عیب یابی دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری

نوشته شده در : ۱۳۹۹٫۰۹٫۲۹

دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری با یکسال گاراتنی تعویض قطعات و ۱۰ سال خدمات پس از فروش و تضمین تامین قطعات وارد بازار می شود. دستگاه های تولید در گروه صنعتی اسکندری با عبور از مراحل چندگانه کنترل کیفی در نهایت آماده بسته بندی و ارسال می شوند. بنابراین کیفیت دستگاه ها کاملا تضمین شده خواهند بود.

شاید در موارد نادری دستگاه دچار عیب و ایراد شود، بنابراین در این مرحله شما با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه و با کمک کارشناسان بخش پشتیبانی توانایی عیب یابی دستگاه را خواهید داشت.

از جمله شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه به وجود بیاید به ترتیب ذیل بیان شده است. امیدواریم این نوشته به شما در جهت بهبود کارکرد دستگاه یاری نماید.

عیب یابی دستگاه جوجه کشی

« عیب یابی دستگاه جوجه کشی »

1- پس از متصل نمودن دوشاخه دستگاه به پریز برق، دستگاه روشن نشده و هم چنان خاموش می ماند


در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا از وجود برق شهری مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از برق شهری نبود پریز دستگاه را کنترل کنید، در برخی موارد نادر جدا شدن سیم داخل پریز باعث نرسیدن برق به دستگاه می شود. در صورتی که پریز نیز سالم بود از اتصال کابل پریز به سوکت دستگاه مطمئن شود. برخی مواقع ممکن است در اثر جابه جایی و حمل کابل پریز از درگاه سوکت جدا شود.

اگر این مسئله نیز مشکلی نداشت و هم چنان دستگاه شما روشن نشد جهت انجام راهنمایی های بیشتر با کارشناسان بخش پشتیبانی گروه صنعتی اسکندری تماس بگیرید.

2- مدتی پس از شروع به کار دستگاه آلارم دستگاه به صدا در می آید و نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد.


در صورت مشاهده چنین وضعیتی دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید. در صورت حل نشدن مشکل باید نسبت به تعمیر برد اصلی دستگاه اقدام نمایید. از طریق تماس با بخش خدمات پس از فروش می توانید مشکل خود را مطرح کنید تا نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

3- هنگام تماس دست با دستگاه احساس برق گرفتگی خفیفی در بدن احساس می شود، علت چیست؟


با توجه به ساختار و نوع طراحی دستگاه جوجه کشی وجود دستگاه هایی مانند برد کنترل، موتور گردان، فن و ... نوعی الکتریسیته ساکن در قسمت بدنه بخصوص قسمت راگ و گرداننده ها می شود. که با اتصال سیم ارت دستگاه به سیستم ارتینگ دستگاه از ایجاد الکتریسیته ساکن مسی توانید جلوگیری کنید.

4- در طول دوره جوجه کشی دستگاه دچار نوسان دما و رطوبت شده و شروع به آلارم زدن می کند، مشکل ازکجاست؟


ممکن است در ابتدای شروع به کار دستگاه آلارم هشدار دهنده دما و رطوبت به صدا در آید، این امر کاملا طبیعی خواهد بود زیرا دستگاه در حال تنظیم دما و رطوبت مورد نیاز جوجه کشی است و تا رسیدت به حد مطلوب آلارم همچنان به صدا در خواهد آمد و زمانی که دما و رطوبت به حد دلخواه رسید بلافاصله آلارم نیز قطع خواهد شد.

ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که در طول دوره جوجه کشی مثلا پس از سه روز جوجه کشی، آلارم ناگهان شروع به صدا کند. در این صورت باید متوجه خرابی در سیستم های تامین رطوبت و دما در دستگاه باشید. بخش خدمات پس از فروش با بررسی ایرادات دستگاه اقدامات لازم را انجام خواهند داد. با آنها در تماس باشید.

5- مقادیر دما و رطوبت به صورت اعدادی غیر طبیعی و غیر واقعی در دستگاه نمایش داده می شود. دلیل چیست؟


در مواردی پیش می آید که دستگاه با خطای سیستمی رو به رو می شود و اعداد را به صورتی غیر واقعی و خارج از تصور نشان می دهد، مثلا دما را 3 درجه و رطوبت را بالای 100 درصد نشان می دهد. در صورت بروز چنین مشکلی با حفظ خونسردی ابتدا دستگاه را خاموش نموده سپس سوکت مربوط به سنسور دما و رطوبت را از محل اتصال جدا نموده و پس از بررسی و انجام تمیز کاری دوباره به محل قبلی متصل کنید. چند دقیقه پس از روشن نمودن دستگاه نمایشگر دما و رطوبت باید اعداد واقعی را نشان دهد، در صوتی که غیر از این بود با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

6- نمایشگر، دما و رطوبت دستگاه را به صورت تصاعدی افزایش می دهد به طوریکه اعداد غیر واقعی را نمایش می دهد.


در صورت مشاهده چنین وضعیتی باید از عدم شکستگی و یا ضربه دیدگی سنسور ها و یا پارگی یا سوختگی سیم داخل برد مطمئن شوید. برای اینکار بایستی قسمت برد دستگاه را باز نموده و هر گونه وضعیت مشکوک داخل برد و سوکت ها را چک کنید. در صورت اطمینان از عدم شکستگی یا پارگی و یا سوختگی، درگاه اتصال سنسور دما و رطوبت را در آورده و دوباره محکمتر متصل کنید. جعبه برد را ببندید و دستگاه را خاموش و روشن کنید. چند دقیقه پس از شروع به کار دستگاه سنسور ها باید دما و رطوبت را طبیعی و ثابت نشان دهند، در صورتی باز با خطای فوق مواجه شدید سریعا با کارشناسان بخش خدمات پس از فروش گروه صنعتی اسکندری تماس حاصل فرمایید.

توجه: به دلیل حساس بودن سنسور های دما و رطوبت و ایجاد هر گونه خلل در نمایش درست دما و رطوبت باعث وارد آوردن تلفات جدی میشود، توصیه می شود حتما یک دماسنج استاندارد آنالوگ و یک رطوبت سنج استاندارد آنالوگ در داخل دستگاه قرار دهید تا شما را سریعا متوجه هر گونه تفاوت دما و رطوبت بین دماسنج ها و سنسور ها نماید. با این کار می توانید متوجه خرابی سنسور ها شوید و نسبت به کالیبره کردن آن اقدام نمایید.

7- بر روی شیشه دستگاه بخار و قطراب آب مشاهده می شود، آیا این مشکل جدی است؟


در صورت ادامه روند، تبخیر زیاد باعث ایجاد اتصال در برد ها شده و احتمال سوختگی و از کار افتادن سنسور ها وجود دارد. دلیل بخار زیاد دستگاه به دو عامل بستگی دارد: 1- دمای محیط خارج از دستگاه بسیار پایین بوده و باعث میعان بخار داخل دستگاه می شود. 2- سیستم تامین رطوبت دستگاه بیش از حد بخار آب تولید می کند. در صورتی که دمای محیط بیرون با محیط داخل دستگاه اختلاف زیادی دارد، مثلا دمای بیرون 10 درجه می باشد و دمای داخل دستگاه 35 درجه. در این صورت باید نسبت به گرم کردن محیط بیرونی اقدام نمایید تا از خراب شدن دستگاه جلوگیری شود. حالت دوم نیز زمانی اتفاق می افتد که دمای بیرون با دمای داخل دستگاه تفاوت انچنانی نداشته باشد. در این صورت باید میزان تبخیر دستگاه را کم کنید. اگر راه حل های بالا مشکل شما را حل نکرد با کارشناسان بخش خدمات پس از فروش گروه صنعتی اسکندری در ارتباط باشید.

8- با فشردن دکمه چرخش، راک ها نمی چرخند یا موتور گرداننده رد می کند.


قبل از همه باید مطمئن شوید که آیا موتور چرخاننده برق ورودی دارد یا خیر؟

برای فهمیدن این کار بایستی هنگامی که شما دکمه چرخش راگ ها را فشار می دهید چراغ LED مربوط به موتور چرخاننده که بر روی صفحه برد قرار دارد روشن شود. در غیر این صورت باید نسبت به تعمیر برق ورودی دستگاه چرخاننده اقدام نمایید. در صورتی که مشکل از LED نبود. باید از عدم گیر کردن اهرم های چرخاننده با موتور و چنیش صحیح تخم ها در شانه مطمئن شوید. و سعی در حل مشکل برآیید. در برخی مواقع چرخ دنده های متصل بین موتور و اهرم چرخاننده دچار شکستگی شده و مانع حرکت موتور می شود. یا چرخ دنده متصل به موتور هرز شده و مانع انتقال نیروی موتور به اهرم می شود. در صورت نیاز به تعویض قطعات با کارشناسان بخش گاراتنی و خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمایید.

 

این نوشته در جهت کمک به رفع مشکلات شایع دستگاه جوجه کشی ارایه شده است و لزوما همه مشکلات دستگاه را شامل نمی شود، در صورت مشاهده سایر مشکلات از طریق تماس با کارشناسان بخش پشتیبانی و خدمات پس از فروش مشکلات خود را مطرح نمایید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت