معرفی انواع نژادهای مرغ

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۰٫۰۰

مرغ ها دارای نژادهای مختلفی در سراسر دنیا هستند و هر کدام دارای ویژگی های رفتاری ظاهری و رفتاری خاصی هستند که هر کدام را از دیگر نژاد ها متمایز می سازد. به عنوان مثال می تواند گفت که مرغ های سیلکی دارای پر های کاملا نرم و ابریشمی شکل هستند و اخلاق آرام و انسان دوستی نیز دارد و به عنوان مثالی دیگر می توان مرغ کوشین را نام برد که دارای جثه ای کوچک و دمای بسیار کوچک می باشد که آن را بسیار شبیه به بلدرچین نموده است. در این نوشته می خواهیم شما را با جذاب ترین نژاد های مرغ آشنا سازیم که تاکنون شاید آنها را از نزدیک ندیده باشید.

چکیده مقاله

در این نوشته می خواهیم شما را با نژاد های لگهورن، رد آیلند، نیوهمپشایر، کورنیش، سوسکس، پلیموت و چند نژاد دیگر آشنا سازیم، هر کدام از این نژاد ها متعلق به یکی از مناطق جغرافیایی و بومی سرزمین خاصی می باشند که در ادامه توضیح داده خواهد شد. در حالت کلی تمامی مرغ ها از دوره جوجه کشی و تغذیه یکسانی برخوردار هستند و دوره رشد همگی بسیار مشابه به یکدیگر می باشند.

مرغ تاج ساده یا لگهورن سفید

پرهای سراسر بدن این مرغ به رنگ سفید می شود و از تاج و ریشی قرمز رنگ برخوردار است، با توجه به اینکه مرغ لگهورن از میزان تخم گذاری بالایی برخوردار است، مورد توجه بسیاری از پرورش دهندگان صنعتی قرار گرفته است و به منظور تولید تخم و گوشت آنها را پرورش می دهند. به آن لگرن نیز می گویند و در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا پرورش داده می شود زیرا تحمل بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد و از مقاومت بدنی بالایی برخوردار است. این مرغ در عرض شش ماه بالغ می شود و در سال حدوداً 280 تخم می گذارد.

مرغ لگهورن سفید

« مرغ لگهورن سفید »

مرغ رد آیلند رد یا تاج ساده

مزیت این نژاد نسبت به نژادهای دیگر مرغ قابلیت بالای تخم گذاری آن است. این پرنده بدنی تو پر دارد و رنگ پرهای آن قهوه ای است. جنسیت جوجه های این پرنده را می توان از روی رنگ آن تشخیص داد. این مرغ نیز به عنوان مرغ محلی و مرغ صنعتی بسیار مناسب می باشد و در بسیاری از کشورها پرورش داده می شوند، مرغ این نژاد تاج و ریشی بسیار کوتاه دارد ولی خروس آن از تاج و ریش بلندی برخوردار است.

مرغ رد آیلند

« مرغ رد آیلند »

مرغ نیوهمپشایر

این مرغ از پرهای قهوه ای بلوطی و قهوه ای روشن برخوردار است و با توجه به اینکه از سرعت رشد بالا، تخم گذاری زیاد و خلق و خوی آرام و بدون پرخاشگری برخوردار است مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است و به عنوان نمرغ بومی پرورش داده می شوند و تخم های این پرنده نیز به رنگ قهوه ای روشن میباشد، مرغ نیوهمشایر در عرض شش ماه بالغ شده و تا 3 کیلوگرم وزن خواهد گرفت هم چنین جالب است بدانید که خروس این نژاد حدود 4 الی 5 کیلو وزن خواهد داشت و نسبت به سایر مرغ و خروس ها گوشت لذیذتری نیز دارند.

مرغ نیوهمشایر

« مرغ نیوهمشایر »

مرغ نژاد کورنیش

این نژاد از مرغ دارای پاها و تاج و ریش و نوک کوتاهی می باشد که یکی از نقطه تمایزات این پرنده می باشد، در بدن این پرنده ترکیبی از پر های مشکی، زرد روشن و قهوه ای وجود دارد.این پرنده متعلق به منطقه گینه آفریقا می باشد و در سایر نقاط جهان به صورت محدود یافت می شود، این پرنده از وزن سنگینی برخوردار بوده و دارای جثه بزرگی می باشد هم چنین تخم های پرنده به رنگ قهوه ای روشن می باشد.

مرغ کورنیش

« مرغ کورنیش »

نژاد سوسکس با رنگ روشن

این نژاد از مرغ که سوسکس یا ساسکس نامیده می شود از وزن بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان مرغ گوشتی پرورش می یابند، سرتاسر بدن این پرنده به جز سر و گردن تماما دارای پرهای سفید می باشد و در قسمت سر و گردن ترکیبی از پرهای سیاه و سفید مشاهده میشود که نقطه تمایز این پرنده با سایر نژاد های می باشد. علیرغم رنگ سفید خود تخم های قهوه ای رنگ تولید می کنند.

مرغ سوسکس

« مرغ سوسکس »

پلیموت راک سفید

مرغ پلیموت راک دارای ترکیبی از پر های سفید و سیاه و خاکستری در بدن خود می باشد ولی نژاد پلیموت راک سفید فقط پرهای سفید را شامل می شود، این پرنده از پوست زرد رنگی برخوردار است چرا که از رنگ پرهای آن مشخص است و تاج و ریش کوتاهی دارد. این نژاد نیز به عنوان پرنده گوشتی در بسیاری از پرورش گاه ها پرورش می یابند و پس از رسیدن به سن مشخصی روانه کشتارگاه ها می شوند.

مرغ پلیموت راک

« مرغ پلیموت راک »

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت