خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

بلدرچین ها دارای گونه های مختلفی هستند که به بلدرچین های بر جدید و بر قدیم تقسیم بندی می شوند، در میان گونه های مختلف بلدرچین ها، بلدرچین کالیفرنیایی نیز از شهرت و طرفداران زیادی برخوردار است، بلدرچین کالیفرنیایی در زبان انگلیسی california quail نامیده می شود و نام علمی آن Callipepla californica میباشد، بلدرچین کالیفرنیایی نیز همانند بلدرچین ژاپنی قابلیت پرورش در سالن پرورش را دارند و از مقاومت بدنی بالایی در برابر بیماری ها برخوردار است، این بلدرچین در دوره بلوغ وزنی بین ۲۰۰ الی ۲۶۰ گرم خواهد داشت و دوره جوجه کشی تخم آن ۲۳ روز می باشد. زیستگاه این پرنده مناطق کوهستانی و مرطوب می باشد و نمونه هایی از آنها را می توان در مناطق کوهستانی و سرسبز آمریکای شمالی، استرالیا، کالیفرنیا و کلمبیا یافت.

چکیده مقاله

بلدرچین کالیفرنیایی به دلیل زیبایی خاص خود مورد توجه شکارچیان زیادی قرار گرفته است و در برخی از مناطق آمریکایی و اروپایی شکارگاه های مخصوصی برای شکار قانونی این پرنده در نظر گرفته شده است، این پرنده قابلیت پرورش در مناطق مرطوب و معتدل را خواهد داشت و در صورت فراهم نمودن شرایط محیطی ایده ال می توان این پرنده را پرورش داد، بدیهی است که لزوم پرورش بلدرچین کالیفرنیایی دستیابی به تخم های نطفه دار این پرنده است.

آشنایی با خصوصیات ظاهری بلدرچین کالیفرنیایی

بلدرچین کالیفرنیایی ماده دارای رنگ های مختلفی در بدن خود می باشد، پرهای قسمت سینه و پشت پرنده به رنگ خاکستری مایل به آبی بوده و در قسمت زیر سینه و شکم این پرنده پرهای سفید با حاشیه سیاه وجود دارد، هم چنین در بال های پرنده پر هایی با ترکیب قهوه ای و سفید مشاهده می شود. کله پرنده به رنگ قهوه ای روشن بوده و نیم طوقی سفید رنگ در پیشانی و زیر گلوی آن قابل ملاحظه است و گردن پرنده به رنگ سیاه رنگ است.

اما در بلدرچین ماده این زیبایی کم رنگ تر است، بلدرچین کالیفرنیایی ماده کمی کوچک تر وچاق تر از جنس نر خود است و بر خلاف نر خود از طوق های سفید رنگ و گردن سیاه رنگ برخوردار نبوده و عمده پر های موجود در بدن پرنده به رنگ قهوه ای روشن و خاکستری می باشد. هم چنین در زیر سینه و پشت سر خود پر های سفید با حاشیه سیاه دارد.

مهم ترین ویژگی بلدرچین کالیفرنیای وجود یک تاج سیاه رنگ بر سر آن است، این تاج بسیار نرم بوده و حالتی ابریشمی دارد و از این لحاظ می توان گفت که به بلدرچین گامبلی شباهت زیادی دارد. تاج یا کاکل بلدرچین کالیفرنیایی نر بزرگتر و ضخیم تر از تاج بلدرچین ماده آن است. شاید بتوان گفت که دلیل زیبایی بیش از حد بلدرچین نر نسبت به نوع ماده آن به قانون طبیعت برمی گردد، همانطور که می دانید در هر پرنده ای نوع نر زیباتر و جذابتر از نوع ماده آن است، مانند طاووس و قرقاول و دلیل این زیبایی نیز به امکان جذب ماده و جفت گیری برمی گردد که یک قانون اثبات شده در طبیعت می باشد.

بلدرچین کالیفرنیا

« بلدرچین کالیفرنیا »

خصوصیات ظاهری بلدرچین کالیفرنیایی

این پرنده ها نیز مانند هر پرنده دیگری در اوایل بهار و با گرم شدن هوا و وفور غذا شروع به لانه سازی و جفت گیری خواهند کرد. به منظور مخفی نگه داشتن تخم ها و جوجه ها از دید دشمن، لانه های خود را در میان بوته ها و درختچه ها می سازند و از پوشال ها و برگ های خشک به منظور ساخت لانه استفاده می کنند، هم چنین پرنده ماده به دلیل تخم گذاری زیاد خود اقدام به تخم گذاری در لانه سایر پرنده ها نیز می کند، این کار به بقای نسل بلدرچین کالیفرنیایی کمک خواهد کرد و هم زحمت بلدرچین ماده برای جوجه کشی را کاهش می دهد.

هر بلدرچین ماده در فصل بهار بین ۱۲ الی ۲۰ تخم خواهد گذاشت و به منظور جوجه کشی بر روی خواهد خوابید، در این مدت بلدرچین نر نیز وظیفه تامین غذا و امنیت لانه را بر عهده خواهد داشت، دوره جوجه کشی تخم بلدرچین کالیفرنیایی ۲۳ روز به طول خواهد انجامید، جوجه ها پس از به دنیا آمدن ضعیف و ناتوان هستند و بلدرچین نر و ماده با کمک یکدیگر تامین غذا برای جوجه ها می پردازند.

بلدرچین کالیفرنیایی

« بلدرچین کالیفرنیایی »

تغذیه بلدرچین های کالیفرنیایی در طبیعت

بلدرچین ها در طبیعت از انواع دانه ها و میوه های وحشی تغذیه می کند و در فصل تخم گذاری و جوجه کشی نیز به منظور افزایش میزان پروتئین دریافتی از لاور های و کرم ها تغذیه می کند. حشرات ریزی مانند موریانه، مورچه و … منابع سرشار از پروتئین هستند که بلدرچین ها از آنها تغذیه می کند. آنها برای تغذیه جوجه های تازه به دنیا آمده نیز انواع لارو ها و کرم ها را شکار می کند که منابع بسیار خوبی از پروتئین و انواع پروتئین ها هستند و به رشد سریع آنها کمک خواهد کرد و مقاومت بدنی جوجه ها را در برابر انواع بیماری ها افزایش خواهد داد.

گالری عکس
عکس بلدرچین کالیفرنیا 1
عکس بلدرچین کالیفرنیا 2
عکس بلدرچین کالیفرنیا 3
عکس بلدرچین کالیفرنیا 4

----- برای مشاهده در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید -----

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت