آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات قناری گلاستر

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

یک نژاد از قناری وجود دارد که تفاوت نسبتا بیشتری با سایر نژادهای قناری دارد و به نام قناری گلاستر مشهور است. قناری گلاستر در حقیقت یک نژاد فانتزی از قناری هاست که از چند سال گذشته، محبوبیت زیادی در بین ایرانی ها پیدا کرده است البته علاوه بر ظاهر زیبایش، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. گلاسترهایی که رنگ بال و پر آنها به رنگ سبز است، جزو اصیل ترین نژاد این نوع از قناری ها هستند.

چکیده مقاله

بدون شک شما هم این روزها در خانه هر کسی پرنده یا حیوان خانگی دیده اید که صاحبین آنها علاقه زیادی به نگه داشتن آنها دارند مخصوصا قفسی از قناری های رنگارنگ که با زیبایی خارق العاده و صدای دلنشین خود جلوه خاصی به خانه ها داده اند. حتما دلتان می خواهد شما هم نژادی از این پرنده های خاص را در کنار خود داشته باشید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با خصوصیات منحصر به فرد قناری گلاستر ، این پرنده دوست داشتنی مثل شرایط نگهداری، اصالت، جوجه کشی و ... بیشتر آشنا شوید.

اگر کسانی که مدعی هستند، قناری گلاستر اصیل، قناری است که رنگ پرهایش سفید است و بالای سرشان یک کاکل مشکی، زرد و یا سبز دارند، یقین بدانید که برای سیاه بازی تبلیغ می کنند چون حقیقت این است که این نژاد از قناری ها حاصل جفتگیری قناری های دیگرند که بیشتر در نمایشگاه های ترکیه عرضه می شوند و مشتریان ایرانی آنها را به صورت گله ای و با قیمت بسیار پایین تری خریداری می کنند و به چندین برابر قیمت واقعی به ایرانی های داخل کشور می فروشند. البته این سوء استفاده تبلیغاتی بیشتر به خاطر این است که متاسفانه بسیاری از ما ایرانی ها ظاهر پسند هستیم و به اصالت چیزی که می خریم توجه نمی کنیم و در این میان افرادی هستند که به راحتی می توانند از این مسئله به نفع خود سوء استفاده کنند.

قناری گلاستر

« قناری گلاستر »

جوجه قناری گلاستر

اگر از گلاستر ها با هر تنوع رنگی که دارند جوجه کشی کنید، جوجه گلاستر های حاصل از آنها نیز با رنگ های متنوع تر متولد خواهند شد مثلا: اگر یک جفت قناری که رنگ پرهایش کاملا زرد است با قناری دیگری که رنگ پرهایش کامل سفید است، جفتگیری کند، جوجه های حاصل از جفتگیری آنها هیچ شباهتی به والدین خود نخواهند داشت و با پرهایی به رنگ سبز، سفید، طوسی و یا ابلق متولد می شوند.

نکته: برای جفتگیری قناری های گلاستر هرگز از نژادهایی که پرهای زیاد و متراکم تری دارند، استفاده نکنید چون به احتمال زیاد ممکن است در بدن جوجه های آنها، غده هایی به وجود می آید که شبیه زگیل های انسانی، از آنها مو در می آید. درست است که این مسئله جزو بیماری قناری ها به حساب نمی آید چون واگیر دار و میکروبی نیستند و با گذشت زمان، تا وقتی که پرهایشان کاملا رشد می کند، خود به خود می افتند ولی جای آنها باقی می ماند و باعث زشت شدن گلاسترهای جوان می شود. البته کسانی که در کار خرید و فروش قناری ها هستند هرگز چنین پرنده هایی را نمی خرند و یا ممکن است قیمت ناچیزی به فروشنده بدهند و آن را به افرادی بفروشند که هیچ تخصصی در شناسایی گلاستر اصیل ندارند.

 

زمانی که گلاسترها جفتگیری می کنند و جوجه های آنها متولد می شود، حاضرند به خوبی از آنها مراقبت کنند ولی بسیاری از پرورش دهندگان ترجیح می دهند تا از چند نژاد معمولی و ارزان قیمت، برای پرستاری از جوجه گلاسترها استفاده کنند چون ارزش یک جوجه گلاستر تقریبا با یک جفت قناری ارزان قیمت که می تواند از جوجه ها مراقبت کند، برابری می کند و کسانی که از این روش استفاده می کنند، به راحتی می توانند از نژاد های اصیل گلاستر دوباره جوجه کشی کنند و سود خوبی از این کار نصیبشان شود.

یک پیشنهاد مهم: اگر در صدد خرید قناری گلاستر هستید حتما اوایل فصل تابستان آنها را خرید داری کنید چرا که فصل های سرد تری چون پاییز، زمان مناسبی برای خرید قناری به حساب نمی آید چون آنها به محیط اطراف خود عادت می کنند و در اثر جابه جایی از محیطی به محیط دیگر دچار استرس دمایی و سوء تغذیه می شوند که روح و روان آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این حین ممکن است، تلف شوند.

نکات نگهداری جوجه گلاستر ها

برای آنها یک برنامه غذایی مناسب تدارک ببینید.

از میوه ها و سبزی ها تازه تری استفاده کنید.

مدام برنامه غذایی آنها را عوض نکنید.

گلاستر ها زیاد اهل جنب و جوش نیستند پس بهتر است فضای کافی در اختیارشان بگذارید تا آنها برای تحرک بیشتر ترغیب شوند.

شکم گلاسترها برای تجمع چربی مستعد است. پس هر چند وقت یکبار زیر شکم آنها را بررسی کنید تا دچار ورم های روده ای نباشند و سلامتشان به خطر نیفتد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت