کاسوری کشنده ترین پرنده روی زمین

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

شاید شما تاکنون اخبار و گزارشات مختلفی را در مورد حمله حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ و ببر به انسان شنیده باشید و ذهنتان کمتر به سمت پرندگان کشنده یا قاتل سوق پیدا کرده باشد، ولی در این نوشته از وب سایت ایزی باتور می خواهیم شما را با پرنده ای زیبا ولی در عین حال کشنده و عجیب آشنا کنیم، این پرنده کاسوری نام دارد که در زبان انگلیسی نیز به آن Cassowary می گویند.

این پرنده در ظاهر خود شبیه به بوقلمون و در اندازه خود شبیه به شترمرغ می باشد و در هیچ کجای ایران نیز یافت نمی شود و اگر علاقه مند به دیدار نزدیک با کاسوری هستید باید به جنگل های مناطق شمالی استرالیا یا گینه نو سفر کنید. ولی باید مواظب باشید زیرا این پرنده، جزو آن دسته از پرندگانی نیست که با دیدن شما فرار کند بلکه برعکس به شما حمله خواهند نمود! برای همین سالانه 200 مورد قتل از این پرنده خوف ناک گزارش می شود.

چکیده مقاله

کاسوری ها پرندگان عجیبی هستند که به بوقلمون ها شباهت دارند . این پرندگان در هیچ مبارزه و نبردی که با دیگر حیوانات و یا انسان ها دارند هرگز شکست نمی خورند. این پرنده قابلیت های عجیب و غریبی دارد.

ویژگی های ظاهری کاسوری

بسیاری از دانشمندان و کارشناسان با تجربه معتقد هستند که بهترین فصل تولید مثل و جوجه آوری، اواخر زمستان و شروع فصل بهار است زیرا پرنده ای که در فصل بهار شروع به تخم گذاری می نماید به خاطر جیره غذایی مناسب و متنوع، همچنین سیگنال های جنسی خوب، سازگارترین شرایط را ، هم برای تولیدمثل و هم برای جوجه آوری در اختیار دارد. ولی در زمستان میزان تغذیه ی پرنده از شرایط بدی برخوردار می باشد و وجود هوای سرد تخم گذاری پرنده را با روندی طولانی مواجه می سازد. از همه مهم تر جوجه هایی که طبق این شرایط به دنیا می آیند در برابر شرایط متفاوت اقلیمی بسیار آسیب پذیرتر خواهند بود.

مطمئنا بسیاری از شما عزیزان که در این زمینه فعالیت دارید، متوجه این موضوع هستید که در فصل زمستان میزان نوردهی با افت شدیدی برخوردار است، در صورتیکه تخم ها برای رشد بهتر به دما و نور کافی احتیاج دارند، زیرا نور عامل اصلی فعالیت هورمون های بدنی پرنده می باشد و اگر هورمون های او به خاطر کمبود نور رسانی، تغییر یابد ، در نتیجه پرنده نسبت به خوردن و آشامیدن بی میل شده و کمتر تغذیه می نماید و طولی نمی کشد که با افت شدید تخم گذاری روبرو خواهد شد.

معرفی کاسوری

« معرفی کاسوری »

بدن این پرنده پوشیده از پرهای ریزی می باشد که در ظاهر شبیه به بوقلمون می باشد، هم چنین گردن این پرنده به رنگ آبی بوده و دارای ریشی بلند و به رنگ قرمز می باشد که او را کاملا شبیه به بوقلمون نموده است ولی طول این پرنده حدود 2 متر و ارتفاع آن به 1/5 متر می رسد و از جهت قد و طول می توان گفت که شباهت هایی به شترمرغ استرالیایی دارد ولی گردنش کوتاه تر از شترمرغ آفریقایی است. کاسوری دومین پرنده سنگین وزن جهان بعد از شتر مرغ می باشد که وزنش تا 60 کیلو گرم نیز می رسد. هم چنین این پرنده با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت قادر به دویدن می باشد، بنابراین هیچ انسانی قادر به فرار در مقابل حمله این حیوان نخواهد بود. قدرت پرش این پرنده تا 2 متر می باشد.

از ابزار های دفاعی این پرنده می توان به منقار، شاخ و پاهای او اشاره نمود. منقار کاسوری که 25 سانتی متر طول دارد قادر به سوراخ کردن هر دیواری خواهد بود و شاخ او که همانند کلاه خودی بر سر او قرار گرفته و 12 سانتی متر طول دارد بسیار سفت بوده و مثل یک خنجر تیز عمل خواهد کرد. هر پای این پرنده دارای سه انگشت با ناخن هایی بسیار تیز و بلند می باشد و در صورت لگد اندازی هر حیوان یا انسانی را از پا در می آورد. علاوه بر این کاسوری دارای چشمانی بسیار تیز بین و قوی می باشد که هر جنبنده ای را از دور دست ها می تواند رصد کند.

این پرنده در هر دوره تخم گذاری 3 الی 5 تخم می گذارد و دوره جوجه کشی ان نیز بین 49 الی 56 روز می باشد، وزن هر تخم آن حدود 580 گرم می باشد. جاب است بدانید که گروهی از محققان بر این باورند که کاسوری ها از نوادگان دایناسور ها هستند.

معرفی کشنده ترین پرنده

« معرفی کشنده ترین پرنده »

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت