سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۶٫۱۳

همانطور که در مطالب گذشته مطالعه نموده اید، بلدرچین پرنده ای با سرعت رشد بالا می باشد یعنی در عرض 50 روز یک جوجه بلدرچین کاملا بالغ شده و آماده تخم گذاری یا کشتار می شود، این در حالی است که یک جوجه مرغ برای رسیدن به سن بلوغ و تخم گذاری به 5 الی 6 ماه زمان نیاز دارد. علاوه بر این ه بلدرچین در هفته 5 بار تخم گذاری می کند در حالی که یک مرغ در هفته فقط 2 بار تخم گذاری خواهد داشت.

هم چنین دوره جوجه کشی مرغ 21 روز بوده ولی دوره جوجه کشی بلدرچین فقط 17 روز می باشد. بنابراین می توان گفت که تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر داده تا میزان سوددهی شما را افزایش دهد و دوره بازگشت سرمایه شما را نیز کوتاه نماید. بر همین اساس نیز پرورش بلدرچین به یکی از کسب و کار های پر سود و زود بازده در بازار تبدیل شده و هر کسی می تواند در این زمینه وارد عرصه تولید و رقابت شود زیرا هنوز هیچ تولید کننده عمده و صنعتی وارد حوزه فروش گوشت و تخم بلدرچین نشده است.

در این مقاله از وب سایت ایزی باتور می خواهیم شما را برای راه اندازی یک سالن کوچک پرورش بلدرچین راهنمایی کنیم و تمام تجهیزات لازم و درآمد مورد انتظار را خدمت تان اعلام خواهیم کرد تا در آینده ای نه چندان دور در امر پرورش بلدچین کاملا حرفه ای شده و به گسترش پرورشگاه خود بپردازید و بدین ترتیب درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید.

چکیده مقاله

بلدرچین پرنده ای است که پرورش آن بسیار سود ده است ، اما باید قبل از پرورش این پرنده به مواردی مانند میزان سود ، متراژ محل پرورش ، تجهیزات مورد نیاز و هزینه های پرورش آن توجه کافی کرد. این مقاله صرفاً شما را با کلیه مواردی که دانستن آنها قبل از پرورش بلدرچین مهم است آشنا خواهد کرد

سود نهایی پرورش بلدرچین

« سود نهایی پرورش بلدرچین »

در یک مکان 20 متری چند عدد بلدرچین می توان پرورش داد؟

با توجه به اینکه بلدرچین ها جثه کوچکی دارند، بنابراین می توان گفت که اگر پرورش بلدرچین در قفس های مکانیزه چند طبقه صورت گیرد، در این مکان می توان حدود 2000 بلدرچین پرورش داد. ولی اگر قصد شما پرورش بلدرچین به صورت سنتی و در بستر می باشد، در این مکان حدود 100 الی 120 بلدرچین جای خواهد گرفت.

معمولا کسانی که هدف شان از پرورش بلدرچین تولید تخم می باشد از قفس های مکانیزه چند طبقه استفاده می کنند ولی کسانی که دوست ندارند هزینه زیادی را برای تجهیز مکان پرورش بلدرچین بپردازند از روش سنتی استفاده می کنند. این کاملا به خودتان بستگی دارد که از قفس های مکانیزه استفاده کنید یا آنها را به صورت ساده و در بستر پرورش دهید ولی پیشنهاد ما این است که اگر اولین بارتان است که بلدرچین پرورش می دهید، بهتر است از روش ساده استفاده کنید و بعد از گذشت چند دوره که موفقیت را در کارتان احساس کردید می توانید اقدام به خرید قفس بلدرچین بنمایید.

در یک مکان 20 متری چند عدد بلدرچین می توان پرورش داد؟

برای اینکه بلدرچین های خود را در کمال آرامش و بدون هیچ گونه استرسی پرورش بدهید، بهتر است تمامی تجهیزات گفته شده را تهیه نمایید.

  • فن تهویه 1 الی 2 عدد بسته به تعداد بلدرچین ها
  • کولر ابی برای فصل تابستان
  • هیتر یا بخاری گازی برای فصل زمستان
  • دستگاه جوجه کشی برای تولید جوجه های یک روزه
  • قفس مکانیزه برای تولید انبوه تخم بلدرچین
  • تعدادی دانخوری و آبخوری بسته به تعداد بلدرچین ها
میزان درآمد پرورش بلدرچین

« میزان درآمد پرورش بلدرچین »

درآمد پرورش بلدرچین در یک مکان 20 متری چقدر است؟

اگر فرض کنیم که در هر دوره 67 روزه (50 روز دوره رشد + 17 روز دوره جوجه کشی) تعداد 2000 بلدرچین بالغ به بازار عرضه می کنید و قیمت هر بلدرچین را 5000 تومان در نظر بگیریم. با کسر 3000 تومان هزینه برای هر بلدرچین، می توان گفت که از فروش هر بلدرچین 2000 تومان سود خواهید برد. یعنی 4 میلیون تومان درآمد در هر 2 ماه و 2 میلیون تومان در هر ماه!

حال اگر مکان از خودتان باشد و برای تغذیه بلدرچین ها کمترین هزینه را بکنید درآمدتان تا 3 میلیون تومان در ماه نیز افزایش خواهد یافت. این درآمد محاسبه شده برای حالتی بود که فقط قصد فروش بلدرچین های بالغ و گوشتی را داشته باشید.

اگر هدف شما از پرورش بلدرچین تولید و فروش تخم نیز باشد می توان گفت که اگر هر بلدرچین هفته ای 5 تخم بگذارد یعنی این 2000 بلدرچین در هر هفته 10 هزار تخم می گذارد که ماهیانه 40 هزار تخم می شود و اگر فرض کنیم که از فروش هر تخم 50 تومان سود خالص با کسر هزینه ها نصیب شما شود بنابراین می توان گفت که ماهیانه 2 میلیون تومان درامد خواهید داشت. لطفا توجه فرمایید که قیمت هر تخم بلدرچین در بازار بین 150 الی 200 تومان می باشد.

برآورد هزینه های پرورش بلدرچین در یک مکان 20 متری

تمام هزینه هایی که در ادامه ذکر خواهد شد تخمینی بوده و در زمانی امکان تغییر آن بنا به نواسانات بازار وجود خواهد داشت.

1- برای خرید یک فن خنک کننده میانگین 200 هزار تومان نیاز است.

2- برای خرید یک کولر آبی مناسب و با دوام 500 هزار تومان در نظر بگیرید.

3- برای خرید یک هیتر یا بخاری مناسب 1 میلیون تومان در نظر بگیرید.

4- یک دستگاه جوجه کشی مناسب بین 1 الی 2 میلیون تومان بنا به ظرفیت تولیدی شما قیمت دارد.

5- قفس مکانیزه بلدرچین برای تعداد 2000 بلدرچین معمولا بین 9 الی 10 میلیون تومان قیمت دارد.

6- قیمت هر دانخوری یا آبخوری بین 30 الی 35 هزار تومان است در صورتی که قفس مکانیزه خریداری کنید، نیازی به خرید آبخوری و دانخوری مجزا ندارید.

7- لطفا توجه فرمایید که هر بلدرچین از زمان تولد تا زمان رسیدن به سن بلوغ تقریبا 1 کیلو دان مصرف خواهد کرد، پس با احتساب قیمت هر کیلو دان از 2000 هزار تومان، پس برای گوشتی کردن تعداد 2000 بلدرچین به 2 تن دان نیاز خواهید داشت که 4 میلیون هزینه دان خواهد شد.

جمع هزینه های فوق چیزی حدود 17 میلیون تومان خواهد شد که در عرض 6 الی 7 ماه جبران خواهد شد، لطفا توجه فرمایید که اگر مکان شما اجاره ای باشد باید هزینه اجاره را نیز به هزینه های فوق اضافه کنید. ولی فرض ما بر این است که مکان مورد نظر متعلق به خود شماست.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت