با خواص بی نظیر روغن شتر مرغ آشنا شوید

نوشته شده در : ۱۳۹۸٫۰۸٫۱۶

شترمرغ جزو بزرگترین پرندگان روی زمین می باشد که قادر به پرواز نمی باشد و در زبان انگلیسی ostrich نامیده می شود. این پرنده بسیار پر خاصیت می باشد و بر خلاف سایر پرندگان دارای گوشت قرمز رنگ می باشد ولی میزان کلسترول موجود در گوشت آن خیلی کمتر از کلسترول موجود در گوشت گاو و گوسفند می باشد. پرورش دهندگان از گوشت، پوست، پر، فضولات و تخم های این پرنده استفاده می کنند. در این مقاله نیز می خواهیم به یکی از محصولات فوق العاده شتر مرغ ها بپردازیم. این محصول بی نظیر "روغن شتر مرغ" نام دارد که از چربی موجود در پوست شتر مرغ تهیه می شود.

روغن شترمرغ چطور تهیه می شود؟

معمولا زیر پوست شتر مرغ مقادیر زیادی چربی وجود دارد، به صورت میانگین از پوست هر شتر مرغ حدود 4 الی 6 کیلوگرم روغن شتر مرغ می توان تهیه نمود. که به دو صورت صنعتی و سنتی تهیه می شود و شما بنا به بودجه و سلیقه خود می توانید انواع مختلف آنها را در بازار تهیه نمایید ولی پیشنهاد ما خرید از داروخانه های معتبر یا خود پرورش دهنده شتر مرغ می باشد زیرا موارد تقلبی آن در بازار مشاهده شده است.

روغن شترمرغ

« روغن شترمرغ »

خواص بهداشتی روغن شترمرغ

طبق گفته متخصصان اندازه مولکول های چربی شتر مرغ کوچکتر یا هم اندازه با مولکول های چربی انسان می باشد، بنابراین استفاده از آن نسبت به سایر روغن ها ارجحیت دارد زیرا به راحتی در پوست نفوذه نموده و مانع از خشکی پوست می شود. روغن شتر مرغ سرشار از انواع ویتامین ها نظیر ویتامین A و ویتامین E و امگا 3، 6، 9 می باشد که فوق العاده برای پوست مناسب می باشد. این ویتامین ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در مبارزه با چربی های بدن پوست موثر واقع خواهد شد.

از جمله خواص بهداشتی مهمی که می توان برای روغن شتر مرغ برشمرد، عبارتند از:

  • ویتامین ها و مواد آلی موجود در روغن شترمرغ برای چربی های خشک بسیار مناسب بوده بنابراین برای کسانی که بعد استحمام پوست صورت یا دست شان خشکی می زند یا دچار خارش می شود بسیار مفید می باشد.
  • در روغن شتر مرغ موادی وجود دارد که موجب لایه بردار و جوان کننده بودن این روغن می شود.
  • پوست انسان در مجاورت آفتاب دچار خشکی شده و چربی ترشح می کند، بنابراین اگر پوست شما از قبل چرب شده باشد در مقابل آفتاب هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد.
  • عامل ترشح چربی همان غدد چربی و عرق می باشند که هنگام قرار گرفتن پوست در مقابل خورشید فعال شده و برای خیس و چرب نگه داشتن پوست شروع به ترشح چربی و آب می کنند، در این میان برخی از این غدد توسط فولیکول های مو مسدود می شوند و مانع از ترشح چربی می شود، بدین ترتیب چربی ها زیر پوست جمع شده و باعث به وجود آمدن جوش می شود، پس اگر می خواهید پوستتان جوش نزند حتما از روغن شتر مرغ استفاده کنید.
  • چروک پوست به دلیل خشکی زیاد پوست به وجود می آید، چرب نگه داشتن پوست مانع از ایجاد چروک بر روی پوست می شود.
  • برای ترک های پا و ترک های پوستی ناشی از چاقی و لاغری شدید مناسب می باشد و در صورت استفاده مداوم شاهد نرم شدن کف پا و از بین رفتن ترک های پوستی می شود.
  • برای دفع ترک لب و رفع گودی زیر چشم مناسب می باشد زیرا باعث افزایش خون رسانی در این مناطق می شود.

خواص درمانی روغن شتر مرغ

موارد ذکر شده فوق برای خواص بهداشتی روغن این پرنده بود، در ادامه به بررسی خواص درمانی روغن شتر مرغ خواهیم پرداخت. این خواص شامل موارد زیر می باشد:

  • به دلیل وجود مواد آلی و انواع آنتی اکسیدان ها در روغن این پرنده، در صورت استعمال به منظور ترمیم زخم های پوستی، بریدگی ها و خراشیدگی ها به صورت معجزه آسایی عمل خواهد کرد.
  • در صورت وجود هر گونه سوختگی یا سطحی بر روی پوست برای تسریع در روند ترمیم سوختگی می توانید از روغن شتر مرغ استفاده نمایید.
  • برخی التهابات پوستی نظیر اگزما، قانقاریا، تبحال، تاول توسط این روغن قابل درمان خواهد بود.
  • درد های مفصلی مانند آرتروز، کمردرد، رماتیسم، سیاتیک و ... بواسطه استعمال مداوم و طولانی مدت روغن شتر مرغ قابل درمان خواهد بود.
  • این روغن در بر طرف نمودن درد های عضلانی مانند رگ به رگ شدگی، گرفتگی، کوفتگی و ... موثر واقع می شود.

چطور روغن شترمرغ اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم؟

شاید با تعریف و تجمید هایی که در این مقاله از روغن شتر مرغ نمودیم، تشویق به خرید روغن این حیوان پر خاصیت شوید، موارد زیر روش های ساده تشخیص روغن شترمرغی اصل می باشد که جالب است بدانید:

  • روغن شتر مرغ اصل در دمای طبیعی به حالت مایع می باشد، بنابراین اگر جامد بود باید به اصل بودن آن شک کنید.
  • روغن اصل به رنگ زرد کم رنگ می باشد، هر رنگی غیر از این نمی تواند روغن شتر مرغی اصل باشد.
  • پس از استعمال روغن اصل پس از گذشت حدود 10 الی 20 دقیقه کاملا جذب پوست خواهد شد، بنابراین روغن تقلبی بر روی پوست هم چنان باقی خواهد ماند.
  • مدتی پس از مصرف روغن شتر مرغ اصل هیچ گونه آثاری روی پوست نمی ماند بنابراین اگر روغن اصل باشد نیازی به شستشوی دوباره نیست.
کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت