بخاری گلخانه ای دست دوم

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۱

گرم نگه داشتن فضای گلخانه ها در فصل زمستان دغدغه بسیاری از کسانی است که به کشت محصولات کشاورزی در سالن های پرورشی مشغول هستند و یا قصد راه اندازی سالن های گلخانه ای را دارند. در میان این افراد کسانی هم هستند که ترجیح می دهند به جای خرید بخاری های استاندارد و آکبند، از بخاری های دست دوم بهره مند شوند. شاید این ایده بتوانند هزینه های راه اندازی گلخانه را پایین بیاورد ولی بدون شک، این افراد بعد ها با مشکلات جدی تر مواجه خواهند شد چون نه تنها همان هزینه ای را که برای خرید بخاری دست دوم ، متحمل شده اند را از دست می دهند بلکه باز هم مجبور خواهند شد بخاری دیگری با امکانات مناسب و با کیفیت تر تهیه کنند. در واقع هدف ما از نوشتن این مقاله دادن اطلاعات کافی با دلایل موجه به شما پرورش دهندگان عزیز است تا قبل از انجام هر اقدامی برای خرید بخاری گلخانه ای ، بتوانید انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گرمایش گلخانه

« گرمایش گلخانه »

مزایای خرید بخاری گلخانه ای دست دوم

این مسئله قابل انکار نیست که مهمترین مزیت بخاری دست دوم گلخانه ای ، قیمت ارزانی است که دارد و هر کسی که از نظر مالی در مضیقه باشد ترجیح می دهد دست به چنین انتخابی بزند ولی چیزی که برای سازماندهی گرمایش فضای گلخانه به آن احتیاج دارید، تهیه یک بخاری استاندارد و با کیفیت است چون حیات محصولات گلخانه ای شما در گرو کارکرد بهینه آن است.

در این میان تولید کنندگان زیادی هم هستند که خود را مدعی و تولیدکننده بخاری های گلخانه می دانند یا تعداد زیادی از فروشندگان با سیاه بازی و بازار گرمی ،جت هیترهای گرمایشی و یا هیترهای کابینتی را به عنوان بخاری گلخانه ای به مشتری غالب می کنند، اگر خریدار بخاری گلخانه ای عملکرد هوشمندانه ای نداشته باشد، بدون شک کلاه بزرگی بر سرش می رود چون نه تنها از نظر مالی متضرزر می شود بلکه با انتخاب چنین بخاری هایی ، خسارات زیادی به محصولاتش وارد خواهد شد. جت هیترها اصلا برای گلخانه ها مناسب نیستند چون هر محصولی که در گلخانه کاشته شده است، برای رشد و ادامه حیات به هوای پاکیزه تری احتیاج دارد در حالی که چنین بخاری هایی می توانند، دود و گازهای سمی زیادی که ناشی از اشتعال سوخت آنهاست، در محیط گلخانه تولید کنند و متقابلا محصولات گلخانه ای را از بین ببرند.

بهترین و مناسب ترین بخاری برای گلخانه های پرورشی ، بهره گرفتن از بخاری های طرح آتش درون است. روش کار این بخاری به این صورت است که؛ آتش درون کوره، باعث گرم شدن لوله های بخاری می شود و همان گرمای لوله ها از طریق فن های تعبیه شده در بخاری و محیط پرورش در سراسر سالن پخش می شود. ضمن اینکه هیچ دود و گاز سمی در این نوع بخاری ها وجود ندارد چون تمامی آنها از طریق دودکش و سیستم کاملا عایق بندی شده آنها به خارج از محیط گلخانه هدایت می شود.

معایب بخاری گلخانه ای دست دوم

علاوه بر قیمت مناسبی که بخاری های دست دوم دارند باید به معایب آنها هم اشاره کنم، مواردی که کمتر خریداری موقع خرید به آنها توجه می کند از جمله این مشکلات می توان به فرسوده شدن کوره بخاری دست دوم اشاره کرد مخصوصا اگر کوره آنها از جنس فولاد باشد چون کوره در داخل بخاری طوری جاسازی شده است که نمی توان از کیفیت مطلوب آن با خبر شد.

از دیگر معایب بخاری های دست دوم ، اطمینان از ایمنی بودن آن است که این امر هم می تواند مسئله ساز باشد مخصوصا اگر در قسمت سیم پیچی ، مشکلی وجود داشته باشد ممکن است در اینده باعث انفجار و آتش سوزی باشد.

پوسیدگی سایر اجزای گلخانه مثل لوله های متصل شده به آن هم مسئله ساز است چون باعث ورود دود و گازهای سمی از داخل کوره به محیط سالن پرورشی می شود و با گذشت زمان محصولات گلخانه ای را از بین خواهد برد.

در هر صورت توصیه من به شما دوستان عزیز این است که هرگز از بخاری های دست دوم غیر استاندارد برای سازماندهی سیستم گرمایشی گلخانه خود استفاده نکنید چون خطرات ناشی از این بخاری ها آنقدر زیاد است که بعد ها شما را با مشکلات جدی تری مواجه خواهد کرد و نوعی هدر رفتن پول و سرمایه شما برای راه اندازی گلخانه تان خواهد بود.

نکاتی در رابطه با انتخاب یک بخاری گلخانه ای دست دوم

اگر قصد خرید یک بخاری دست دوم را دارید ، به نکات زیر توجه کنید:

  • بخاری که تهیه می کنید حتما مخصوص گلخانه باشد و سیستم گرمایشی آن به صورت آتش درون باشد.
  • فن های به کار رفته در این نوع کوره ها کیفیت مناسبی داشته باشند.
  • از عایق بندی بدنه دستگاه مطمئن باشید.
  • اگر کوره بخاری از جنس فولاد باشد، مطمئن باشید که با گذشت زمان دچار فرسودگی خواهد شد پس اگر بنا به دلایل موجه مجبور به خرید بخاری دست دوم شدید، سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که جنس کوره آن از استیل باشد.
  • جنس بدنه بخاری حتما ضد زنگ و مقاوم باشد.
  • و مهمتر از همه اینکه بخار گلخانه دست دوم باید آنقدر ایمن باشد که خطرات ناشی از آلودگی محیط پرورشی، افزایش دمای بیش از حد کوره و خطرات ناشی از اتصالات برقی را به صفر برساند.
سیستم گرمایش گلخانه

« سیستم گرمایش گلخانه »

چطور یک بخاری گلخانه ای مناسب انتخاب کنیم

همیشه خرید یک بخاری نو و استاندارد که مخصوص گرم کردن محیط گلخانه ای طراحی شده است بهترین انتخاب برای سازماندهی گرمایش گلخانه هاست مخصوصا استفاده از هیترهای گلخانه ای آتش درون که ایمن ترند و مانع از آلایندگی محیط پرورشی می شوند.

در خرید یک بخاری مخصوص گلخانه ای باید به موارد زیر توجه کنید:

  • کوره بخاری گلخانه ای حتما از جنس استیل باشد.
  • داشتن استاندارد جهانی iso 9001 و BS 5991 بریتانیا یکی از ضروریات استاندارد بودن بخاری های گلخانه ای است چون بدون شک با چنین مزیایی از کیفیت مطلوبی برخوردارند.
  • نوع جوش کاری کوره باید از آرگون و دی اکسید کربن باشد چون جوش آرگونی بدون ترکیب شدن با دی اکسید کربن، می تواند موجب فرسوده شدن محل جوش خورده باشد.
  • هزینه های سوخت زمانی مقرون به صرفه است که بخاری گلخانه ای شرایط اشتعال با سوخت های گازی و گازوئیلی را نیز داشته باشد.
  • عایق بندی بدنه دستگاه باید کاملا ایزوله باشد تا نه تنها مانع پراکنده شدن گرمای تولید شده در خارج از محیط گلخانه ای باشد بلکه دود ناشی از اشتعالات سوخت مصرفی به محیط گلخانه نفوذ نکند.
  • جنس بدنه باید طوری باشد که نه تنها در برابر رطوبت فرسوده نشود بلکه در برابر ضربات احتمامی هم نباید آسیب پذیر باشد.
  • فن های تعبیه شده در بخاری گلخانه ای که وظیفه انتقال حرارت را به درون محیط پرورش دارند باید استاندارد و کییفیت مناسبی داشته باشند.
  • مجهز بودن بخاری گلخانه ای به سیستم ایمنی و تابلو برق از ضروریات استاندارد بودن بخاری است.
  • تابلو برق های ریتال برای بخاری های گلخانه بسیار مناسب هستند.
  • قابلیت کانال کشی بخاری گلخانه ای هم حائز اهمیت است چون با کمک آن می توان برای انتقال گرما به تمام زوایای گلخانه بهره مند شد.
  • کوئل ها و لوله های انتقال حرارت که جنس شان از فولاد است و ضخامتی برابر 3 میلی متر دارند، نقش مهمی در انتقال گرما خواهند داشت چون سامانه گرما، از چندین مرحله پاس انتقال حرارت عبور می کند تا بتواند به اندازه نیاز محصولات، در داخل محیط گلخانه پراکنده شود.
  • بخاری گلخانه ای باید توسط شرکت تولید کننده گارانتی شده و همچنین شامل ارائه خدمات پس از فروش نیز باشد.

مطمئنا بعد از مطالعه این مقاله، با معایب خرید بخاری دست دوم و مزایای خرید بخاری آکبند و نو آشنا شدید در پایان توصیه من به شما دوستداران محیط زیست این است که اگر قصد خرید بخاری دست دوم را دارید، در تصمیم خود تجدید نظر کنید، فراموش نکنید که همیشه موفقیت شما در گرور انتخاب هایی است که می کنید.یک انتخاب اشتباه می تواند پول و سرمایه شما را به هدر برساند.

هیترهای گرمایشی گروه صنعتی اسکندری جزو با کیفیت ترین و استانداردترین بخاری های گلخانه ای هستند که در داخل کشور عزیزمان ایران تولید می شوند علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بی نظیری که دارند، از راندمان بسیار بالایی هم برخوردارند. این بخاری ها مخصوص سالن های پرورشی تولید شده اند و تمامی نکات موجهی که در قسمت های قبلی به آن اشاره کردم در طراحی و ساخت آنها به نحو احسن پیاده شده است.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت