آموزش جفت زدن ( جفت انداختن ) سهره و قناری

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

بسیاری از پرورش دهندگان پرندگان علاقه دارند که سهره را با قناری جفت بزنند. جفت زدن ( جفت کردن ) سهره با قناری بسیار آسان است و نیاز به تجربه گذشته ندارد. اگر شما نیز علاقه مند به جفت زدن سهره با قناری هستید توصیه می کنیم که این مقاله را بخوانید.

جفت زدن سهره قناری

« جفت زدن سهره قناری »

  • قبل از هر چیز باید یک سهره نر رام و جوان را خریداری کنید. برای خرید سهره با این ویژگی ها می توانید به پرنده فروشی ها یا پرورش دهندگان قناری مراجعه کنید.
  • سهره ای را که خریداری کرده اید باید به تنهایی نگهداری کنید. پرنده نباید به هیچ عنوان پرنده دیگری را مشاهده کند.
  • برای تغذیه سهره باید از تخم مرغ ، شاهدانه و هفت تخم استفاده کنید. تخم مرغ را حداقل سه روز یک بار به پرنده بدهید اما توجه داشته باشید که شاهدانه غذای اصلی سهره محسوب می شود.
  • سهره ای که آن را برای جفت زدن خریداری کرده اید باید مست شود و مرتبا آواز بخواند. باید برای آبتنی این پرنده ظرف آبتنی را به صورت یک روز در میان در قفس آن قرار دهید.
  • یک قناری ماده را برای جفت زدن با سهره نر خریداری کنید. قناری ماده نباید جثه بزرگی داشته باشد و بهتر است نژاد آن مخلوطی از قناری های نژادهای رنگی - حمال با قناری فری باشد.
  • قفس قناری ماده را در میان دو قفس قناری نر که به خوبی آواز می خوانند قرار دهید اما قفس را طوری بپوشانید که قناری ماده ، قناری های نر را نبیند.
  • در درون قفس قناری ماده یک لانه قرار دهید. در کنار قفس پرنده ماده باید حتما ظرف مخصوص آبتنی وجود داشته باشد.
  • پس از مدتی اگر مشاهده کردید که قناری ماده آماده شده است و تمایل به لانه سازی و جفت گیری پیدا کرده است باید قفس آن را در نزدیکی سهره نری که خریداری کرده اید قرار دهید تا رفته فته برای جفت گیری آماده بشوند.
  • سهره ای که می خواهید با قناری ماده جفت بزنید باید مناسب و مست باشد و با آواز خواندن قناری را به سوی خود جذب کند.
  • بعد از 3 روز سهره نر را به داخل قفس پرنده ماده بیندازید و برای جفت شدن دو پرنده صبر کنید.
  • توجه داشته باشید که سهره های مناسب بایداز دوران جوجگی در کنار قناری های ماده و مجزا از قناری های نر نگهداری شوند. با این کار جوجه های سهره و قناری های ماده با هم خو می گیرند.

زمان جفت گیری سهره ها و قناری ها اواخر تابستان و اوایل بهار می باشد. قناری نر در زمان جفت گیری در مخرج خود دارای برآمدگی است که از سطح شکم بالاتر می باشد. هنگامی که بر روی میله نشیمن قفس می نشیند بال هایش نیمه آویزان می شود. قناری نر در زمان جفت گیری سرشار از انرژی است و قرص می خواند ، پای کوبی می کند و از جایی به جای دیگر می پرد.

قناری ماده نیز در زمان جفت گیری بسیار فعال است و بی قراری می کند. صدای لرزان و بال های نیمه آویخته ای دارد. برخی قناری های ماده در این دوران پرهای سینه خود را می کنند و کاغذهایی را که در کف قفس گذاشته می شود تکه تکه می کنند.

جفت زدن قناری ها را می توان به صورت جفتی انجام داد و یا برای یک نر تعداد بیشتری پرنده ماده در نظر گرفت. قبل از جفت زدن قناری ها باید توجه کنید که پرنده هایی که می خرید باید کاملا سالم باشند. اگر پرنده هایی که می خواهید آن ها را جفت بزنید با هم به زدوخورد پرداختند باد آن ها را از قفس هم جدا کنید.

در هنگام جفت گیری قناری ها باید از غذاهای تقویتی مانند مرغ و نان سوخاری ، عسل ، شیر خشک و دانه های مقوی استفاده کنید. پس از شش ، هفت روز قرار دادن قناری ها در قفس ، لانه را باید در نیمه بالایی قفس قرار دهید.

قبل از تخم گذاری قناری ماده ژولیده و پف آلود می شود و زیر دم و مخرج آن بزرگتر می شود. قناری های ماده در دوران تخم گذاری هر یک روز در میان تخم گذاری می کنند. تعداد تخم های تخم گذاری شده در این دوران به دو تا شش عدد می رسد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت