریابی میتوانید فروش عالی تجربه کنید. رستوران ها ، تالارها ، قصابی ها ، هتل ها و... همگی از خریداران و مصرف کنندگان گوشت شترمرغ هستند. علاوه بر این در برخی از نقاط کشور کشتارگاه هایی هستند که شترمرغ های زنده را خریداری میکنند. در صورتی که زمان کافی برای بازاریانی و فروش محصولات شترمرغ را ندارید میتوانید این پرنده را به کشتارگاه ها به فروش برسانید.

علاوه بر این کارگاه های عرضه محصولات چرمی نیز از خریداران پوست شترمرغ هستند و میتوانید با جستجوی آنها پوست شترمرغ را به کارخانه جات تولیدی به فروش برسانید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت