آشنایی با خواص شگفت انگیز تخم غاز

نوشته شده در : ۱۳۹۹٫۰۹٫۲۹

غاز جزو آن دسته از پرندگانی می باشد که دارای تخم های درشت و سرشار از انرژی و پروتئین می باشند و تخم این پرنده علاوه بر مصارف خانگی جنبه تزیینی نیز داشته و از آن برای ساخت انواع صنایع دستی بهره می برند. غاز یک پرنده خانگی و اهلی می باشد که مانند اردک ها با شنا به آب بازی علاقه مندند و برای ادامه حیات نیاز به آب دارند و اگر در بین همسایگان شما کسی غاز داشته باشد حتما شاهد خواهید بود که غاز های آنها روزانه برای آب تنی به استخر ها و برکه ها سر میزنند. اغلب کسانی که غازها را پرورش می دهند از آنها برای تولید جوجه ، گوشت و تخم بهره می برند و افرادی نیز در این میان وجود دارند که هدف آنها از نگهداری غاز جنبه زینتی آنها باشد.

چکیده مقاله

تخم غاز تقریبا 4 برابر تخم مرغ کالری دارد و اندازه آن نیز چهار برابر تخم مرغ می باشد ، تخم غاز سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن می باشد که برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری هستند. هم چنینی وجود پروتئین در تخم غاز این ماده غذایی را برای ورزشکاران و کودکان بسیار مفید و پرخاصیت نموده است. آهن و روی موجود در تخم غاز برای مقابله با کم خونی و انواع بیماری پوستی و علی الخصوص ریزش مو بسیار مفید خواهد بود.

خواص تخم غاز برای کودکان

همانطور که اشاره شد تخم غاز سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می باشد که برای رشد اندام ها و سیستم عصبی کودکان بسیار مفید بوده و در رشد حافظه و مغز آنها می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. هم چنین هر تخم غاز حاوی 20 گرم پروتئین می باشد اگر این مقدار پروتئین نه تنها برای یک کودک بلکه برای یک بزرگسال کافی می باشد و نیاز روزانه هر نفر به پروتئین را برطرف میکند و دیگر نیازی به مصرف سایر مواد غذایی برای دریافت پروتئین نیست. که این مقدار پروتئین برای رشد عضلات کودکان بسیار کافی و مناسب خواهد بود. علاوه بر این میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در تخم غاز بدن کودک را در مقابل انواع بیماری ها مقاوم نموده و به رشد بدن کودک سرعت می بخشد و وجود موادی مانند روی، منیزیم، فسفر، ویتامین A و ویتامین B در افزایش اشتهای کودک بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خواص تخم غاز

« خواص تخم غاز »

خواص شگفت انگیز تخم غاز برای ورزشکاران

هر ورزشکاری برای اینکه بتواند در رشته ورزشی خود موفق عمل کند باید روزانه مقادیر زیادی پروتئین و کراتین مصرف نماید که این مقدار پروتئین فقط با مصرف روزانه 2 عدد تخم غاز برطرف خواهد شد و فرد ورزشکار پس از یک الی دو هفته مصرف تخم غاز متوجه خواص شگفت انگیز آن شده و برای مصرف مداوم و اصولی آن نیز برنامه ریزی خواهد داشت.

شاید ورزشکاران حین تمرین دچار کوفتگی، ضرب دیدگی، و یا جراحت شوند که مصرف مداوم تخم غاز بدن آنها را مقاوم نموده و التیام زخم ها را در ورزشکاران سرعت خواهد بخشید، هم چنین آهن موجود در تخم این پرنده به افزایش خونسازی در بدن ورزشکار کمک نموده و باعث افزایش قدرت، افزایش تنفس و در نتیجه افزایش روحیه حین ورزش شود.

خواص تخم غاز برای افراد میانسال

افزایش سن معمولا مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت و این مشکلات از پوست و مو گرفته تا سایر اندام های بدن که یکی از مهمترین این اندام ها قلب و مغز می باشد، مغز انسان نیز به مرور زمان دچار فرسودگی شده و کم کم با پدیده ای به نام آلزایمر روبرو خواهد شد که یکی از راه های مقابله با آلزایمر مصرف مداوم و اصولی تخم انواع پرندگان می باشد. زیرا در تخم پرندگان مقدار زیادی لوتئین و زیگزانتین وجود داشته و طبق تحقیقات این دو انتی اکسیدن برای مبارزه با فراموشی بسیار موفق عمل می کنند.

همچنین وجود چربی های اشباع نشده و آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد و چربی های بد موجود در خون موثر بوده و به مرور زمان بر سلامت قلب و عروق خونی می افزاید و از بروز سکته های قلبی و مغزی جلوگیری خواهد نمود. هم چنین فسفر، منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در تخم غاز در افزایش حافظه بسیار مفید واقع خواهد شد. ویتامین D موجود در تخم غاز برای جذب کلسیم موجود در لبنیات و سایر مواد غذایی تاثیر گذار بوده و مصرف مداوم و روزانه تخم غاز برای جلوگیری از پوکی استخوان احتمالی در آینده نیز مفید خواهد بود.

خواص تخم غاز

« خواص تخم غاز »

لطفا توجه فرمایید که تخم غاز سرشار از پروتئین ، مواد معدنی، ویتامین و از همه مهم تر حاوی مقدار زیادی چربی می باشد در صورتی که مصرف آن از حد اندازه و اعتدال بیشتر شود می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی شما به وجود بیاورد ، از جمله می توان گفت که موجب چرب شدن کبد، نارسایی کلیه، تپش قلب، گرفتگی عروق خونی ، یبوست و … خواهد شد، بنابراین توصیه ما به مصرف مداوم ، اصولی و طبق برنامه این ماده غذایی می باشد و مصرف هفتگی چهار بار بسیار مفید واقع خواهد شد و در صورتی که فردی ورزشکار هستید و از فعالیت بدنی بالایی برخوردار هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف نمایید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت