فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

بروز شده در : ۱۴۰۰٫۰۷٫۲۱

تخم بوقلمون بزرگ تر از تخم مرغ ، اما از لحاظ رنگ و طعم مشابه آن است . منیزیم تخم بوقلمون از تخم پرندگان دیگر بیشتر بوده و آهن قابل جذب دارد و بدلیل غنی بودن آن از ویتامین E لقب تخم ضد پیری گرفته است. چربی موجود در تخم بوقلمون بر خلاف تخم مرغ از نوع غیر اشباع و کلسترول بوده و چربی آن کمتر از تخم مرغ است.

فواید تخم بوقلمون

« فواید تخم بوقلمون »

ترکیب مواد غذایی موجود در تخم بوقلمون

چربی

بیشتر کالری موجود در تخم بوقلمون از چربی تامین می شود. 9.4 گرم از وزن تخم بوقلمون را چربی تشکیل می دهد که بیش از 63 درصد کالری موجود در تخم بوقلمون را فراهم می کند. چربی موجود در تخم بوقلمون نقش مهمی در دوران جوجه کشی و رشد آن ایفا می کند. چربی به عنوان منبع اسیدهای امینه به غشای سلولی کمک می کند که مواد غذایی را جذب کند.

پروتئین

پروتئین ها نیز 108 گرم از کل وزن تخم بوقلمون را تشکیل می دهند. 32 درصد کالری تخم بوقلمون از پروتئین های موجود در آن فراهم می شود. پروتئین تخم بوقلمون می تواند نقش مهمی در رشد عضلانی و افزایش سطح ایمنی بدن انسان ایفا کند.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها کمتر از یک گرم وزن تخم بوقلمون را تشکیل می کنند.

سلنیوم

سلنیوم عامل جوانی است و از پیری بدن انسان جلوگیری می کند. با خوردن یک تخم بوقلمون می توانید مصرف سلنیوم بدن خود را حدود 27.1 گرم افزایش دهید. از دیگر فواید سلنیوم برای بدن می توان به پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی ، جلوگیری از اختلالات غده تیروئید ، جلوگیری از التهاب مفاصل و افزایش باروری مردان اشاره کرد.

آهن

آهن موجود در تخم بوقلمون حدود 3.24 گرم از کل وزن آن را تشکیل می دهد. با خوردن یک تخم بوقلمون ، زن ها 18 درصد و مردان 41 درصد از آهن مورد نیاز بدن خود را فراهم می کنند. آهن برای انتقال اکسیژن توسط سلول های قرمز ضروری است و کمبود آن می تواند باعث کاهش رشد ، کم خونی و مقاومت بدن شود. همچنین خستگی از دیگر عوارض کمبود آهن در بدن است.

ویتامین های B9 و B12

ویتامین های B9 و B12 به وفور در تخم بوقلمون یافتی می شوند. این ویتامین ها برای تشکیل گلبول های قرمز و انتقال سریع و راحت اکسیژن در بدن بسیار مفید است.

ویتامین B9 در تشکیل و رشد جنین در بطن مادر نقش مهمی ایفا می کند و کمبود آن می تواند منجر به نقص مادرزادی عصبی در بدن بشود. ویتامین B9 حدود 86 میکروگرم از کل وزن تخم بوقلمون را شامل می شود که می تواند حدود 14 درصد از نیاز مصرفی بدن را تامین کند.

از فواید ویتامین B12 نیز می توان به بهبود عملکرد سیستم عصبی و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرد. همچنین تخم بوقلمون شامل 1.34 میکروگرم ویتامین B12 است که با مصرف آن 54 درصد از نیاز بدن به این ماده را تامین می کنید.

مطالب مرتبط :

آموزش پرورش بوقلمون و جوجه کشی از تخم بوقلمون

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

چگونه نطفه سنجی ( نوربینی ) تخم بوقلمون را انجام دهیم ؟

چرا باید بوقلمون ها را نوک چینی کرد؟

خواص و خصوصیات گوشت بوقلمون

معرفی انواع نژاد ها و گونه های بوقلمون

راهنمای تغذیه در دوره های مختلف بوقلمون

روش اصولی پخت بوقلمون

آشنایی با رایج ترین بیماری های بوقلمون

جیره غذایی بوقلمون شامل چه چیزهایی است ؟

تخم نطفه دار بوقلمون

نحوه پرورش بوقلمون در خانه

بیماری لنگش و لنگیدن بوقلمون و روش های مقابله آن

فواید استفاده از تخم بوقلمون برای بدن انسان

هزینه پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون و یا شترمرغ ؛ کدام بهتر است؟

بهترین نوع تخم بوقلمون برای جوجه کشی

روش های افزایش تخمگذاری بوقلمون

مقایسه پرورش غاز و بوقلمون ، بررسی معایب و مزایا

معرفی واکسن های مورد نیاز و آمورش واکسیناسیون بوقلمون

چطور بوقلمون را کُرچ کنیم؟

آموزش ذخیره و انبار کردن تخم نطفه دار بوقلمون

راه ها و روش های پرکنی بوقلمون

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت