تشخیص سن و جنسیت نر یا ماده بودن مرغ مینا

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۶٫۲۰

اگر دوست دارید از نر یا ماده بودن پرنده خود مطمئن شوید تنها راه های پیشنهادی ما به شما این است که با انجام رساندن آزمایش تعیین جنسیت ( DNA) ، روش های علمی و آزمایشگاهی ، روش های جراحی دامپزشک متخصص یا هر روشی که نتیجه قطعی را به شما می دهد، استفاده کنید تا از نر و ماده بودن قناری خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت باید منتظر باشید تا آنها آماده جفتگیری شوند و پس از تخم گذاری، ماده بودن پرنده را تشخیص داد گر چه برخی از پرورش دهندگان بر این باورند که، رنگ دهان پرنده ماده کم رنگ تر از پرنده نر است ولی نمی توان قطعیت این ادعا را اثبات کرد مگر اینکه کسی که مدعی است، آنقدر در اینکار خبره شده است که کمتر دچار اشتباه می شود.

چکیده مقاله

قطعا اگر به ظاهر پرنده های مینا نگاه کنید نمی توانید نر یا ماده بودن آنها را تشخیص دهید چون زمانی که آنها بالغ می شوند، قدرت تکلم هر دوی آنها به یک اندازه است، مقلدین خوبی هستند و پرنده ماده خیلی خوب و به اندازه پرنده نر قادر به حرف زدن و یادگیری کلمات و جملات است.

راههای تعیین جنسیت مرغ مینا

در این قسمت از مقاله شما را با روش دیگری به غیر از آزمایش های علمی آشنا می کنیم که البته تمام آنها صرف تجربه ای است که پرورش دهندگان به دست آورده اند و هیچ سند علمی، مبنی بر صحت ادعای آنها وجود ندارد.

۱) اگر از نظر جثه آنها را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که نر ها بزرگتر از ماده ها به نظر می رسند و رنگ بالهای ماده به رنگ قهوه ای روشن می زند در حالی که رنگ بالهای پرنده نر تیره تر است و اندازه سر آن بزرگتر از ماده است.

۲) یکی از روش تقریبی برای تشخیص نر و ماده بودن مرغ مینا این است که، نوک پرنده را باز کرده و به رنگ سقف دهان آنها توجه کنید. سقف دهان، مینای نر به تیرگی می زند در حالی که سقف دهان ماده ها زرد رنگ است.

تشخیص جنسیت مرغ مینا

« تشخیص جنسیت مرغ مینا »

راههای تشخیص سن مرغ مینا

در این قسمت، به دو روش خاص برای تشخیص سن مرغ های مینا اشاره می کنیم که با استفاده از آن می توانید سن تقریبی (حدود سنی) پرنده ها جوان و سالخورده را تخمین بزنید.

۱) پرنده ها هم مثل هر موجود دیگری وقتی که پیر می شوند، چین و چروک اطراف چشمشان بیشتر می شود این در حالی است که اطراف چشم مینای جوان صاف و بدون چروک است.

۲) اگر به دور چشم مرغ مینای جوان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پرهای اطراف چشم آنها سفید تر است و هر چقدر که از سن آنها می گذرد این رنگ متمایل به کرم می شود و در نهایت زمانی که آنها سالخوره و پیر می شوند، به رنگ زرد در می آید.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت