راهنمای انتخاب و خرید مرغ عشق

نوشته شده در : ۱۴۰۰٫۰۸٫۲۹

مرغ عشق از نمونه محبوب ترین پرندگان زینتی بوده و اغلب افراد آن را در فروشگاه ها ، مغازه ها ، منازل و ... نگهداری میکنند. در صورتیکه شما نیز به پرورش این پرنده علاقه مندید و قصد تهیه آن را دارید مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود. در این مطلب از سایت اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب و خرید مرغ عشق ذکر گردیده است.

راهنمای کامل خرید و انتخاب مرغ عشق

برای انتخاب و خرید بهترین مرغ عشق پیشنهاد میشود که موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

مرغان عشق را از قفس های تکی خرید کنید

بعضی از پرنده فروشان برای کاهش هزینه های نگهداری چندین مرغ عشق را داخل یک قفس نگهداری میکنند. این مرغ عشق ها عموماً خشن بوده و برای خرید مناسب نیستند ؛ چرا که این نوع پرنده ها بدلیل زیست در قفس با چندین مرغ عشق دیگر معمولاً بر سر آب و غذا و یا محل نشست با یکدیگر دعوا میکنند. به همین علت مرغ عشق های نگهداشته شده بصورت عمومی خلق و خوی پرخاشگر داشته و با سایر پرنده ها سازگار نمیشوند. صد البته باید بدانها حق داد ؛ چرا که این پرنده ها در محیطی زندگی کرده اند که بر سر همه چیز دعوا بوده و این موضوع در ذهن آنها باقی می ماند. بنابرین در صورتیکه میخواهید مرغ عشق نگهداری شده در یک قفس جمعی را تهیه کنید خوب است بدانید که به احتمال زیاد مرغ عشق با پرنده حال حاظر شما جفت نخواهد شد. علاوه بر این شما امکان اهلی کردن پرنده را نخواهید داشت و در آینده نیز نمیتوانید از پرنده برای جوجه کشی استفاده کنید ؛ چرا که پرنده خوی وحشی داشته و با پرنده ماده جفت نخواهد شد. پیشنهاد ما این است که حتی المکان پرنده ای که بصورت انفرادی نگهداری شده است را خریداری کنید.

راهنمای خرید مرغ عشق

« راهنمای خرید مرغ عشق »

عدم خرید مرغ عشق عقیم

برخی اوقات بعضی از پرنده فروش های سودجو برای افزایش سود شخصی نسبت به عقیم سازی پرنده ها اقدام میکنند. برای جلوگیری از به دام افتادن در این نوع کلاهبرداری پیشنهاد میشود که مرغ عشق را از پرنده فروش های معتبر و باسابقه خریداری کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در اکثر اوقات مخرج مرغ عشقی که عقیم شده باشد بصورت ورم و پف کرده خواهد بود. به همین علت پیشنهاد میشود که قبل از خرید مرغ عشق این قسمت از پرنده را بررسی کنید.

سایر نکات خرید مرغ عشق

  • پیشنهاد دوباره ما این است که برای خرید مرغ عشق به پرنده فروشی های مجاز مراجعه کنید.
  • پرنده ها باید سرحال باشند. شما میتوانید برخی از علائم پرنده سالم را بر روی مرغ عشق ها بررسی کنید. برای نمونه پرهای مرغ عشق باید تمیز و منظم باشد. همچنین دم مرغ عشق و پرهای نزدیک به مخرج نباید به فضله آلوده باشد ؛ چرا که چسبیدن فضله نشانگر بیمار بودن پرنده می باشد.
  • دم پرنده سالم بوده و به حالت کشیده در راستای بدنش باشد.
  • عنبیه چشم پرنده باید بصورت واضح دیده شود.
  • چشمان مرغان عشق باید باز بوده و براق باشد. علاوه بر این پرهای مرغ عشق نباید پف کرده باشد.
  • دو انگشت پای مرغ عشق سالم به سمت جلو بوده و دو انگشت دیگر به سمت عقب باشد
راهنمای انتخاب مرغ عشق

« راهنمای انتخاب مرغ عشق »

مرغ عشق نر یا ماده کدامیک؟

مرغ عشق نر و ماده از لحاظ استعداد سخنگو شدن و یا اهلی شدن تفاوتی با یکدیگر ندارند. به همین علت فرقی نمیکند که مرغ عشق نر باشد یا ماده. با این حال در صورتیکه شرایط مالی شما اجازه میدهد پیشنهاد ما این است که پرنده ها را بصورت جفت تهیه کنید. تهیه مرغ عشق سبب میشود تا پرنده ها به هیچ وجه افسرده نشوند. با اینحال اگر قصد شما از خرید مرغ عشق سخنگویی آن می باشد پیشنهاد میکنیم تا آن را بصورت افرادی خریداری کنید. توجه کنید که در اینصورت بایست زمان زیادی را با پرنده خود سپری کنید ؛ چرا که طوطی ها به محبت احتیاج دارند.

کانال تلگرام وبسایت
پیج اینستاگرام وبسایت