چگونه طیور را به صورت ارگانیک پرورش دهیم ؟

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۰

مصرف پرندگان پرورش یافته به روش های ارگانیک به دلیل عدم استفاده از محصولات شیمیایی در تولید آن ها توسط مصرف کنندگان دنبال می شود. در پرورش این پرندگان به هیچ وجه از مواد غیر ضروری در تغذیه این پرندگان استفاده نمی شود.

استفاده از محصولات گوشتی و فراورده های طیوری که به صورت ارگانیک پرورش داده می شوند برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

پرورش ارگانیک طیور

« پرورش ارگانیک طیور »

پرورش پرندگان به صورت ارگانیک در فضای باز انجام می گیرد. استفاده از کاه و کلش در بستر نگهداری این پرندگان و محصولات غذایی ارگانیک در آن ها الزامی است. یکی از تفاوت های اصلی پرورش طیور به صورت ارگانیک نسبت به روش های غیر ارگانیک این است که در پرورش ارگانیک به اندازه خیلی کم و آن هم در مواقع ضروری از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود.

اگر هم از مواد دارویی در پرورش این پرندگان استفاده شود باید مدت زمان خیلی زیادی از پرورش این پرندگان بگذرد تا این مواد از بدن آن ها دفع شود. پس از گذشت این مدت ، می توان از محصولات و فرآورده های این پرندگان استفاده کرد.

همانطور که اشاره شد استفاده از محصولات و فرآورده های حاصل از پرورش طیور به صورت ارگانیک برای سلامتی انسان مفیدتر است. اگرچه مدت زمان استفاده از مواد دارویی و آنتی بیوتیک در پرورش طیور به صورت ارگانیک محدوه زمانی اصی دارد اما برخی از پرورش دهندگان این مساله را رعایت نمی کنند که باعث وارد صدمه به بدن مصرف کنندگان می شود. به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند که طیور پرورش یافته در مزارع سنتی و ارگانیک را تهیه کرده و مصرف کنند.

اما با این حال با توجه به افزایش اطلاعات پرورش دهندگان برخی از آن ها پرندگان را به صورت کاملا طبیعی و به شیوه ارگانیک تولید کرده و به فروش می رسانند. پرورش طیور به صورت ارگانیک یک گزینه بسیار مناسب برای افراد جهت خوداشتغالی است. همچنین با خرید یک دستگاه جوجه کشی و جوجه کشی از این پرندگان می توان گله مناسبی را از پرندگان ایجاد کرد و کیفیت محصولات فراورده ها را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش داد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت