معرفی جت هیتر دودکش دار + کاربردها

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۸٫۱۷

قبل از معرفی جت هیتر دودکش دار بهتر است که با جت هیتر و سیستم کاری این محصول آشنا شوید. جت هیتر در واقع وسیله گرمایشی است که غالباْ در مرغداری ها استفاده میشود. بطور کل جت هیتر های موجود در بازار به دو نمونه جت هیتر دودکش دار و جت هیتر بدون دودکش تقسیم میشوند. در جت هیترهای بدون دودکش هنگامی که احتراق انجام میشود. گرمای حاصله از احتراق در محیط پخش میشوند و این نمونه محصولات هیچگونه اتلاف ندارند ؛ دلیل این امر آن است که در جت هیترهای بدون دودکش احتراق نیز همراه گرما وارد سالن میشود و به دلیل نداشتن خروجی برای خارج ساختن گازهای مضر ، تمامی خروجی حاصل از سوخت و ساز به درون سالن هدایت میشود. برای حذف گازهای مضر از گرمای تولیدی برخی از کارخانه جات نسبت به تولید جت هیتر دودکش دار نیز اقدام میکنند. در این مطلب از سایت ما به خصوصیات جت هیتر دودکش دار را برای شما توضیح خواهیم داد و خواهیم گفت که این محصولات بیشتر برای استفاده در چه مکان هایی مناسب هستند.

جت هیتر در حال کار

« جت هیتر در حال کار »

اساس کارکرد جت هیتر دودکش دار

روش کار جت هیتر دودکش دار مانند بدون دودکش می باشد ؛ با این تفاوت که این محصول به دودکش نیز مجهز است. جت هیترهای بدون دودکش معمولا در مکان هایی استفاده میشوند که دارای تهویه و گردش هوای مناسب هستند ؛ چرا که در این لوازم گرمایشی سایر گازهای حاصل از سوخت و ساز مانند مونواکسید کربن، دی اکسید کربن و اکسیدهای گوگرد نیز در محیط منتشر میشوند. در جت هیترهای دودکش دار یک اگزوز در دستگاه تعبیه میشود و به کمک آن بخش زیادی از آلاینده ها به بیرون از محیط خارج میشوند. مشکلی که جت هیترهای دودکش دار دارند این است که این گرماسازها بخش بسیار زیادی از گرما را از طریق اگزوز از دست میدهند و به همین علت میتوان گفت در بهترین حالت راندمان گرمایشی آنها حدود ۷۰٪ است.

برخی از تولیدکنندگان جت هیترهای دودکش دار را بصورت دو موتوره طراحی میکنند. در این نوع محصولات موتور دوم وظیفه احتراق را تامین میکند. همانطور که میدانید برای ایجاد فرایند احتراق به اکسیژن نیاز است و کمبود آن سبب سوختن ناقص میگردد. بدینصورت دستگاه بدون استفاده اکسیژن محیط داخل هوای بیرون را مکش کرده و در اختیار سیستم احتراق میگذارد.

همانطور که تا کنون متوجه شدید در اماکن حساس که خروج گازهای حاصل از احتراق الزامیست میتوان از جت هیتر دودکش دار استفاده کرد. علاوه بر این میتوان در مکان هایی که تهویه خوبی ندارند از جت هیترهای دودکش دار دوموتوره استفاده کرد.

استفاده از جت هیتر دودکش دار در گلخانه

بدلیل اینکه محیط گلخانه بسیار حساس بوده و هوای آلوده سبب آسیب به گیاهان میشود ، ضروریست تا از سیستم گرمایشی با گرمای پاک استفاده کنیم. گرمایی که جت هیتر دودکش دار ایجاد میکند نسبتاً پاک است ؛ به همین دلیل میتوان از این وسیله برای گرمایش گلخانه استفاده کرد. بطور کل استفاده از جت هیترها بیشتر جهت تامین گرمایش مرغداری ها کاربرد دارند و استفاده از این محصولات در گلخانه ها به هیچ وجه از طرف ما پیشنهاد نمیشود. بدلیل بازدهی گرمایشی کم این محصولات میتوان گفت که استفاده از آنها در گلخانه زیاد به صرفه نبوده و استفاده از هیترهای ایستاده « کابینتی » در این مکان ها توجیه بیشتری دارد. در زیر برخی از این هیترها را ملاحظه میکنید :

هیتر 50.000 نیو آژاکس New Ajax
هیتر 50.000
اطلاعات بیشتر
هیتر 110.000 پی اف PF
هیتر 220.000 پی اف PF
هیتر سوپر پی اف Super PF
کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت