میزان سود پرورش کبک

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

پرورش کبک یکی از روشهای کسب درآمد است که برای اجرای آن نیازی به سرمایه زیادی نیست ؛ این شیوه درآمدزایی اگر پرورش دهنده علاقه زیادی به شغل خود داشته باشد میتواند سود سرشاری را برای او به ارمغان آورد. با اینکه کبک ها از نمونه پرندگان وحشی بشمار میروند ، با اینحال پرورش آنها در روستا و حیاط خانه امکانپذیر است. در صورتی که به پرورش این پرنده علاقه دارید میتوانید مطالب مختلفی مانند روش پرورش کبک ، نژادهای کبک ، بیماری های کبک و ... را مطالعه کرده و به علم خود بی افزایید. در این مطلب ما در مورد میزان سود پرورش کبک اطلاعاتی را برایتان ارائه خواهیم داد. برای اشاره به میزان سود پرورش کبک ابتدا باید شما را با خلاصه ای از پرورش کبک آشنا کنیم

سود پرورش کبک

« موتور جوجه کشی »

چگونه پرورش کبک را شروع کنیم؟

بسیاری از افراد اطلاعات کمی در رابطه با پرورش کبک دارند و نمیدانند از کجا شروع کنند. بدین منظور شما باید مکان خود را بررسی کنید. بدین صورت که برای شروع میتوانید از پشت بام خانه خود شروع کنید ؛ به شرطی که تعداد کبک هایتان زیاد نباشد. شما میتوانید با پرورش چندین کبک تخمگذار فعالیت خود را شروع کرده و با خلق و خوی پرنده و روش های صحیح پرورش آنها آشنا شوید. با انجام این کار میتوانید اطلاعات خود را در مورد پرورش و نگهداری کبک ها بیشتر کنید تا در زمان پرورش کبک های زیاد تلفات خود را به حداقل برسانید.

برای تکثیر کبک ها باید از هر دو جفت کبک نر و ماده استفاده کنید تا بتوانند تخم های نطفه دار تولید کنند. برای جوجه گیری نیز میتوانید از روش جوجه کشی طبیعی استفاده کنید تا کبک ها خود بر روی تخم های خود بنشینند و آنها را به جوجه تبدیل کنند. در صورتیکه خود میخواهید نسبت به جوجه کشی از تخم ها اقدام کنید ما استفاده از دستگاه های جوجه کشی خانگی را برایتان پیشنهاد میکنیم.

سرمایه مورد نیاز برای پرورش کبک

پرورش کبک نیاز به سرمایه آنچنانی نداشته و با حداقل سرمایه ده میلیونی هم میتوان پرورش این پرنده را شروع کرد. کبک ها در مقابل سرما و گرما مقاومت زیادی داشته و به سادگی میتوان آنها را در پشت بام پرورش داد. در صورتیکه مکان استانداردی را برای پرورش کبک ها اختصاص دهید ، سرمایه شما صرف هزینه های خوراک ، خرید کبک های مولد ، تجهیزات پرورشی خواهد شد. برای تغذبه کبک نیز میتوانید از جیره پرندگانی مانند مرغ و یا بلدرچین استفاده کنید. همچنین میتوانید از ترکیب دانه هایی چون ذرت ، گندم ، سویا ، جو ، برنج و... استفاده کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک

از تجهیزات مهم برای پرورش کبک میتوان به آبخوری ، دانخوری ، بخاری ، فن تهویه ، فنس و... اشاره کرد. شما میتوانید این تجهیزات را بصورت نو و یا کارکرده خریداری کنید. برخی اقلام نیز بصورت دستی قابل ساختن هستند.

به این موضوع بسیار مهم توجه کنید که کبک ها قابلیت پرواز دارند ؛ به همین دلیل حتماً و حتماً باید آنها را در فنس نگهداری کنید. اگر میخواهید پرنده ها را در اتاقک پرورش دهید باید چندین فن تهویه در محیط پرورشی آنها نصب کنید تا هوای آلوده بتواند از محیط خارج شود. در فصل تابستان نیز کبک ها را میتوان در فضای باز پرورش داد ؛ منتهی باید خطر فرار را در نظر گرفت و برای جلوگیری از آن در محیط فنس نصب کرد.

سودآوری پرورش کبک

« سودآوری پرورش کبک »

میزان سود پرورش کبک در شرایط فعلی

احتمالاً شما با خود بیاندیشید که با وجود گرانی انواع اقلام خوراکی مردم بجای خرید گوشت کبک از تخم و گوشت مرغ استفاده میکنند ؛ اما باید گفت گوشت کبک به دلیل جنب و جوش بسیار زیاد پرنده لذیذتر از مرغ بوده و چربی کمتری نیز دارد. همچنین گوشت پرنده خواص درمانی بالایی نیز برای بیماران قلبی و عروقی دارد. علاوه بر آن در گوشت کبک انواع ویتامین ها و پروتئین های لازم برای بدن وجود دارد. به همین دلیل هستند بسیارند کسانی که گوشت کبک را به دلیل خاصیت آن به گوشت مرغ ترجیح میدهند.

روشهای افزایش سود پرورش کبک

در زیر ما چندین راه حل برایتان معرفی خواهیم کرد که در افزایش سود پرورش کبک تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

برای صرفه جویی در غذای کبک ها میتوانید از غذاهای مصرفی منزل خود استفاده کنید. برای نمونه استفاده از ترکیبی از نان خشک و سبزی و ماست برای آنها مناسب است.

درصورتیکه قصد پرورش تعداد زیادی گله کبک را دارید حتماً باید جیره آنها را میکس کنید تا هزینه کمتری برای شما ایجاد شود.

حتی الامکان از اجاره سالن برای پرورش طیور اجتناب کنید. در صورت اجبار به اجاره مکان باید محلی را انتخاب کنید که به آب و برق متصل باشد.

در هنگام خرید تخم توجه کنید که خرید خود را از پرورش دهندگان خرید کنید ؛ چرا که در اینصورت ضریب نطفه دار بودن تخم ها بالا خواهد رفت.

برای جوجه کشی از تخم ها پیشنهاد ما این است که از دستگاه جوجه کشی بدین منظور استفاده کنید. چرا که در اینصورت تعداد بیشتری تخم نطفه دار را میتوانید به جوجه تبدیل کنید همچنین راندمان کاری شما نیز بالاتر خواهد رفت.

در فصول سرد سال برای گرمایش محیط پرورشی باید از انواع هیترها و گرماسازها برای گرمی هوا استفاده کرد. پیشنهاد میکنیم تا عایق بندی سالن خود را بصورت صحیح و اصولی انجام دهید تا اتلاف انرژی باعث زیان شما نشود.

برای عدم اتلاف دان مصرفی پرنده ها بهتر است از دانخوری های استاندارد استفاده کنید.

برای جلوگیری از تلف شدن جوجه ها با مشورت قبلی واکسن های لازم را برای پرندگان تزریق کنید تا احتمال مرگ و میر آنها کاهش پیدا کند.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت