بررسی انواع نژاد قرقاول

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۲

در اکثر قرقاول ها رنگ جنس ماده قهوه ای سوخته و هم رنگ با محیط اطراف می باشد، و علت این امر استتار در برابر دشمنان هنگام خوابیدن بر روی تخم ها می باشد. قرقاول ها قادر به پرواز های کوتاه می باشند و اکثر اوقات بر روی زمین راه می روند و فقط در مواردی که احساس خطر نمایند آماده پرواز می شوند. آنها در ابتدای پرواز حالت عمودی به خود می گیرند و این پرواز اولیه آنها با صدای زیادی همراه است پس از اوج گیری، خود را در حالت افقی نگه می دارند. پرواز آنها اکثرا در ارتفاع های کم صورت می گیرد.

انواع نژاد قرقاول ها

قرقاول ها در سراسر جهان دارای نژاد ها و گونه های مختلفی هستند که هدف اصلی این مقاله بررسی مهم ترین نژاد های قرقاول ها می باشد.

قرقاول طاووسی مالایی

این قرقاول که در انگلیسی malacense Polyplectron نامیده می شود بومی کشور مالزی بوده و نام دیگر آن طاووسی کاکل دار می باشد. این نژاد با نژاد های طاووسی پالوان، طاووسی جرمین و طاووسی برنی هم خانواده می باشد.

قرقاول طاووسی مالایی

« قرقاول طاووسی مالایی »

قرقاول گوش دار آبی

این قرقاول که در زبان انگلیسی blue eared pheasant نامیده می شود بومی کشور چین بوده و زیستگاه اصلی این پرنده جنگل های انبوه مناطق مرکزی چین است. این دسته از قرقاول ها با قرقاول گوش دار قهوه ای و گوش دار سفید هم خانواده می باشد. از ویژگی های بازر خانواده قرقاول های گوش دار شباهت زیاد جنس نر و ماده به یکدیگر می باشد.

قرقاول گوش دار آبی

« قرقاول گوش دار آبی »

قرقاول گوش دار قهوه ای

این قرقاول به انگلیسی brown eared pheasant نامیده می شود و در دسته قرقاول های گوش دار قرار می گیرد. جنس های نر و ماده در این نژاد از قرقاول ها نیز بسیار شبیه به یکدیگر می باشد. نام دیگر این نژاد از قرقاول ها، قرقاول منچوری یا منشوری می باشد.

قرقاول گوش دار قهوه ای

« قرقاول گوش دار قهوه ای »

قرقاول گوش دار سفید

این گونه نیز هم خانواده قرقاول های کوش دار می باشد و در زبان انگلیسی نیز white eared pheasant شهرت دارد.

قرقاول گوش دار سفید

« قرقاول گوش دار سفید »

قرقاول مسی

این گونه از قرقاول ها از نژاد قرقاول های دم دراز می باشد که در زبان انگلیسی copper pheasant نامیده می شود و خود شامل زیر گونه های مختلفی می باشد و گونه ijimae آن از سایر گونه ها زیبا تر می باشد.

قرقاول مسی

« قرقاول مسی »

قرقاول الیوت

این قرقاول که در انگلیسی Elliot pheasant نامیده می شود بومی جنوب شرقی کشور چین می باشد، زیستگاه اصلی این پرنده در حوالی رودخانه سته یانگ، مناطق جنگلی، مرطوب و کوه پایه ای می باشد. این نژاد از قرقاول ها نیز دارای دمی دراز می باشد که به آن الیوت دم دراز نیز می گویند.

قرقاول الیوت

« قرقاول الیوت »

قرقاول سیامی

این قرقاول ها که در انگلیسی Siamese fireback pheasant نامیده می شود، بومی کشور های میانمار، تایلند، لائوس، کامبوج و ویتنام می باشد. نام دیگر این پرنده fireback می باشد، علت نامگذاری کلمه fireback بر این پرنده وجود پر های آتشین رنگ در وسط پشت این قرقاول می باشد. این نژاد از قرقاول ها، پرنده ملی کشور تایلند محسوب می شود.

قرقاول سیاهی

« قرقاول سیاهی »

قرقاول میکادو

این نژاد در انگلیسی Mikado pheasant نامیده میشود و از دسته قرقاول های دم دراز محسوب می شود. قرقاول میکادو جزو پرندگان ملی کشور تایوان بوده و زیستگاه این پرنده در کوهستان های پر از بوته و درختچه های کوتاه همراه با پوشش گیاهی انبوه می باشد.

قرقاول میکادو

« قرقاول میکادو »

قرقاول سیلور یا نقره ای

این قرقاول که در زبان انگلیسی silver pheasant نامیده می شود، بومی کشور های چین، تایوان، تایلند، کامبوج و برمه می باشد. زیستگاه این پرنده اکثرا در مناطق جنگلی و کوهستانی، بوته زار ها و علف زار ها و دشت ها می باشد.

قرقاول سیلور

« قرقاول سیلور »

قرقاول گردن حلقه ای

این قرقاول که در زبان انگلیسی Ring necked Pheasant نامیده می شود، از قدیمی ترین و فراوان ترین نژاد قرقاول ها محسوب می شود، این قرقاول ها تحت عنوان نژاد معمولی یا آمریکایی نیز شناخته می شود و اکثر پرورش دهندگان در ایران، اینگونه از قرقاول ها را پرورش می دهند.

قرقاول گردن حلقه ای

« قرقاول گردن حلقه ای »

مقاله فوق پژوهشی بود بر انواع نژاد قرقاول ها که به صورت خلاصه خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه گردید. امیدوار هستیم که مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت