مطالب جالب و مفید در مورد عقاب

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۴

عقاب نوع خاصی از پرندگان شکاری است که به تیره عقابیان تعلق دارد. این پرنده دارای 60 گونه متفاوت است و بومی اوراسیا و آفریقا می باشد. این پرنده نسبت به سایر پرندگان شکاری دارای جثه بزرگتر و پاهای نیرومندتری است. عقاب به پادشاه پرندگان معروف است.

عقاب منقاری بزرگ و خمیده دارد و بال هایش پهن تر هستند. قدرت بینایی عقاب مثال زدنی است و در ارتفاعاتی بسیار بالاتر پرواز می کند. دلیل پرواز این پرنده در ارتفاعات بالا ، برای تسلط بیشتر بر روی شکار انجام می گیرد. در محوطه پرواز و شکار عقاب هیچ پرنده ای حق شکار ندارد. پرندگان دیگر به محض مشاهده عقاب برای حفظ جان خود فرار کرده و محوطه پرواز را ترک می کنند.

مطالب جالب در مورد عقاب ها

« مطالب جالب در مورد عقاب ها »

عقاب های نر و ماده بسیار به هم شبیه هستند. به همین دلیل تشخیص جنسیت دو پرنده نر و ماده از روی شکل ظاهری به آسانی انجام نمی پذیرد. اصلی ترین تفاوت عقاب نر و عقاب ماده در این است که جثه پرنده ماده اندکی از پرنده نر بزرگتر است.

عقاب ها پرندگانی تک همسر هستند و در طول عمر خود فقط یک همسر انتخاب می کنند.

این پرندگان با استفاده ار شاخه ها و تکه های چوب و معمولا در نقاط غیرقابل دسترس برای خود آشیانه می سازند. گاها مشاهده می‌شود که با انباشت فضولات ، شاخه ها و تکه های چوب در طول سالیان متعدد ، وزن برخی از آشیانه های عقاب ها به نیم تن و ارتفاعشان به سه متر می رسد.

مطالب مفید در مورد عقاب ها

« مطالب مفید در مورد عقاب ها »

عقاب ماده در هر دوره تخم گذاری ، دو تخم می گذارد که معمولا فقط یکی از آن ها با جوجه تبدیل می‌شود. پرنده برای تبدیل شدن تخم های نطفه دار به جوجه ، حدود شش تا هشت هفته بر روی تخم ها می خوابد.

جوجه ها پس از خارج شدن از تخم ، چهار سال طول می کشد تا به اندازه کامل رشد کنند و نیازی به مراقبت والدین خود نداشته باشند.

عقاب در برخی کشورها به عنوان نماد ملی نیز شناخته می‌شود. در نشان‌های مختلف کشورهای آمریکا ، آلبانی ، ارمنستان ، اتریش ، مصر و مکزیک اثراتی از عقاب مشاهده می‌شود. در ایران باستان نیز مانند حکومت مادها و هخامنشیان ، این پرنده بسیار ارزشمند محسوب می‌شد. در آن زمان پرچم هخامنشیان منقش به تصویر عقاب بود.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت