معرفی کبوتر پرشی ( بهمراه عکس )

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۶٫۱۱

اگر شما جزو افرادی هستید که علاقه خاصی به نگهداری از کبوترهای پرشی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که بعد از مطالعه این مطلب سراغ کبوتر دارانی بروید که سالیان سال است از کبوترها مراقبت می کنند و نسبت به خصوصیات ظاهری و فیزیکی آنها آگاهی کامل دارند. شاید باور نکنید ولی چنین افرادی آنقدر با کبوترها انس گرفته اند که یک کبوتر پرشی خوب را از روی شکل، بال و پر، رنگ و دمی که دارند، تشخیص می دهند. این مطلب بر گرفته از گفته های یک کبوتر دار حرفه ای است پس مطالعه آن را از دست ندهید.

کبوتر پرشی

« کبوتر پرشی »

مشخصات ظاهری کبوتر پرشی

رنگ : طبق گفته های این فرد ؛ مهم نیست که کبوتر پرشی چه رنگی باشد. اگر کسی به شما بگوید مثلا کبوتری که رنگ بال و پرش چنین باشد قطعا تجربه خاصی در این باره ندارد و صرفا از روی علاقه فردی و یا خوش شانسی که در مورد کبوتر فلان رنگ داشته است به شما چنین پیشنهادی بدهد پس فراموش نکنید که، نوع رنگ کبوتر دلیل محکمی بر پرشی بودنش نخواهد بود.

شکل : کبوتر های که جثه متوسطی دارند( یعنی نه خیلی درشت و نه خیلی کوچک هستند) می تواند جزو کبوتر های پرشی محسوب شوند البته به شرطی که سایر دلایلی که در قسمت های بعدی به آن اشاره می کنم را نیز دارا باشند. همچنین نوک مناسب داشتن، سینه پهن و برآمده که بتواند در حین پرواز عمیقا نفس گیری کند و سر نسبتا متوسط جزو دیگر خصوصیات کبوتر پرشی در اندازه متوسط است.

پا :کبوتر های پرشی نباید پاهای خیلی بلند و یا کوتاهی داشته باشند. پای کبوتر پرشی باید نسبتا بلند، قوی، زمخت، و به رنگ تیره کدر باشد با چنگال های بلند که برای نشتن و بلند شدن به آن قدرت می بخشد.

دم :کبوترهای پرشی معمولا روی پرهای دم شان سوراخ های ریز و متعددی دارند که اصطلاحا به آنها بند می گویند. این خصوصیت بارز کبوترهای پرشی است تا به آنها توانایی غلط زدن در حین پرواز را بدهد مخصوصا کبوتری که بیش از ۱۲ پر دارد ( مثلا ۱۳ یا ۱۴ پر) کبوترهایی که دم کوتاه مثل عقاب و پس دم پهن مثل گلابی دارند، جزو بهترین کبوتر های پرشی محسوب می شوند.

بال : کبوترهای پرشی بال های بسیار بزرگ و کشیده ای دارند تا قدرت زیادی برای پرواز داشته باشند حتی سه پر آخر بال کبوتر پرشی باید اندازه های یک شکل و مساوی داشته باشد.قدرت بال کبوتر پرشی را زمانی احساس می کنید که قدرت باز کردن آنها نسبتا سخت است و سرشانه آنها از قسمت سر کتها فاصله دارد.

  • نکته ۱ : کبوتران پا پر (روی پاهایشان از پر پوشیده شده است) ، کاکلی و کبوترانی که دم شان به حالت چاک خورده دیده می شود ارزش بسیار زیادی دارند.
  • نکته ۲ : اگر به سراغ پرنده فروشی ها می روید، سعی کنید کبوترهای جوان تر را انتخاب کنید البته کبوتران پیر و قدیمی که می توانند تخم های نطفه داری تولید کنند هم، جزو کبوتر های پرشی هستند چون اگر چنین نبود تا به آن سن هیچ کس تمایلی به نگه داشتنش نداشت.
کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت