ویژگی های اصلی قفس قناری چیست ؟

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۰

قفس قناری از ملزومات پرورش پرنده است که اگر به درستی انتخاب و یا ساخته نشود پرورش پرنده را با مشکلات جدی مواجه می کند. قفس های قناری در انواع تکی ، جفتی و جوجه پرون طراحی و ساخته می شوند. در زیر به توضیح انواع قفس های قناری و ابعاد آنها پرداخته شده است.

ویژگی های قفس قناری

« ویژگی های قفس قناری »

قفس قناری تک

از این نوع قفس برای نگهداری قناری های تک مخصوصا قناری های نر استفاده می شود. معمولا قناری ها را در این قفس ها قبل از جفت گیری برای آماده شدن به جفت گیری در داخل این قفس ها قرار می دهند.

بعضا مشاهده می شود که برخی افراد از این قفس ها برای نگهداری قناری و لذت گوش دادن به آواز خواندن آن ها استفاده می کنند. طول این قفس ها معمولا حدود 30 تا 35 سانتی متر می شود.

قفس های جفت کن

جفت گیری و تولید مثل قناری ها در مکان هایی امکان پذیر است که شرایط مناسب برای جفت گیری را داشته باشند. قفس های جفت کن در زمان جفت گیری قناری ها استفاده می شود یعنی هنگامی که نر و ماده این پرنده آماده در حال آماده شدن برای جفت گیری هستند.

قفس های جوجه پرون

از این قفس ها زمانی استفاده می شود که جوجه ها به اندازه کافی بزرگ شده اند و آماده پرواز کردن هستند. معمولا این دستگاه ها دارای ابعاد بسیار بزرگتری دارند و طول آن ها بیش از یک متر می شود.

قفس قناری چه ابعادی دارد؟

برای نگهداری و پرورش قناری بهتر است از قفس هایی استفاده کنید که فضای کافی داشته باشند. بنابراین در خرید قفس برای پرورش قناری به هیچ عنوان ظاهر را در اولویت قرار ندهید زیرا ممکن است به دام قفس های کوچک بیفتید. اگر فضای قفس کوچک باشد ، آزادی حرکت پرنده سلب شده و احتمالا منجر به شکستگی پرهای پرنده بشود.

قفس مناسب برای نگهداری تکی پرنده باید طولی به حدود 40 سانتی متر داشته باشد اما اگر تعداد پرنده ها دو تا شد می توانید از قفس هایی استفاده کنید که طولی به اندازه 50 سانتی متر داشته باشند.

قفس مناسب برای قناری چه شکلی دارد؟

در پرورش قناری بهتر است از قفس های مستطیلی شکل استفاده کنید زیرا معمولا در قفس های گرد فضا گرفته می شود ، بنابراین این نوع قفس ها برای نگهداری قناری مناسب نیستند.

همچنین بهتر است به جای استفاده از قفس های چوبی که میکروب و باکتری به راحتی در آن ها رشد پیدا می کند ، از قفس های فلزی استفاده کنید. قفس های فلزی دارای به راحتی قابل شستشو هستند و امکان نفوذ آلاینده هایی مانند میکروب و باکتری فلز وجود ندارد.

میله های فلزی عمودی به کار رفته در قفس پرنده باید فاصله مناسبی از هم داشته باشند در غیر این صورت پاها و سر پرنده احتمالا دارد از میله ها خارج شده و در بین آن ها گیر کند. فاصله مناسب برای میله ها چیزی حدود 6 تا 19 میلی متر است.

قفس مناسب قناری

« قفس مناسب قناری »

از چه اسباب بازی هایی در پرورش پرنده استفاده کنیم؟

اگرچه استفاده از اسباب بازی در قفس پرنده برای پرورش و نگهداری آن مناسب است اما اگر تعداد این اسباب بازی ها زیاد باشد ممکن است باعث گیج شدن پرنده شده و مانع از آواز خواندن مناسب آن بشود.

به هیچ عنوان از ریسمان و زنجیرهای بلند در داخل قفس استفاده نکنید زیرا ممکن است ، باعث زخمی شدن پرنده در داخل قفس بشود یا پرواز پرنده در داخل قفس را مختل کند.

استفاده از اسباب بازی های آلوده ، تیز و یا خیلی کوچک که ممکن است توسط پرنده بلعیده شود به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بنابراین اگرچه استفاده از اسباب بازی مناسب می تواند برای نگهداری پرنده مناسب باشد ، استفاده نادرست از اسباب بازی ها نتیجه برعکسی به دنبال خواهد داشت.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت