عملیات پس از جوجه کشی تخم اردک

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۰

پس از جوجه کشی از اردک و خارج شدن جوجه ها از تخم های نطفه دار باید قبل از گذاشتن جوجه ها در داخل کارتن و انتقال آن ها به محل پرورش ، باید برخی اقدامات لازم را انجام دهید. در غیر این صورت علی رغم جوجه کشی موفق ممکن است با تلف شدن برخی جوجه ها مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم به برخی نکات اشاره کنیم که باید پس از خارج شدن جوجه های اردک از تخم های نطفه دار آن ها را رعایت کنید.

عملیات پس از جوجه کشی اردک

« عملیات پس از جوجه کشی اردک »

جوجه اردک های سالم را جدا کنید

۲۴ ساعت پس از خارج شدن اردک ها از تخم های نطفه دار ، اردک های سالم را از جوجه اردک های ناقص ، ضعیف و آن هایی که دارای ورم بند ناف و یا مقعد چسبیده هستند جدا کنید. جدا کردن اردک های سالم از اردک های ناقص اولین عمل پس از انجام فرایند جوجه کشی است.

جوجه اردکهای سالم را واکسینه کنید

پس از این که جوجه های سالم را جدا کردید ، حتماً آن ها را برای مقاومت در برابر بیماری ها واکسینه کنید. واکسینه کردنم جوجه اردک ها آنها را در مقابل بیماری های طیور مقاوم کرده و طول عمر آنها را افزایش میدهد. پیشنهاد میشود قبل از انجام این عمل حتماً با دامپزشک مشاوره کنید.

جوجه اردک های نر و ماده را از هم جدا کنید

اگر از اردک های نژاد تخم گذار جوجه کشی کرده اید و قصد دارید گله مولد تشکیل بدهید باید جوجه های نر و ماده را از هم جدا کنید. اما اگر از اردک های گوشتی جوجه کشی کرده اید و قصد پرورش اردک های گوشتی را دارید نیازی به جدا کردن جوجه های نر و ماده نیست.

دستگاه جوجه کشی را شسته و ضدعفونی کنید

پس از هر بار جوجه کشی از تخم های نطفه دار اردک کلیه تجهیزات دستگاه جوجه کشی را شسته و داخل آن را با استفاده از گاز فرمالدئید ضدعفونی کنید. ضدعفونی کردن با گاز فرمالدئید را می توان از ترکیب پرمنگنات پتاسیم و گاز فرمالین انجام داد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت