آشنایی با مرغ و خروس مالای

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

مرغ و خروس مالای از رسته خروس های جنگی هستند که قدرت بسیار زیادی در جنگ و نبردهای خیابانی دارند. این گونه خروس قد بلندی داشته و حتی تا ۹۰ سانتیمتر هم میرسد. نژاد مالای قبل از معرفی نژاد کوشین از محبوبترین نژادها در انگلیس بشمار میرفت. در این مطلب میخواهیم شما را با خصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس مالای آشنا کنیم.

مرغ و خروس مالای

« مرغ و خروس مالای »

پیدایش مرغ و خروس مالای

این نژاد از مرغ و خروس در آمریکا ، اروپا و استرالیا پرورش یافته و میتوان آن را انگلیسی دانست. مالای ها همزمان با ورود سایر نژادهای طیور از هند به ایران وارد شده و تخمین زده میشود که آنها در قرن نوزدهم وارد کشور شده اند. خروس مالای در رنگ های سیاه ، سفید ، پولکی و سرخ قهوه ای وجود داشته و نژاد مونث آن به رنگ گندمی یافت میشود.

مرغ و خروس نژاد مالای در سال 1834 در آلمان و هلند زیست میکردند و در سال 1846 به قاره آمریکا وارد شده اند. مالای قرمز رنگ سینه سیاه در سال 1883 در کشور آمریکا ثبت شد و در سال 1904 نژاد بانتام آن معرفی شد. با گذشت زمان پنج رنگ دیگر نیز از هر دو گونه اضافه شدند. در حال حاظر تعداد نادری از مرغ و خروس مالای در آمریکا وجود دارد و سازمان حفاظت از گونه های حیوانات حفاظت از آنها را حیاتی عنوان کرده است.

ویژگی ها و خصوصیات مرغ و خروس مالای

بارزترین ویژگی مرغ و خروس الای قد بلند و هیکل درشت آنها است. پرخاشگری و جنگجویی از خوی این حیوانات بوده و دارای پاهای دراز و جمجمه پهنی می باشند. تاج این حیوانات بصورت توت فرنگی شکل بوده که به آن شکلی بسیار خشن میدهد. خروس این نژاد دارای بدنی عضلانی و قوی دارد.

ریش مالای ماده نیز کوتاه بوده و پرهای سر و گردن آن هم کم است. بصورتیکه به وضوح میتوان گوش پرنده را دید. مرغ مالای نیز همانند خروس آن بدن قوی و قدی بلند داشته و از پنجه های قدرتمندی برخوردار است. مالای ماده را میتوان در خانه پرورش داد ولی باید با اخلاق تند آن هم سازش کرد.

مالای ماده

« مالای ماده »

پرورش مرغ و خروس مالای

برای پرورش مرغ و خروس مالای باید جوجه های آن را خریداری کرده و یا تخم های نطفه دار آنها را خریداری کنید. پیشنهاد میشود در صورتیکه خود میخواهید اقدام به جوجه کشی از این پرنده نمایید تخم ها را از فروشنده های با اسم و رسم و معتبر تهیه کنید و از خرید غیر حضوری بلخصوص اینترنتی خودداری کنید ؛ برای انجام پروسه جوجه کشی نسز میتوانید از دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور 6 است ، چرا که این محصول دقت بالایی داشته و برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و یا کمیاب از آن استفاده میشود. محصول نامبرده دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت