بررسی دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند (مرجع کامل)

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۶٫۲۴

اگر بخواهیم به طور کلی در مورده دستگاه بلدرچین دماوند توضیح دهیم، می گوییم که این شرکت یکی از تولیدکنندگان قدیمی دستگاه جوجه کشی ایرانی ست که از سال ۸۸ فعالیت خود را به صورت کاملا جدی تا کنون ادامه داده است، یعنی حدود ده سال است که محصولات خود را عرضه ی بازار نموده و در اختیار کاربران و پرورش دهندگان قرار داده است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی محصولات تولیدی شرکت بلدرچین دماوند بپردازیم پس لطفا همراهمان باشید:

بررسی سیستم تامین و تنظیم رطوبت دستگاه های جوجه کشی بلدرچین دماوند

فرایند جوجه آوری وابسته رعایت تنظیم رطوبت کافی در داخل دستگاه جوجه کشی است که باید در ایام ستر و هچر سازماندهی شود و کوچکترین اشتباه در محاسبه ی مقادیر رطوبتی ،می تواند آسیب جدی تری به نطفه ها وارد کند.

در جوجه کشی بلدرچین دماوند رطوبت از طریق تلرانس دمای خیس و دمای خشک با کمک دو سنسور اصلی LM35 که هر دو داخل کپسول استیلی قرار گرفته اند، فراهم می شود. در اصل یکی از این سنسورها به کمک مجاورت هوا رفته و دمای خشک را برآورد می کند، و دومی توسط فیتیله ای که متصل به منبع آب است و کاور سنسور را مرطوب نگه می دارد، به داخل کپسول کشانده شده و میزان دمای خیس را به صورتی دقیق می سنجد.

سنسور دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند

« سنسور دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند »

بررسی بدنه بلدرچین دماوند

در اصل فضای داخلی ماشین جوجه کشی بهترین مکان برای ایجاد نوسانات مختلف دمایی و رطوبتی ست، به همین علت می توان به جرﺃت اعلام نمود که بهترین مکان برای رشد انواع میکروب ها و کپک ها می باشد، یا به زبانی ساده تر وقتی که ماشین شروع به کار می نماید، با جریان هوایی که ایجاد می کند، این میکروب ها را روانه ی محفظه ی داخلی دستگاه نموده و یک منبع بزرگ خطری را متوجه جوجه ها می نماید. بدنه دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند از گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای ساخته شده است.

بدنه بلدرچین دماوند

« بدنه بلدرچین دماوند »

بررسی درب بلدرچین دماوند

درب ماشین جوجه کشی دماوند از نوع شیشه ایست و مزیت خوبی که دارد این است که می توان به راحتی محتویات داخل دستگاه را مشاهده نمود

در حالت کلی این درب ها به گونه ای طراحی شده اند که از ورود گرما و سرمای اضافی به داخل دستگاه جلوگیری می نمایند و درب آن مقاوم بوده که مانع صدمه دیدن می گردد، علاوه بر این، شاسی های آلومینیومی که دور تا دور درب دستگاه تعبیه شده ،به صورت کاستومایز (سفارشی) برای شرکت بلدرچین دماوند طراحی شده است.

درب بلدرچین دماوند

« درب بلدرچین دماوند »

بررسی درب بلدرچین دماوند

قابل ذکر است که شرکت دماوند از دو نوع سیستم رطوبت رسانی التراسونیک و دیسکی برای کارکرد ماشین های خود استفاده کرده است.

رطوبت ساز بلدرچین دماوند

« رطوبت ساز بلدرچین دماوند »

این نکته را به یاد داشته باشید که دستگاه های التراسونیک به علت ارتفاع بالایی که دارند، به هنگام جذب رطوبت ، ممکن است به سنسورها و فن های موجود آسیب رسانند و عاملی مهم در تضعیف راندمان جوج کشی باشند.

بررسی سیستم گرمایشی بلدرچین دماوند

شرکت بلدرچین دماوند علناً اعلام نموده که المنت های گرمایشی ماشین های جوجه کشی از نوع المنت اسپانیایی است.

المنت جوجه کشی

« المنت جوجه کشی »

بررسی موتور بلدرچین دماوند

شرکت بلدرچین دماوند از موتور لاندا الکترونیک در تمام ماشین های خود استفاده نموده است که البته جزو بهترین موتورهای دستگاه جوجه کشی در ایران می باشد، در اصل این موتور یک برند ایرانی ست و بیشتر اجزای آن از کشور چین وارد می گردد.

همچنین موتور لاندا الکترونیک با قطعات با کیفیت خود راندمان جوجه کشی را با عملیات بهتری به پیش می برد و قدرت جوجه آوری را در ماشین های جوجه کشی 420 تایی (موتور 50ktyz) ، دستگاه های 588 تایی(60ktyz) و در ماشین های 988 تایی، 1850 تایی (ktyz68) به میزان قابل توجهی بالا برده است.

موتور بلدرچین دماوند

« موتور بلدرچین دماوند »

بررسی فن بلدرچین دماوند

شرکت بلدرچین دماوند به یقین اعلام داشته که فن موجود در دستگاه از نوع دمنده می باشد که فن خیلی خوبیست و تمام استانداردهای ملی در آن رعایت شده است، وضعیت موجود در این فن به خوبی در دفترچه ی آن ذکر شده و بسیار پرکاربرد می باشد.

سیستم ستر - هچر همزمان بلدرچین دماوند

توجه کنید دستگاه هایی که توسط بلدرچین دماوند ساخته می شود، از قابلیت همزمان مرحله ی ستر و هچ بی نصیب است، یعنی با فشردن دکمه ی موجود در دستگاه مرحله ی ستر تبدیل به هچر می شود.

شانه های بلدرچین دماوند

شرکت بلدرچین دماوند تا کنون حاضر به تعویض شانه های خود نشده و از همان ابتدا ماشین خود را مجهز به شانه های 42 تایی کرده است که کیفیت خوبی دارد و همراه با دستگاه به صورت رایگان ارسال می گردد، ولی در صورت خراب شدن شما باید شانه هایی جدید بخرید و جایگزین آن ها نمایید. در این دوره استفاده از شانه های همه کاره بسیار بهتر از شانه های معمولی ست و هیچ هزینه ی اضافه بر سازمانی نیاز ندارد. البته شانه های بلدرچین دماوند ساخت خود شرکت بوده و به ندرت خراب می شود.

شانه بلدرچین دماوند

« شانه بلدرچین دماوند »

نتیجه گیری

دفتر مرکزی بلدرچین دماوند در تهران واقع شده است و در اکثر نقاط ایران نیز نمایندگی فعال دارد پس به هیچ وجه نگران گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت نباشید. همچنین اگر این شرکت در ساخت ماشین های خود کمی تغییر و کیفیت لازمه را درج نماید، تبدیل به یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای موجود موجود در ایران و سطح خاورمیانه خواهد شد.

دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند

« دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند »

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت