ساخت نسل دوم شانه های همه کاره گروه صنعتی اسکندری

کد خبر: ۲۱۹۰

چند دهه ای است که استفاده از ماشین های جوجه کشی خانگی و صنعتی برای جوجه گیری از تخم های نطفه دار در دنیا رواج پیدا کرده است و در هر برهه ای از تاریخ ، ما شاهد پیشرفت ها و تغییرات روز افزون بر روی این محصولات بوده ایم. ماشین های جوجه کشی اولیه بسیار محدود بوده اند و برای استفاده از آنها نیاز به منابع انرژی مانند نفت بود ؛ همچنین عملیاتی چون چرخش تخم های نطفه دار ، در این دستگاه ها توسط خود اپراتور دستگاه انجام میگرفت.

با گذر زمان و با تاسیس شرکت های معروفی همچون آرکام کره ، هواباتور آمریکا و ... سیستم های جوجه کشی به پیشرفت های عظیمی دست پیدا کردند. امکاناتی که این شرکت ها به دستگاه های جوجه کشی خود اضافه کردند باعث شد تا این محصولات تمامی عملیات جوجه کشی را بصورت کاملاً خودکار و بدون دخالت اپراتور انجام دهند.

دستگاه جوجه کشی قدیمی

« ماشین جوجه کشی قدیمی »

گروه صنعتی اسکندری نیز از زمان تاسیس خود ، سعی بر افزایش کیفیت محصولات خود داشته است. در حال حاضر کمتر کسی را در ایران میتوان یافت که به جوجه کشی و پرورش طیور علاقه داشته باشد و نام و آوازه محصولات تولیدی این شرکت را نشنیده باشد. دستگاه های جوجه کشی اسکندری دارای کیفیتی درحد ماشین های جوجه کشی خارجی بوده و این شرکت این همواره از تجربیات ارزشمند شرکت های نامبر وان جوجه کشی استفاده کرده است.

در گذشته یکی از تکنولوژی های غلط و قدیمی دستگاه های جوجه کشی ایرانی شانه های جوجه کشی معمول و رایج بود. شانه های رایج جوجه کشی ، همان شانه هایی بودند که هر کدام از آنها برای پرنده بخصوصی مورد استفاده قرار میگرفتند. این شانه ها محدودیت های فراوانی داشتند ؛ یکی از مهمترین محدودیت های شانه های تک کاره این بود که فقط و فقط برای استفاده از یک نوع تخم پرنده قابل استفاده بودند و استفاده کننده از دستگاه مجبور بود برای انجام فرایند جوجه کشی از تخم های مختلف ، شانه مخصوص به آن تخم را تهیه کند. این امر موجب آن میشد که خرید شانه های مختلف برای اپراتور دستگاه بسیار هزینه بر شود.

شانه های جوجه کشی قدیمی

« شانه های جوجه کشی قدیمی »

با این که استفاده از شانه های رایج در ایران بسیار برجسته بود ، در کشورهای خارجی شرکت های مطرح جوجه کشی این نوع شانه ها را از رده خارج اعلام کرده و اقدام به تولید شانه های سایزیک همه کاره جوجه کشی نمودند.

گروه صنعتی اسکندری نیز در آن زمان اقدام به تولید شانه های همه کاره (سایزیک) جوجه کشی کرد و با اطلاع رسانی عمومی ، علاقه مندان به این صنعت را به استفاده از این نوع شانه ها ترغیب کرد. با ورود شانه های همه کاره به لیست محصولات گروه صنعتی اسکندری تقریبا تمام مشتریان برای خرید آنها یا حتی تعویض دستگاه ها ترغیب شدند، زیرا این نوع شانه ها علاوه بر رفع موانع ذکر شده راندمان جوجه کشی را به شدت بالا می برد.

شانه جوجه کشی آرکام

« شانه جوجه کشی آرکام »

هم اکنون و با گذشت حدود 10 سال از معرفی شانه های سایزیک جوجه کشی توسط گروه صنعتی اسکندری ، این شرکت اقدام به تولید نسل دوم این شانه ها نموده است. این شانه ها دقیقاً از نمونه های کره ای ایده برداری شده اند و دارای خصوصیات جدیدی هستند. یکی از خصوصیات شانه های همه کاره طرح جدید ، گردش صحیح جریان هوا لا به لای تخم هاست. همچنین تخم های نطفه دار در شانه های سایزیک نسل جدید بصورت عمودی قرار میگیرند ؛ که این دو موارد باعث افزایش راندمان جوجه گیری میشوند. شانه های سایزیک از ABS ساخته شده اند و بسیار با کیفیت می باشند. مورد بعدی شانه های سایزیک نسل دوم گروه صنعتی اسکندری افزایش میزان ظرفیت آنهاست ؛ همچنین در ساخت شانه ها تدابیری انجام شده است تا مانع سرخوردن جوجه ها در زمان هچ شود.

« شانه های جدید همه کاره اسکندری »

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت