آشنایی با خواص گوشت کبک

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

کبک پرنده ای با طبیعت وحشی، بسیار زیبا و دوست داشتنی و در عین حال با گوشت بسیار لذیذ و خوشمزه است. این پرنده در اکثر کوه های کشور وجود دارد و همه ساله شکارچیان زیادی برای شکار آن روانه کوه ها می شوند. یک کبک پس از 4 ماه بالغ می شود و حدود 500 الی 700 گرم وزن دارد. طول دوره جوجه کشی این پرنده 24 روز است. گونه چوکر این پرنده در ایران وجود دارد و به دو صورت وحشی و اهلی قابل کشتار هستند. هم اکنون نیز در بسیاری از استن های کشور پرورش صنعتی و سنتی کبک در حال انجام است.

گفته های بالا جهت آشنایی کلی شما با کبک بود، در ادامه نوشته شما را با خواص فوق العاده گوشت کبک آشنا خواهیم کرد و تفاوت آن با سایر گوشت ها را بررسی خواهیم کرد.

خواص گوشت کبک

« خواص گوشت کبک »

ارزش غذایی گوشت کبک چقدر است ؟

هر 100 گرم گوشت کبک 112 کیلو کالری انرژی دارد. 25 گرم پروتئین دارد، 85 میلی گرم کلسترون خوب دارد، 3 میلی گرم ویتامین B3 دارد، 0.7 میلی گرم آهن دارد، 37 میلی گرم سدیم دارد، 0.7 میلی گرم روی دارد، و شامل مقادیر قابل قبولی از فسفر، پتاسیم، منیزیم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی میباشد.

که ارزش غذایی این پرنده با ارزش غذایی سایر گوشت ها مانند گوشت گاو و گوشت قرقاول برابری می کند.

حدیثی از امام موسی کاظم (ع) می فرمایند: " گوشت کبک ساق را محکم می کند و تب را می برد "

خواص درمانی گوشت کبک چیست؟

  • درمان کم خونی

گوشت کبک سرشار از آهن است به طوریکه اگر 450 گرم از این گوشت را مصرف نمایید ، 110 درصد نیاز بدن شما به آهن رفع خواهد شد.

 

  • برطرف نمودن ضعف عمومی بدن

شاید بدن شما به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامیت ها دچار ضعف شده باشد، با مصرف مداوم و اصولی گوشت کبک قوای بدن خود را به دست خواهید آورد. و باعث چاقی شما نیز خواهید شد.

 

  • باعث تقویت دستگاه گوارشی، جگر و طحال می شود.

با کمک آمینو اسید و مواد معدنی موجود در گوشت کبک می توانید به سلامت سیستم گوارشی تان کمک کنید.

 

  • کمک به درمان یرقان

مواد پر خاصیتی که در مغز کبک وجود دارد به درمان یرقان های سرد کمک خواهد کرد. برای این منظور باید مغز سر پرنده را با صندل مخلوط کنید.

 

  • کمک به درمان صرع

برای درمان بیماری صرع می توانید از جگر خام کبک استفاده کنید.

 

  • تقویت بینایی

زهره کبک برای تقویت چشم و قدرت بینایی بسیار مفید است، برای این منظور باید زهره کبک را با روغن زیتون قاطی کنید و در چشم بچکانید.

 

  • تقویت حافظه

برای این منظور باید زهره کبک را با روغن زیتون مخلوط کرده و میل نمایید.

 

  • پیشگیری از بیماری های قلبی

گوشت کبک به دلیل کلسترون بد پایین و کلسترول خوب بالای خود از بسته شدن عروق توسط چربی های بد جلوگیری می کند و طول عمر شما را سبب خواهد شد.

در پایان اگر قصد پرورش کبک را دارید، پیشنهاد می کنیم با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی و ارزان اقدام به جوجه کشی از این پرنده نموده و شروع به پرورش جوجه کبک ها کنید. این پرنده در هر شرایط دمایی قابل پرورش است و مقاومت آن در برابر بیماری بالاست.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت