آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات طوطی اکلکتوس

یکی از موضاعات قابل توجهی که در باره طوطی های اکلکتوس وجود دارد این است که، نرها و ماده های این نژاد از نظر ظاهری با یکدیگر فرق دارند. این یک مسئله عجیب و غیر قابل باوری بود به طوری که تا مدت ها پیش بسیاری از دانشمندان تحقیقات زیادی انجام دادند تا مطمئن شوند که ژنتیک نرها و ماده ها یکسان است و این پرنده ها فقط در ظاهر با یکدیگر فرق دارند.

طوطی اکلکتوس نر

پرهای سبز و خوشرنگ با یک منقار زرد زیبای خیره کننده ای به ظاهر اکلکتوس نر بخشیده است ضمن اینکه رنگ پرهای بال و دمش ترکیبی از رنگهای آبی و قرمز است. جالب است بدانید که رنگ چشم ها و منقار این نژاد از طوطی هاف قبل از بلوغ سیاه رنگ است که با گذشت زمان و بالا رفتن سن تغییر می یابد. چشم هایش زرد و منقارش نارنجی متمایل به زرد می شود.

طوطی اکلکتوس نر

« طوطی اکلکتوس نر »

طوطی اکلکتوس ماده

رنگ پرهای طوطی های ماده اکلکتوس قرمز و پرهای قسمت سینه آبی رنگ است. آنها منقارهای سیاه رنگی دارند و به خاطر زیبایی وصف نشدنی شان مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا هستند. وزن آنها بعد از بلوغ تا 540 گرم هم می رسد.

طوطی اکلکتوس ماده

« طوطی اکلکتوس ماده »

نگهداری طوطی اکلکتوس به عنوان یک پرنده زینتی

  • اگر شما از این پرنده نگهداری کنید، با گذشت زمان متوجه خواهید شد که از آنها صداهای مختلفی به گوش می رسد. چیزی شبیه به صوت، جیغ که اصلا گوش خراش نیست. اکلکتوس ها اهل سر و صدا و فریاد کشیدن نیستند مگر زمانی که از چیزی بترسند و دچار استرس شوند چون در این حالت جیع های وحشتناک و بلندی خواهند کشید.
  • طوطی های اکلکتوس بسیار باهوشند و اگر در تربیت و آموختن کلمات به آنها نهایت دقت را کرده باشید، گذشت زمان هوش و استعداد این نژاد از طوطی ها را به شما ثابت خواهد کرد چون اکلکتوس ها به راحتی قادر به ادای کلمات هستند. آنها آنقدر واضح حرف می زنند که گویی یک دختر بچه شیرین زبان با شما در حال صحبت کردن است.
  • حس وابستگی طوطی های اکلکتوس به انسانها کم نیست . درست است که هیچ رغبتی ندارند تا توسط صاحبین شان نوازش شوند ولی اگر به یک شخص و یا یک حیوان خانگی وابسته شوند، در نبود آنها غصه می خورند و دچار استرس می شوند.
  • مراقب باشید که به آنها استرس وارد نشود مخصوصا اکلکتوس های نر چون روحیات فوق العاده حساسی دارند وتا زمانی که احساس آرامش نکنند شروع به کندن بال و پر خود می کنند.
  • مدام در حال عوض کردن جای قفس آنها نباشید . این کار شما اگر از روی سلیقه است برای آنها چیزی شبیه به استرس و وحشت است.
  • شاید اکلکتوس ماده بتواند در یک جای شلوغ زندگی کند چون آنها طبیعت آرامتری دارند ولی نرهای این نژاد، علاقه ای به سر و صدا ندارند و حالات رفتاری آنها مهاجم و پرخاشگر می شود.
  • کسانی که نسبت به پر آرایی طوطی ها حساسیت دارند با خیال راحت می تواند از نژاد الکتوس نگهداری کنند چون آنها بر خلاف سایر طوطی ها پرآرایی نمی کنند.
  • اکلکتوس ها آنقدر باهوشند که مثل یک کارگاه حرفه ای حرکات و رفت آمدهای شما را زیر نظر می گیرند و با چشمهای ریزشان در حال تعقیب رفتار های شما خواهند بود.
  • عمر متوسط اکلکتوس ها 30 سال است ولی اگر در شرایط خوبی به سر برند می توانند 50 تا 75 سال هم زندگی کنند.
کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت