نکات طلایی در جفت زدن قناری و گل به سر

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۶٫۱۸

قناری پرنده ای است که می توان آن را با پرندگان دیگری مانند سهره و گل به سر جفت زد. جوجه حاصل از این پرنده ها پرنده ای متفاوت است که سهره قناری یا گل به سر قناری نامیده می شود.

جفت زدن گل به سر با قناری نسبت به جفت زدن سهره با قناری از ارجحیت برخودار است. سهره قناری حاصل از جفت زدن این سهره و قناری عقیم و نازاست. اما به دلیل این که جنس نر آن آواز زیبا و دلنشینی دارد ، ارزش نگهداری دارد درحالی که نگهداری جنس ماده آن صرفا هزینه به دنبال دارد.

گل به سر قناری عقیم نیست و می توان از جوجه های حاصل از تخم نطفه دار آن ها جوجه درآوری کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های این پرنده و نکات مهم و طلایی در جفت زدن قناری و گل به سر آشنا کنیم.

آموزش روش جفت زدن گل به سر

« آموزش روش جفت زدن گل به سر »

گل به سر قناری چه ویژگی هایی دارد؟

گل به سر قناری برخلاف سهره قناری عقیم نیست. این پرنده خصوصیات ژنتیکی نزدیکی با قناری دارد و همانند آن به جنس serinus متعلق است. به همین دلیل آن را می توان با قناری جفت زد.

گل به سر قناری آوازی بسیار زیبا و دلنشین دارد.

این پرنده مقاومت بسیار زیادی در مقابل سرما و گرما دارد و با خیال راحت می توان از آن نگهداری کرد.

تعداد این پرنده در بازار بسیار کم است و به دلیل این که قابلیت باروری و جوجه کشی دارد نسبت به سهره قناری قیمت بالاتری دارد.

روش مناسب برای جفت زدن قناری و گل به سر و تکثیر گل به سر

برای انجام بهتر این کار از مراحل زیر پیروی کنید:

۱- یک گل به سر نر تهیه کنید. بهتر است گل بسر نر جوجه باشد تا رام کردن آن راحت تر باشد.

۲- گل به سر نر را که تهیه کرده اید برای چند ماه در میان قناری های ماده نگهداری کنید.

۳- هنگامی که این پرنده نر شد برای جفت زدن بسیار مناسب می شود. گل بسر مست با صدای بلند آواز می خواند، پرهای خود را آویزان می کند و دمش را بالا می گیرد.

۴- در مرحله بعد باید پرنده ماده مست مناسب برای جفت زدن با گل به سر نر را پیدا کنید. قناری سبز یا توسرخ برای جفت زدن با این پرنده مناسب می باشد.

۵- قفس دو پرنده نر و ماده را در یک محیط آرام و خلوت در کنار هم قرار دهید. دمای نگهداری مناسب برای نگهداری این دو پرنده ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و میزان نوردهی مناسب بین ۱۴ تا ۱۵ ساعت در روز است.

۶- اگر مشاهده کردید که گل به سر به آوازهای بلند خود ادامه می دهد ، قناری ماده جیک جیک می کند و از لابلای قفس ها به هم غذا می دهند یعنی دو پرنده دارند با هم جفت می شوند و می توان آن ها را در یک قفس پیش هم انداخت.

۷- دو پرنده احتمال دارد که با هم به زدوخورد پرداخته و دعوا کنند. اما معمولا پس از یک هفته در طرف های صبح جفت گیری می کنند. پس از یک هفته بهتر است لانه را در داخل قفس بگذارید.

۸- پس از مدتی قناری ماده شروع به تخم گذاری می کند. در این مدت اگر مشاهده کردید که گل به سر ، قناری را اذیت می کند می توانید آن را از قفس خارج کنید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت