معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

بلدرچین ها به عنوان پرندگانی وحشی و شکاری تقریبا در سراسر جهان وجود دارند و گستردگی اغلب آنها به مناطق جنگلی و مرطوب مربوط می شود. بلدرچین بالغ بر 130 گونه می باشد که تعدادی از آنها منقرض شده و تعدادی نیز در معرض اقراض هستند. البته برخی از گونه های بلدرچین ها نیز به دلیل خواص زیادی که در گوشت و تخم خود دارند جنبه صنعتی پیدا نموده و در اکثر کشور ها پرورش می یابند. در ایران نیز دو گونه ژاپنی و معمولی پرورش می یابد و به یک صنعت بسیار پر درآمد تبدیل شده است.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ایزی باتور قصد داریم تا شما را با معروف ترین نژاد بلدرچین ها آشنا سازیم، لطفا با ما همراه باشید.

بلدرچین ها در گونه ها و نژادهای مختلفی وجود دارند که در این نوشته اختصاصاً دو گونه کاتورنیکس (coturnix) و بوته ای (perdicula) را با نام علمی و انگلیسی آنها توضیح خواهیم داد.

بلدرچین معمولی (coturnix coturnix)

در زبان انگلیسی به این بلدرچین common quail می گویند. این نژاد از بلدرچین ها دارای پرهای قهوه ای تیره، قهوه ای روشن و پر های سفید در بدن خود می باشد. دارای یک نوار سفید رنگ در بالای چشم خود می باشد که او را از سایر نژاد ها متمایز می سازد. این نژاد از بلدرچین ها در همه کشور ها بخصوص ایران زیاد پرورش می یابد و در عرض شش هفته به سن بلوغ رسیده و آماده تولید مثل می شوند. دوره جوجه کشی آنها نیز 17 روز می باشد.

بلدرچین معمولی

« بلدرچین معمولی »

بلدرچین ژاپنی (coturnix japonica)

این بلدرچین در زبان انگلیسی Japanese quail نامیده می شود. این نژاد از بلدرچین ها بیشتر در کشور های چین، کره، ژاپن، شمال مغولستان و جنوب سیبری یافت می شود. به همین دلیل به این نژاد بلدرچین شرقی نیز می گویند. بلدرچین ژاپنی شباهت بسیار زیادی به بلدرچین معمولی دارد. و تنها تفاوت آن با بلدرچین معمولی مربوط به پر های گردن پرنده می شود. پرهای گردن بلدرچین معمولی سفید بوده ولی در بلدرچین ژاپنی این پرها به رنگ قهوه ای تیره می باشد (اطلاعات بیشتر)

بلدرچین ژاپنی

« بلدرچین ژاپنی »

بلدرچین پوشالی (coturnix pectoralis)

نام دیگر این نژاد، بلدرچین کاهگلی می باشد که در زبان انگلیسی بدان stubble quail می گویند، بومی کشور استرالیا می باشد و در سراسر کشور استرالیا و تاسمانی یافت می شود. دارای پر های قهوه ای سوخته همراه با خط هایی از پر های سفید در بدن خود می باشد. هم چنین در سینه این پرنده پره های سیاهی نیز وجود دارد. طول این پرنده به 33 سانتی متر می رسد و وزن آن بین 100 الی 120 گرم می باشد.

بلدرچین پوشالی

« بلدرچین پوشالی »

بلدرچین نیوزلندی (Coturnix novaezelandiae)

این نژاد از بلدرچین ها که به انگلیسی new zealand quail نامیده میشود در سال 1875 به دلیل شکار بی رویه منقرض شده است. مطالعات دانشمندان و تصاویر به دست آمده از آنها نشان می دهد که جنس نر و ماده این بلدرچین ها بسیار شبیه به یکدیگر بوده و تنها تفاوت در وزن آنها بود که بلدرچین نیوزلندی ماده سبک تر از جنس نر بوده است.

بلدرچین نیوزلندی

« بلدرچین نیوزلندی »

بلدرچین بارانی (Coturnix coromandelica)

این بلدرچین که در زبان انگلیسی به rain quail مشهور است، در کشورهای هند، پاکستان، نپال، سری لانکا، بنگلادش، میانمار، تایلند و ویتنام به خوبی یافت می شود. آنها بیشتر در مناطق جنگلی و مرطوب یا در میان بوته زار ها زندگی می کنند. و به دلیل عدم وجود شاهپر در آنها قادر به پرواز های طولانی نمی باشند و بیشتر مواقع راه می روند. جنس نر آنها دارای پر هایی سیاه در سینه خود می باشد و در بقیه موارد شبیه به بلدرچین معمولی می باشد، هم چنین جنس ماده بلدرچین بارانی بسیار شبیه به ماده بلدرچین معمولی می باشد که تشخیص آنها از هم کمی مشکل می باشد.

بلدرچین بارانی

« بلدرچین بارانی »

بلدرچین قهوه ای (Coturnix ypsilophora)

این بلدرچین که در زبان انگلیسی brown quail نامیده می شود، به بلدرچین مردابی نیز شهرت دارد. این پرنده بومی کشور های استرالیا و تاسمانی می باشد. این نژاد از بلدرچین ها دارای پر های قهوه ای مات با ترکیبی از پر های کرمی و مشکی در بدن خود می باشد. و بر خلاف سایر بلدرچین ها دارای الگویی یکسان در سراسر بدن خود می باشد.

بلدرچین قهوه ای

« بلدرچین قهوه ای »

بلدرچین آبی آسیایی (Coturnix chinensis)

این بلدرچین که در زبان انگلیسی king quail نامیده می شود، به شاه بلدرچین، بلدرچین دکمه ای و بلدرچین سینه آبی معروف است. این گونه بومی جنوب شرقی قاره آسیا و اقیانوسیه می باشد که خود شامل 10 زیر گونه است. در بدن این پرنده انواع رنگ ها وجود دارد که برخی از آنها شامل: رنگ آبی، نقره ای، خرمایی مایل به قرمز، قهوه ای تیره و مشکی می باشد.

بلدرچین آبی آسیایی

« بلدرچین آبی آسیایی »

بلدرچین بوته ای جنگلی (perdicula asiatica)

این بلدرچین که در زبان انگلیسی jungle bush quail نامیده می شود بومی کشور های هند، نپال، بنگلادش، پاکستان و سری لانکا می باشد. در تصویر زیر یک جفت بلدرچین بوته ای جنگلی قرار داده شده است، همانطور که ملاحضه می فرمایید جنس نر دارای نوار هایی سفید قسمت سینه خود می باشد. طول این پرنده بین 16 الی 18 سانتی متر و وزن آن بین 57 الی 81 سانتی متر است.

بلدرچین بوته ای جنگلی

« بلدرچین بوته ای جنگلی »

بلدرچین بوته ای صخره ای (perdicula argoondah)

این بلدرچین که در زبان انگلیسی rock bush quail نامیده می شود، بومی کشور هندوستان می باشد. و بسیار شبیه به بلدرچین بوته ای جنگلی می باشد، با این تفاوت که پرهای بدن این بلدرچین روشن تر از بلدرچین بوته ای حنگلی می باشد. طول این پرنده 17 الی 18 سانتی متر و وزنش بین 64 الی 85 گرم می باشد.

بلدرچین بوته ای صخره ای

« بلدرچین بوته ای صخره ای »

بلدرچین ها دارای گونه ها و نژاد های وسیعی هستند که در این مقاله سعی شد تا برخی از گونه های بلدرچین ها خدمتتان معرفی شود، در حالی که اگر بخواهیم تمام گونه های بلدرچین ها را با توضیحات کامل ارائه دهیم، نیاز به چندین جلد کتاب احساس خواهد شد. پیروز و پاینده باشید.

مطالب مرتبط :

خصوصیات ، ویژگی ها و فواید تخم بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

در مورد کشتارگاه بلدرچین بیشتر بدانید

تولک رفتن بلدرچین

شایع ترین بیماری های بلدرچین ، پیشگیری و درمان

خواص و خصوصیات گوشت بلدرچین

کسب درآمد بالا با پرورش بلدرچین ژاپنی

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بلدرچین

سود ، درآمد و برآورد هزینه پرورش بلدرچین

طرز تهیه خوراک بلدرچین با یک طعم بی نظیر

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

تشخیص جنسیت نر یا ماده بودن بلدرچین

آشنایی با بازار فروش تخم بلدرچین

تخم نطفه دار بلدرچین

اطلاعات کامل در مورد بلدرچین چینی

آشنایی با بلدرچین پولکدار

آشنایی با آناتومی بلدرچین

روش های کشتار صحیح بلدرچین

بررسی فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خصوصیات و ویژگی های بلدرچین گامبلی

راهکار های افزایش تخم گذاری بلدرچین

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخم گذار است یا گوشتی؟

دان بلدرچین چگونه ساخته می شود ؟

هزینه های احداث سالن پرورش بلدرچین

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

آموزش ساخت قفس بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین

آموزش دریافت وام برای پرورش بلدرچین

تجهیزات لازم برای پرورش بلدرچین

بازاریابی گوشت و فرآورده های بلدرچین

آیا برای جوجه کشی از تخم بلدرچین به ماشین جوجه کشی نیاز است؟

انواع روش های پرکنی بلدرچین و تمیز کردن پرهای آن

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت