آشنایی با مرغ و خروس نژاد لگهورن

نوشته شده در : ۱۴۰۱٫۰۳٫۰۸

بی شک بهترین نژاد مرغ برای تخم گذاری پس از مرغ محلی مرغ لگهورن است. پیدایش این نژاد از مرغ کشور ایتالیا بوده و به سرتاسر جهان صادر شده است و میزان تخم گذاری بالاتری نسبت به سایر طیور دارد. بیشتر افرادی که وارد حیطه پرورش طیور میشوند انتظار دارند که با سرمایه کم سود بالاتری را کسب کنند ؛ مرغ لگهورن نیز از آن دسته طیوریست که میتواند در کمترین زمان و سرمایه ممکن بالاترین بازدهی و سود را به پرورش دهنده بدهد. برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد مرغ و خروس لگهورن میتوانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

معرفی مرغ لگهورن

برای شروع پرورش مرغ لگهورن شما باید بیشتر در مورد خصوصیات این پرنده بدانید. مرغ های لگهورن معمولاً به رنگ های سفید و قهوه ای بوده و در رنگ های دیگری نیز در طبیعت یافت می شوند. پرطرفدار ترین رنگ مرغ لگهورن خرمایی است.

همانطور که در قبل نیز به آن اشاره شد مقدار تخمگذاری مرغ لگهورن چندین برابر نژادهای دیگر مرغ است. این پرنده ها در سال بالای ۲۵۰ عدد تخم گذاشته و این مقدار از تخمگذاری باعث افزایش سود پرورش دهنگان میشود. این موضوع سبب محبوبیت مرغ لگهورن در میان پرورش دهندگان طیور شده است. در صورتی که در پرورش این مرغ ها بصورت صحیح انجام شود میتوان از آنها بیش از ۳۰۰ عدد تخم در سال برداشت کرد.

مرغ و خروس لگهورن

« مرغ و خروس لگهورن »

اصول پرورش مرغ لگهورن

برای متضرر نشدن در امر پرورش مرغ لگهورن نیاز است تا برخی از آموزش ها را در رابطه با پرورش این پرنده فرا بگیرید. بدین منظور میتوانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تغذیه مرغ لگهورن

برای اینکه مرغان لگهورن بتوانند بالاترین میزان تخمگذاری را برای شما به ارمغان بیاورند باید در تغذیه آنها دقت کافی کنید. بدین منظور باید جیره غذایی لگهورن متشکل از انواع پروتئین ها و ویتامین ها باشد. وجود پروتئین ، ویتامین ، فسفر ، کلسیم و اسیدهای آمینه در جیره غذایی لگهورن ها از ضروریات بوده و باید فرمول غذایی مناسب در اختیار پرنده قرار داده شود.

تغذیه از مهمترین عواملیست که میتواند تخمگذاری مرغ ها را افزایش و یا کاهش دهد. علاوه بر این تغذیه میتواند بر روی وزن ، سلامتی ، بیماری و مقاومت پرنده ها در مقابل انواع بیماری موثر واقع شود.

سیستم نور رسانی

سیستم نور رسانی در پرورش مرغان لگهورن نقش مهمی را ایفا میکند. در روزهای اولیه پرورشی برای اینکه لگهورن ها به محیط عادت کنند باید نور بیشتری را بر آنها تابانده شود. در صورتیکه نور بصورت مقطعی تابانده شود باعث آسیب رسیدن به چشم های پرنده میشود.

تغذیه مرغ لگهورن

« تغذیه مرغ لگهورن »

آبخوری و دانخوری

در محیط پرورشی مرغان باید به تعداد کافی آبخوری و دانخوری قرار دهید. سعی کنید که این ظروف را به یک شکل و در یک خط قرار دهید تا استرس پرندگان به حداقل برسد. پس از نصب و راه اندازی آن هر از گاهی به محل نگهداری طیور بروید و آبخوری و دانخوری آنها را چک کنید و مطمئن شوید که آب و غذای کافی برای همه آنها وجود دارد. اگر طیور آب و دان کافی در اختیار نداشته باشند به مرور زمان دچار سوء تغذیه میشوند و متصعد بیماری های مختلف میگردند.

نمونه گیری از خون

برای اطمینان از سلامتی گله مرغان لگهورن قبل از انتقال آنها به سالن های تخمگذاری از آنها نمونه خون بگیرید تا از ایمنی گله مطمئن شوید. این کار را در چند هفته یکبار انجام دهید تا مشکلی به گله وارد نشود. به محض دیدن نتیجه آزمایش منفی هر پرنده آن را از گله خارج کنید و در قرنطینه نگهداری کنید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت